AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Jeg er en jente i starten av 20 årene. Jeg har fått høre at jeg ser ganske bra ut… Har også fått høre av andre at diverse guttegjenger har snakket mye om meg, til og med guttegjenger som kun har sett meg i forelesning eller på treningssenter (altså gutter jeg overhode ikke kjenner). Problemet mitt er at til tross for at en del menn synes jeg ser grei ut er det ingen som prøver seg! Mange sitter å stirrer, men ingen kommer bort… Hva gjør jeg galt? Anonymous poster hash: 3debf...edf
Yzma Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Forventer du å få et ordentlig svar? Det er jo umulig for oss som sitter her å vite noe som helst annet enn at du er pen. For noen utstråler du nok arroganse ja, for enkelte mennesker er det lett å se pene mennesker som arrogante. Kanskje du heller kan prøve å gå bort til folk selv? Istedetfor å sitte å vente på at noen skal komme til deg 2
Summers Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 (endret) Du får gå bort sjæl. Er ikke så vanlig å gå bort til fremmede jenter for å sjekke dem opp bare fordi de er pene uavhengig av om de er arrogante eller ikke. Endret 2. mai 2015 av Summers 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Eh, livet er ikke som på film. Menn går ikke inn i lyktestolper fordi de ser en pen dame og de gir ikke blomster og sjokolade til alle pene fjes. Du blir ikke automatisk omsvermet fordi du ser bra ut. Vil du ha kjæreste må DU ta kontakt. Nytter ikke sitte passivt å vente Anonymous poster hash: 0b4f7...59e 2
Yzma Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Eh, livet er ikke som på film. Menn går ikke inn i lyktestolper fordi de ser en pen dame og de gir ikke blomster og sjokolade til alle pene fjes. Du blir ikke automatisk omsvermet fordi du ser bra ut. Vil du ha kjæreste må DU ta kontakt. Nytter ikke sitte passivt å vente Anonymous poster hash: 0b4f7...59e ååh, hadde ikke livet vært fantastisk om de faktisk gjorde det <3 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #6 Skrevet 2. mai 2015 Eller så kan det være at menn har blitt brent og ikke gidder ta sjansen på å gå bort. Pene jenter kan være hensynsløse og rive hjertet ut av en. Dessuten er kontakt situasjonsbestemt. I Norge blir man sett rart på om man snakker med den som sitter vedsiden av seg på bussen, eller møter noen i butikken. I fylla derimot eller kanskje på ferie, nei da er alle kompiser. Du kan derimot begynne å smile mer til de og ha et mer inviterende kroppsspråk, sånn at de skjønner at det er greit å gå bort til deg. Anonymous poster hash: 29878...3b5 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 Eller så kan det være at menn har blitt brent og ikke gidder ta sjansen på å gå bort. Pene jenter kan være hensynsløse og rive hjertet ut av en. Dessuten er kontakt situasjonsbestemt. I Norge blir man sett rart på om man snakker med den som sitter vedsiden av seg på bussen, eller møter noen i butikken. I fylla derimot eller kanskje på ferie, nei da er alle kompiser. Du kan derimot begynne å smile mer til de og ha et mer inviterende kroppsspråk, sånn at de skjønner at det er greit å gå bort til deg. Anonymous poster hash: 29878...3b5 Smiiileee mer! Det er viktig det! Anonymous poster hash: 3debf...edf
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #8 Skrevet 2. mai 2015 Jeg er pen (får jeg høre gang på gang men syns ikke det selv) og sykt sjenert, folk syntes jeg er en overlegen bitch som tror for høyt om seg selv, som overhodet ikke er min intensjon og langt fra det jeg er (jeg har kjempe lav selvtillitt og føler alltid at jeg er rar og "uverdig" for å bli sjekket opp og tenker at de bare vil bruke meg for å latterliggjøre meg). Jeg liker ikke å snakke med nye folk og unngår øyekontakt, kan finne på å snu ryggen til om noen kommer å skal sjekke meg opp men det er fordi jeg er sjenert ikke slem eller cocky... Anonymous poster hash: eace0...621 1
sjonkelrolf Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 Meget mulig at TS fremstår arrogant, ja. Nå ville ikke jeg ha funnet på å gå bort til jenter på treningssenter uansett, jeg er der for å trene og følger mitt eget opplegg. Men det er jo sånn at nordmenn generelt ikke liker å snakke med ukjente, utenom spesifikke arenaer.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #10 Skrevet 2. mai 2015 Du blir ikke automatisk omsvermet fordi du ser bra ut. Vil du ha kjæreste må DU ta kontakt. Nytter ikke sitte passivt å vente Anonymous poster hash: 0b4f7...59e Jeg tenker at det er guttene det er noe feil med når pene jenter ikke blir lagt an på. Så klart er det ikke kun jenta som skal ta initiativ. Er hun en pen jente er det i hvert fall noen gutter som burde ta kontakt, om det er noe tak i dem. Jeg tenker at de er feige og/eller late. Anonymous poster hash: e4275...660 1
sjonkelrolf Skrevet 2. mai 2015 #11 Skrevet 2. mai 2015 Jeg tenker at det er guttene det er noe feil med når pene jenter ikke blir lagt an på. Så klart er det ikke kun jenta som skal ta initiativ. Er hun en pen jente er det i hvert fall noen gutter som burde ta kontakt, om det er noe tak i dem. Jeg tenker at de er feige og/eller late. Anonymous poster hash: e4275...660 Er du mann eller kvinne? Seriøst, skal man "legge an" på alle "pene" jenter bare fordi de er pene? Blir jo helt feil. Det må mer til enn et "pent" utseende... 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #12 Skrevet 2. mai 2015 Er du mann eller kvinne? Seriøst, skal man "legge an" på alle "pene" jenter bare fordi de er pene? Blir jo helt feil. Det må mer til enn et "pent" utseende... Jeg er kvinne. Når det er ingen som legger an på en pen jente, som TS, så er det jo noe feil. Pene jenter burde ikke bli mindre lagt an på enn mindre attraktive jener. Da må det skyldes at guttene enten er feige eller at de har slik "jantelov-tenkning" som du har, a la "hun må ikke innbille seg at hun er noe fordi hun er pen". Anonymous poster hash: e4275...660 1
sjonkelrolf Skrevet 2. mai 2015 #13 Skrevet 2. mai 2015 Jeg er kvinne. Når det er ingen som legger an på en pen jente, som TS, så er det jo noe feil. Pene jenter burde ikke bli mindre lagt an på enn mindre attraktive jener. Da må det skyldes at guttene enten er feige eller at de har slik "jantelov-tenkning" som du har, a la "hun må ikke innbille seg at hun er noe fordi hun er pen". Anonymous poster hash: e4275...660 Ja, det gir jo mening... Er nok av poster på dette forumet der jenter som ser på seg selv som attraktive blir fornærmet over den ene eller den andre som legger an på dem. Enten snur de seg vekk eller sier et eller annet frekt. Blir litt "damn if you do, damn if you don't". Enten er det galt at jenter blir lagt an på, eller så er det, galt at jenter ikke blir lagt an på, som i dette tilfellet. Hvor skulle eventuelt det vært? I dagliglivet? Treningssenteret? Byen?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #14 Skrevet 2. mai 2015 Ja, det gir jo mening... Er nok av poster på dette forumet der jenter som ser på seg selv som attraktive blir fornærmet over den ene eller den andre som legger an på dem. Enten snur de seg vekk eller sier et eller annet frekt. Blir litt "damn if you do, damn if you don't". Enten er det galt at jenter blir lagt an på, eller så er det, galt at jenter ikke blir lagt an på, som i dette tilfellet. Hvor skulle eventuelt det vært? I dagliglivet? Treningssenteret? Byen? Pene jenter har ikke noe problemer med å bli lagt ann på. Problemet er bare når de blir det av mindre attraktive menn. Dessuten er også det slik at middels attraktive menn har blitt brent en gang i tiden. Det er ikke uten videre at menn heller går etter de enklre damene. Jeg er en av de. Går heller etter mindre pene jenter for jeg vet de er mer på glid. Jeg snakker også med pene jenter, men er mer obs på kald og avvisende kroppsspråk. For jeg vet av erfaring at det skjer oftere med de så da er de greit å bare avslutte det hele og heller hoppe videre til noen som faktisk kanskje er interesserte. Anonymous poster hash: 29878...3b5
MissPierce Skrevet 3. mai 2015 #15 Skrevet 3. mai 2015 Eh, livet er ikke som på film. Menn går ikke inn i lyktestolper fordi de ser en pen dame og de gir ikke blomster og sjokolade til alle pene fjes. Du blir ikke automatisk omsvermet fordi du ser bra ut. Vil du ha kjæreste må DU ta kontakt. Nytter ikke sitte passivt å vente Anonymous poster hash: 0b4f7...59e De går kanskje ikke inn i lyktestolper, men de kjører nesten inn i dem med dama ved siden av seg. Å dama som forstår hvorfor mannen mistet kontrollen over bilen blir forbanna, og gir han ett klaps i bakhode
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #17 Skrevet 3. mai 2015 Pene jenter har ikke noe problemer med å bli lagt ann på. Problemet er bare når de blir det av mindre attraktive menn. Dessuten er også det slik at middels attraktive menn har blitt brent en gang i tiden. Det er ikke uten videre at menn heller går etter de enklre damene. Jeg er en av de. Går heller etter mindre pene jenter for jeg vet de er mer på glid. Jeg snakker også med pene jenter, men er mer obs på kald og avvisende kroppsspråk. For jeg vet av erfaring at det skjer oftere med de så da er de greit å bare avslutte det hele og heller hoppe videre til noen som faktisk kanskje er interesserte. Anonymous poster hash: 29878...3b5 Mange menn er som deg, at de går etter de mindre pene jentene. Derfor blir ikke pene jenter lagt mer an på enn middels attraktive jenter. Det er en myte at de blir det. Anonymous poster hash: e4275...660
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #18 Skrevet 3. mai 2015 Jeg tenker at det er guttene det er noe feil med når pene jenter ikke blir lagt an på. Så klart er det ikke kun jenta som skal ta initiativ. Er hun en pen jente er det i hvert fall noen gutter som burde ta kontakt, om det er noe tak i dem. Jeg tenker at de er feige og/eller late. Anonymous poster hash: e4275...660 eh. nei man burde ikke flørte med en jente fordi hun er pen. Damer har andre kvaliteter en penhet og dersom du ser bort fra de kan du raskt ende opp med en psykopatisk dame som behandler deg som dritt. Det er heller ikke gitt at gutter MÅ like noen fordi de er pene, det er ikke sånn at 100% av gutta forelsker seg i noen som er pene. Anonymous poster hash: 0b4f7...59e
sjonkelrolf Skrevet 3. mai 2015 #19 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Pene jenter har ikke noe problemer med å bli lagt ann på. Problemet er bare når de blir det av mindre attraktive menn. Anonymous poster hash: 29878...3b5 Vel, her er altså "problemet" at TS, som definerer seg som ganske pen, syter og klager over at hun ikke får mer oppmerksomhet enn det hun allerede får. Jeg er kvinne. Når det er ingen som legger an på en pen jente, som TS, så er det jo noe feil. Pene jenter burde ikke bli mindre lagt an på enn mindre attraktive jener. Da må det skyldes at guttene enten er feige eller at de har slik "jantelov-tenkning" som du har, a la "hun må ikke innbille seg at hun er noe fordi hun er pen". Anonymous poster hash: e4275...660 Hvis jeg skal gi komplimenter til en jente velger jeg noe som ikke går på utseendet. Men da heller på noe som hun selv har gjort (valg av klesstil) enn utseendet i seg selv, eller ting som går på personlighet. For utseende er man født med, andre ting kan man jobbe med. Selvfølgelig, hvis hun har gjort noe med utseendet blir heller ikke dette kommentert på noen måte (edit: forresten, silikon er turn-off). Du snakker om at jeg har en såkalt "jantelov-tankegang" mtp. pene jenter. Vel, det er jo en kjentsak at en del "veldig pene" jenter fremstår arrogante og virker å ha en råtten personlighet. Derfor styrer jeg også som regel unna dem. Selv liker jeg de som har beina godt plantet på jorda. Det at TS sutrer over at hun ikke får oppmerksomhet fordi hun tilfeldigvis mener hun er heldig med utseende sier ganske mye om henne. Sånne er det god grunn til å styre unna. Endret 3. mai 2015 av sjonkelrolf
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #20 Skrevet 3. mai 2015 Vel, her er altså "problemet" at TS, som definerer seg som ganske pen, syter og klager over at hun ikke får mer oppmerksomhet enn det hun allerede får. Det at TS sutrer over at hun ikke får oppmerksomhet fordi hun tilfeldigvis mener hun er heldig med utseende sier ganske mye om henne. Sånne er det god grunn til å styre unna. TS skrev ikke at hun allerede får oppmerksomhet, men tvert i mot, at ingen prøver seg. Det må gå an å undre seg over slikt. Selv så kan jeg som kvinne fatte interesse når jeg ser en kjekk mann; jeg får lyst å bli kjent med han. Jeg tenker ikke at han må være overlegen fordi han er kjekk. Selv om enkelte menn er overlegne, er ikke alle kjekke menn overlegne. Det er en logisk tankegang som burde være enkelt for voksne mennesker å forstå. Anonymous poster hash: e4275...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå