AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Må ærlig innrømme at siden uke 8 har jeg vært fullstendig dårlig i matveien. Det har blitt noe søtt hver dag inkl mye utespising og mat som pizza, burger osv..Har hatt dårlig matlyst og lite lyst på sunn mat. Har fryktelig dårlig samvittighet for dette nå. Jeg har kun gått ned dette svangerskapet av en eller annen grunn så er ikke bekymret for det, men er overvektig fra før og burde vel passe blodsukkeret mitt :/ Grønnsaker greier jeg ikke spise. Har fått helt avsmak på det. Hater det! Huff..På tide å få inn gulrota og droppe sjokoladen tror jeg. Men fy søren så vanskelig det skulle være. Har syke cravings for tia og plutselig MÅ jeg f.eks ha stratos..Er det flere her som "sliter" ? Eller er alle flinke? Har inntrykk av at alle trener og er supersunn mens jeg sitter på ræva å trøyer i meg drit mat liksom :/ Er forresten 15 uker.Anonymous poster hash: 31373...a0b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Jeg spiser ikke sunt jeg heller. Spiser druer, eple, banan samt agurk og gulrot osv til vanlig men spiser nesten bare usunne middager. Er veldig glad i pasta f.eks. Drikker også brus å sånt når jeg føler for det men blir som regel med et glass. Trener absolutt ingenting! Sitter mye stille om dagene, så du er ikke alene. Jeg er 169 høy og veier 59 kg. Uke 20! Føler meg ekkel innvendig som ikke spiser sunnere men jeg føler også at det er viktigere å få i seg mat enn å være opptatt av å spise sykelig sunt. Anonymous poster hash: b99fb...645
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Jeg spiser ikke sunt jeg heller. Spiser druer, eple, banan samt agurk og gulrot osv til vanlig men spiser nesten bare usunne middager. Er veldig glad i pasta f.eks. Drikker også brus å sånt når jeg føler for det men blir som regel med et glass. Trener absolutt ingenting! Sitter mye stille om dagene, så du er ikke alene. Jeg er 169 høy og veier 59 kg. Uke 20! Føler meg ekkel innvendig som ikke spiser sunnere men jeg føler også at det er viktigere å få i seg mat enn å være opptatt av å spise sykelig sunt. Anonymous poster hash: b99fb...645 Nesten godt å høre at jeg ikke er alene, men du er jo vitterlig tynn. Her drasser jeg på 107 kg fordelt på 1.73 cm. Har ingen unnskyldning til å spise usunt jeg altså....:/Anonymous poster hash: 31373...a0b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Nesten godt å høre at jeg ikke er alene, men du er jo vitterlig tynn. Her drasser jeg på 107 kg fordelt på 1.73 cm. Har ingen unnskyldning til å spise usunt jeg altså....:/Anonymous poster hash: 31373...a0b Ingen har vel i grunnen en unnskyldning for å spise usunt. Det er "skadelig" for kroppen, tynn eller ei. Vi får bare prøve å endre litt på vanene våre. Frukt er jo også faktisk ganske godt. Har dilla på røde druer, så må absolutt utnytte det ☺️Anonymous poster hash: b99fb...645
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Jeg har også hatt det slik hele svangerskapet, 19 uker nå. Jeg kan ikke fordra grønnsaker og salat. Av slike ting er det i så fall potet, tomat, avokado og mais som frister. Og det er ikke så mye å skryte av! Elsker fettete mat, men kjenner på blodtrykket at det ikke er riktig for kroppen min nå(merket ikke det tidligere). Heldigvis ikke søtsug, men voldsomt saltsug og kan sluke i meg en chipspose.. Prøver å være flink - og er blitt bedre etter kvalmen gikk over. Sitter også veldig mye på rumpa, men har fått til trening 1-2 ganger i uka den siste mnden. Det er jeg veldig fornøyd med, for det er et pes å komme seg avgårde hver gang! Noen som har god motivasjon til å skjerpe seg, utenom at det er bedre for barnet? Anonymous poster hash: d25de...5ae
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #6 Skrevet 2. mai 2015 Er i uke 10 nå og har dårlig matlyst, samtidig som jeg må spise for å ikke bli kvalm. Magen er sulten, men jeg har liksom ikke lyst på mat. Jeg spiser store mengder sjokolde til vanlig, men utrolig nok har jeg ikke så lyst på det nå. Spiser det mest av gammel vane. Det letteste å spise er frukt (druer) og agurk og tomat! Får bare nyte det så lenge det varer. Regner med at jeg ganske raskt faller tilbake til gamle vaner. I de to første svangerskapene mine har jeg vært alvorlig redd for å utvikle diabetes etterhvert iom at jeg har spist mye søtt. Er forsåvidt normalt slank, men det er jo uansett ikke bra å hive innpå sjokolade!Anonymous poster hash: 18683...5a5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 Jeg har også hatt det slik hele svangerskapet, 19 uker nå. Jeg kan ikke fordra grønnsaker og salat. Av slike ting er det i så fall potet, tomat, avokado og mais som frister. Og det er ikke så mye å skryte av! Elsker fettete mat, men kjenner på blodtrykket at det ikke er riktig for kroppen min nå(merket ikke det tidligere). Heldigvis ikke søtsug, men voldsomt saltsug og kan sluke i meg en chipspose.. Prøver å være flink - og er blitt bedre etter kvalmen gikk over. Sitter også veldig mye på rumpa, men har fått til trening 1-2 ganger i uka den siste mnden. Det er jeg veldig fornøyd med, for det er et pes å komme seg avgårde hver gang! Noen som har god motivasjon til å skjerpe seg, utenom at det er bedre for barnet? Anonymous poster hash: d25de...5ae Jeg skulle gjerne hatt et godt svar til deg, men sliter egentlig med det samme. Prøver å få noen turer hver uke, men er så trøtt og kvalm at jeg ikke orker så mye! Anonymous poster hash: 18683...5a5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #8 Skrevet 2. mai 2015 Først: alle ære til de som klarer å spise perfekt! Det er jo det riktige og det beste! ...men så over til oss andre ;-) TS: Jeg forstår deg veldig godt! Før jeg ble gravid levde jeg på lavkarbo med hovedbestandel av grønnsaker og proteiner. Men når jeg ble gravid klarte jeg virkelig ikke grønnsaker i det hele tatt... Med kvalme til rundt uke 15 var det kun noe frukt som var av "det riktige", ellers gikk det fine rundstykker med smør av og til.... (Frem til uke 15 hadde jeg gått ned 5-6 kg). Jeg er nå i uke 26. Klarer virkelig ikke å spise grønnsaker. Blir kvalm bare ved tanken...Kan til nøds spise agurk på brødskiva med annet pålegg eller kanskje en rå gulrot ytterst sjelden..... "Må" ha noe søtt hver dag...men prøver å begrense mengden... Så for å svare på spørsmålet ditt: nei, jeg spiser ikke spesielt sundt i svangerskapet. Ligger nå ca. på startvekten av graviditen. Alle blodprøver og ultralyder har vært bra. Jeg har bmi på 37. Fastlegen, jordmor og leger på sykehuset synes at jobben jeg gjør er god. Siden jeg ikke har økt vekten siden graviditetens start. Så TS....alle spiser ikke sunt. Alle er ikke som Fotballfrue... Men vet du hva? Det går bra. - Bare gjør så godt du kan! :-) Anonymous poster hash: 35a67...961
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 Har dårlig samvittighet for dette jeg også! fra uke 7-17 spøy jeg daglig, da valgte jeg mat som hadde lite smak. Gikk i pasta og smurt osteloff. Brus klarte jeg ikke, men eplejuice og sjokolademelk gikk ned. Ble veldig lite variert og lite sunne valg. Fikk bekkenlåsning i uke 13 og går til fysio annenhver uke. Nå i uke 32 har jeg fått hivd meg med på vanngym med kommunens gravide, det er kjempegøy, både å møte andre gravide og å trene. Fått litt mer smak på frukt og grønt også nå etter uke 30 Glad for det da! Hold motet oppe! Jeg prøvde å fokusere på at barnet får det som er nedbrutt, altså karbohydrater , proteiner og fett. Og det viktigste for meg ble faktisk at barnet får NOE, samme hva det er, bare det inneholder næring av noe slag. Anonymous poster hash: ce3c9...2be
Gjest Runforit Skrevet 2. mai 2015 #10 Skrevet 2. mai 2015 Spiser helt likt som før jeg ble gravid. Er noen ting jeg ikke takler til tider som f.eks lukten av kylling, noen ganger sjokolade(klarer bare et par ruter så blir jeg kvalm). Cravingsene mine er friske frukter som melon, druer og mango I starten var jeg veldig kvalm så da ble det lite mat og mye Pepsi Max. Men har ellers vært i fin form og har kunnet trent som alltid så har vært heldig sånn sett.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #11 Skrevet 2. mai 2015 Bra kosthold kan optimalisere intelligens og fysiske funksjoner hos barnet. Syns synd på barnet om moren spiser mye drittmat og unnskylder det med at "alle andre" gjør det. Anonymous poster hash: e68ac...04f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #12 Skrevet 2. mai 2015 Bra kosthold kan optimalisere intelligens og fysiske funksjoner hos barnet. Syns synd på barnet om moren spiser mye drittmat og unnskylder det med at "alle andre" gjør det. Anonymous poster hash: e68ac...04f For ikke å glemme synes jeg synd på barna som har mødre med fedme. Bmi på 37 er å spise seg til en tidlig død.Anonymous poster hash: f4479...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #13 Skrevet 2. mai 2015 Prøøver å spise mest sunt, men blir endel usunt og. Feks idag så har jeg spist; Frokost: en pk safarikjeks Lunsj: En banan Middag: En skål hjemmelaget blomkålsuppe Kvelds; 300grams entrecote med 4cherrytomater og 2 potetbåter. Kommer nok til å ta meg litt fløteis også før jeg legger meg. Så kostholdet kunne vært mye bedre vet jeg, koser meg litt ekstra i svangerskapet. Har gått ifra 54kg til 60kg og er i uke 26 og er 158cm høy.Anonymous poster hash: 4f0d5...016
Askmeagain89 Skrevet 2. mai 2015 #14 Skrevet 2. mai 2015 Jeg prøver og må på grunn av svangerskapsdiabetes. I starten kastet jeg opp mye, men prøvde å tvinge meg selv til å spise sunt. Nå må jeg. Blir mye mat laget fra bunnen av fordi jeg ikke orker tanken på ferdigmat. Mye havre i forskjellige former og prøver å lage sunne alternativer til når jeg har søtsug. Det blir noen usunne ting innimellom, som regel is. Spiser mye fisk, rent kjøtt, fullkornsprodukter, havregrøt, havrerundstykker med sunt pålegg og velger de grove brødtypene. Jeg er dårlig med grønnsakene dessverre, var flink en periode, men så melder kvalmen seg. Har dessverre fått epledilla og det skal jeg ikke spise så mye av. Passer på å trene og gå turer, spesielt hvis jeg har fått i meg noe usunt.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #15 Skrevet 2. mai 2015 Prøøver å spise mest sunt, men blir endel usunt og. Feks idag så har jeg spist; Frokost: en pk safarikjeks Lunsj: En banan Middag: En skål hjemmelaget blomkålsuppe Kvelds; 300grams entrecote med 4cherrytomater og 2 potetbåter. Kommer nok til å ta meg litt fløteis også før jeg legger meg. Så kostholdet kunne vært mye bedre vet jeg, koser meg litt ekstra i svangerskapet. Har gått ifra 54kg til 60kg og er i uke 26 og er 158cm høy.Anonymous poster hash: 4f0d5...016 300 grams entrecote??? Er du sikker på at den var 300 gram?Anonymous poster hash: 6bfd2...fab
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #16 Skrevet 2. mai 2015 Jeg har spist sunt stort sett hele svangerskapet. Har til tider hatt lyst på usunt, men minner meg selv om alt jeg spiser går over til babyen - og da er det ingen problem. Har ingen ting usunt hjemme og handler en gang i uka (og når jeg ikke er sulten). Baker eget brød og rundstykker for å unngå for mye salt og for å få det grovt nok. Lager alt av middag fra bunnen. Ikke så mye kjøtt, mest fisk og masse grønnsaker. Har dessert i form av frukt mer eller mindre hver dag og prøver å oppnå 5 om dagen hver dag. Veldig varierende form, så trener ikke jevnt, men går tur minimum en time om dagen. Skeier ut med sjokolade en gang i uken. Hadde jeg gjort det jeg hadde mest lyst til så hadde jeg spist sjokolade til frokost, lunsj, middag og kvelds..Anonymous poster hash: 6bfd2...fab
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #17 Skrevet 3. mai 2015 I begge svangerskapene har heg spist det som er enkelt, tar kort tid og som jeg har lyst på. Frukt, pasta, sjokolade, grønnsaker, pizza, melk, sjokolademelk, you name it. Var ikke så nøye på det, men tok folat, vitaminer og omega-3. I svangerskap 1 la jeg på meg 18 kg, og i svangerskap 2 la jeg på meg 10 kg.Anonymous poster hash: 306d1...4a8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #18 Skrevet 3. mai 2015 Jeg spiser som vanlig, som er ganske sunt. Men har ingen problemer med og spise usunt en gang i blant, så lenge flertallet av dagene i uka er sunne. Tenker ikke at jeg spiser for to, og bruker ikke unnskyldninger som at jeg er gravid. Spiser jeg usunt er det fordi jeg har lyst der og da. Er 173 og startvekt var 66 kg. Veier 67,5 nå, 16 uker på vei!. Forrige svangerskap gikk jeg opp 18 kg, og spiste som vanlig da og! Håper og ikke gå opp så mye denne ganga. Anonymous poster hash: 54009...265
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #19 Skrevet 3. mai 2015 Gikk veldig opp og ned.. I starten spiste jeg sunt, å så ble jeg dårlig og da tenkte jeg at all mat er bedre enn ingen mat.. Så da spiste jeg det jeg ville ha.. En dag ville jeg ha kyllingsalat, neste dag pølse. På slutten var det sommerferie, og hadde skikkelig dilla på softis og milkshake (mye på grunn av halsbrann), men spiste sunne hovedmåltider, så dette kom bare i tillegg😂 Anonymous poster hash: fa0b3...a7c
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #20 Skrevet 3. mai 2015 300 grams entrecote??? Er du sikker på at den var 300 gram?Anonymous poster hash: 6bfd2...fab Ja, rett over 300gram var den. Hvordan det?Anonymous poster hash: 4f0d5...016
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå