Gå til innhold

Intelligente menn er flinkere med damer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en artikkel om at intelligente menn er flinkere til å få seg damer, også justert som faktorer som utseende, inntekt og sosial status. Hva tror dere det skyldes? Jeg tror forklaringen er at disse er flinkere til å se sjekkemønstre. De observerer hva som fungerer og ikke og klarer å legge opp sjekketaktikker basert på det de observerer. Mindre intelligente menn har lettere for å bli låst fast i sine vante mønstre, og klarer ikke å se hva de gjør feil.

Anonymous poster hash: 12c10...51f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de klarer å se damer som individer og behandler dem som det. Mens de mannfolka som er dummere tror at alle damer er mer eller mindre like og at der er en fasit på hvordan man skal behandle dem og flørte med dem.

Intelligente menn har også bedre sosiale antenner og bedre innsikt og forståelse for hvordan mennesker fungerer. De er også bedre på å løse konflikter.

Anonymous poster hash: 33dff...16b
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en artikkel om at intelligente menn er flinkere til å få seg damer, også justert som faktorer som utseende, inntekt og sosial status. Hva tror dere det skyldes? Jeg tror forklaringen er at disse er flinkere til å se sjekkemønstre. De observerer hva som fungerer og ikke og klarer å legge opp sjekketaktikker basert på det de observerer. Mindre intelligente menn har lettere for å bli låst fast i sine vante mønstre, og klarer ikke å se hva de gjør feil.

Feil :fnise:

Fordi de klarer å se damer som individer og behandler dem som det. Mens de mannfolka som er dummere tror at alle damer er mer eller mindre like og at der er en fasit på hvordan man skal behandle dem og flørte med dem.

Intelligente menn har også bedre sosiale antenner og bedre innsikt og forståelse for hvordan mennesker fungerer. De er også bedre på å løse konflikter.

Korrekt

Anonymous poster hash: c11b1...afc
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Intelligente menn har også bedre sosiale antenner

Man behøver absolutt ikke å ha bedre sosiale antenner selv om man har IQ'en i orden.

Anonymous poster hash: 1d7a0...fec

Skrevet

Min erfaring er at jo dummere en fyr er jo lettere har han for å hale i land en dame på byen. Det er noe med de teite samtalene som for en genuin premieidiot sikkert oppleves som inspirerende.

AnonymBruker
Skrevet

Man behøver absolutt ikke å ha bedre sosiale antenner selv om man har IQ'en i orden.

Anonymous poster hash: 1d7a0...fec

Nei, men de fleste har det.

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at jo dummere en fyr er jo lettere har han for å hale i land en dame på byen. Det er noe med de teite samtalene som for en genuin premieidiot sikkert oppleves som inspirerende.

De beste damene drar ikke på byen uansett.

Anonymous poster hash: 9f709...848

• Liker 4
Gjest Angry Man
Skrevet

Jeg tror det ofte er helt andre grunner en intellekt som er tellende på sjekkefronten. Men for all del: Intelligens er appelerende, dumhet er det ikke. Taket er dog ikke veldig høyt på den fronten. Tviler sterkt på at en person med en effektiv IQ på 170 har noe mer draget på damer enn en med 120.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke mye tro på alfa/beta-forklaringer, men en intelligent person vil ofte også oppfattes som det. Tror det å utstråle mestring generelt, at det finnes felter der man er blant de gode, gir en del bonuspoeng.

Hvis man i tillegg har "sosiale antenner og bedre innsikt og forståelse for hvordan mennesker fungerer" så har man jo plutselig en del attråverdige egenskaper.

Anonymous poster hash: 9a505...7d3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Intelligente menn lærer fortere om hva som fungerer på damer, mens dummere menn lærer gjennom erfaring.

Dummere menn kan kanksje ha blitt fortalt standardtriks og svar. De kan hha blitt fortalt at de må vente med å svare meldinga hennes for å virke opptatt eller trene for å bli svær. Så de følger bare et sett med regler, og så prøver de seg på damer. Og de fungerer jo.

Mens mer intelligente menn ser på hva som skjuler seg bak. Går mer i dybden og kan lettere skjønne hva som får de forskjellige damene til å gjøre som de gjør. Etterhvert mestre ting bedre også. Det mange damer har problemer med er intelligente menn som lurer de trill rundt. De følre seg manipulert.

For ingen vil ha en mann som er ikke er naturlig flink med damer. Han må bare "skjønne det". Ikke ha lest det i en bok, eller ha eksperimentert på de for å lære hva som fungerer.

Anonymous poster hash: e6997...06b
Skrevet

De beste damene drar ikke på byen uansett.

Anonymous poster hash: 9f709...848

LOL

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom IQ og sosial intelligens.

- så hvilken av de 9 intelligenser var det snakk om? Og var det sett på kun en av dem alene, eller var det en overhyppighet blant menn med sammenfallende styrke innen et spesielt spekter av disse 9?

En slik artikkel skaper flere spørsmål enn den forsøker å besvare.

• Liker 1
Gjest EspenAskeladd
Skrevet

Sosialt intelligente menn mener du? Intelligente(ikke som i sosial intelligent) menn har ofte mer problemer med å få seg dame fordi de overanalyserer, og bryr seg for mye om hva de sier, mens mindre intelligente menn har lettere for å snakke fritt uten særlig filter. Det er ikke mange damer som blir forført pga intelligens.

Det er også ofte disse intelligente mennene som kjøper sjekkelitteratur eller møter på felles sjekkemøter/foredrag, fordi de vil lære seg teorien bak hvordan ting fungerer. Det er denne måten intelligente personer liker å lære på. Teoretisk

Nerder er ofte smartere og mer reflektert enn snittet, men de fleste får seg ikke noe særlig likevel i forhold til såkalte "bad boys", i motsetning til det mange hollywood filmer liker å fortelle (Jevner seg litt mer ut ettererhvert i tredveårene)

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper vel at damer tiltrekkes av høy iq også.

Anonymous poster hash: 8dc69...926
Gjest Jean Valjean
Skrevet (endret)

Ja for kvinner gjør jo aldri dette med menn. Hvor ofte hører man ikke kvinner si. Alle menn er like

Jeg personlig skal ikke påstå at jeg er noe særlig inteligent. Men jeg behandler kvinner som individer og ser på kvinner som individer. Så at man kanskje ikke er et geni betyr ikke at man ikke vet at kvinner er individer, Og at man behandler kvinner som individer.

Endret av Jean Valjean
Skrevet

Har vel lite med tilnærmelsen til damer å gjøre og mer med hva de tilbyr damen av andre ting. At de faktisk vil ha dame sier heller noe om det faktiske intelligensnivået og erfaringsgrunnlaget de har med kvinner.

Skrevet

Jeg leste en artikkel om at intelligente menn er flinkere til å få seg damer, også justert som faktorer som utseende, inntekt og sosial status.

Kilde? Link?

AnonymBruker
Skrevet

Det er logisk at de som er intelligente også forstår sosial dynamikk bedre og vil være generelt bedre på det som noen kaller sosial intelligens. De vil se dypere inn i hvordan folk fungerer og dermed skjønne bedre hvordan de skal oppføre seg. Når det er sagt, så er det også noen som innser at det å følge sosiale normer ikke alltid er tingen og dermed bryte dem med vilje der det passer dem.

Men generelt forstår de folk bedre. Om de velger å oppføre seg i takt med den forståelsen er noe annet...

Ja for kvinner gjør jo aldri dette med menn. Hvor ofte hører man ikke kvinner si. Alle menn er like

Jeg personlig skal ikke påstå at jeg er noe særlig inteligent. Men jeg behandler kvinner som individer og ser på kvinner som individer. Så at man kanskje ikke er et geni betyr ikke at man ikke vet at kvinner er individer, Og at man behandler kvinner som individer.

Jeg har ikke sagt at det ikke gjelder damer også. Men det var snakk om menn i denne tråden, så det var det jeg svarte på.

Dummere damer er sannsynligvis mer drama, tar ting mer personlig og tror det de leser i KK er gode råd for forhold.

Og vi snakker generelle tendenser, ja. Det er ingen absolutt regel. Du er sannsynligvis noe over snittet i IQ basert på ting jeg har sett du har skrevet på forumet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vel lite med tilnærmelsen til damer å gjøre og mer med hva de tilbyr damen av andre ting. At de faktisk vil ha dame sier heller noe om det faktiske intelligensnivået og erfaringsgrunnlaget de har med kvinner.

Hva mener du egentlig med dette?

Anonymous poster hash: 8d4b0...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 8cf52...d69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...