Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på hva er skilnaden mellom pinsevenner og baptistene? Siden dei er klart to religionar, men jeg ser ikke skilnaden. Jeg har lest litt rundt desse religiona og føller begge er veldig like på hverandre. Vist derre kunne forklart hvorfor og hvordan dei skilte seg hadde det kanskje blitt litt klarere for meg ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke egen religion :) De er innenfor kristendommen (pinsebevegelsen er en protestantisk kirke og baptisme er en etterreformatorisk kirkeretning)
Men de har mange likheter. Det har du rett i.

Pinsevennene er veldig opptatt av tungetale (altså mer opptatt av det en feks baptisme). Pinsebevegelsen er ikke alltid bibelistisk i praksis og er ikke like opptatt av sakramenter, men har fortsatt nattverd og denne har en sentral plass. Baptistene har ikke nattverd som et sakrament

Anonymous poster hash: 90a40...a8f
Skrevet

Det er ikke egen religion :) De er innenfor kristendommen (pinsebevegelsen er en protestantisk kirke og baptisme er en etterreformatorisk kirkeretning)

Men de har mange likheter. Det har du rett i.

Pinsevennene er veldig opptatt av tungetale (altså mer opptatt av det en feks baptisme). Pinsebevegelsen er ikke alltid bibelistisk i praksis og er ikke like opptatt av sakramenter, men har fortsatt nattverd og denne har en sentral plass. Baptistene har ikke nattverd som et sakrament

Lurer på om du vett noe om sakrament syn?

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om du vett noe om sakrament syn?

Hva mener du med sakrament syn? :)

Skrevet

Hva mener du med sakrament syn? :)

Du vett hva en sakrament er?

AnonymBruker
Skrevet

Du vett hva en sakrament er?

Ja, jeg lurer på hva du mener med "sakrament syn"? :) Betyr det synet de har på sakramenter?

Jeg har en mistanke om at du kanskje har en skoleoppgave om dette, men jeg har skrevet over hva slags syn de har på sakramentene. Nattverd er et viktig sakrament i Pinsevennene f.eks, men i baptisme er ikke nattverd et sakrament, men et måltid.

Skrevet

Ja, jeg lurer på hva du mener med "sakrament syn"? :) Betyr det synet de har på sakramenter?

Jeg har en mistanke om at du kanskje har en skoleoppgave om dette, men jeg har skrevet over hva slags syn de har på sakramentene. Nattverd er et viktig sakrament i Pinsevennene f.eks, men i baptisme er ikke nattverd et sakrament, men et måltid.

OK takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...