Gå til innhold

Birdragsforskudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg får bidragsforskudd til vanlig 1470, i dag når jeg sjekket så var det utbetalt 2620. Noen som vet hva grunnen kan være? Har tenkt å ringe de på mandag, ble bare litt undrende...

Barnefar er ikke i jobb, og kommer nok aldri til å bli det heller, så det er nok ikke grunnen.

Anonymous poster hash: 68282...049
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barnet ditt fylt 11 år nylig? Eller kan far ha startet opp med en stønad der han får barnetillegg?

AnonymBruker
Skrevet

Har barnet ditt fylt 11 år nylig? Eller kan far ha startet opp med en stønad der han får barnetillegg?

Nei, har en del år igjen før hun er såpass gammel. :) Vet han er ufør, kan han plutselig ha fått noe tillegg nå? Han har jo ikke noe samvær å prate om, et par timer hver tredje måned, med tilsyn.

Skrevet

Dersom han får barnetillegg, kan det være at det er det du får. Det hender det kommer en stund etter stønaden har startet opp, fordi systemene på NAV ikke snakker sammen ... Iallfall hendte det hos meg.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom han får barnetillegg, kan det være at det er det du får. Det hender det kommer en stund etter stønaden har startet opp, fordi systemene på NAV ikke snakker sammen ... Iallfall hendte det hos meg.

Godt mulig det er slik. Fikk er jo først bidragsforskudd i september, våget ikke å søke om det før. Da hadde jeg gått fra han for to år siden. Er jo allikevel rart at han har fått barnetillegg når han ikke har hatt noen utlegg i forbindelse med barnet og ikke hatt barnet under sitt tak på nå snart 3 år. Dette vet jo NAV med tanke på papirer som ble sendt inn når jeg måtte søke om diverse stønader. Skal ikke klage da, 1150 ekstra hjelper jo litt når du har et stramt budsjett :) Er bare litt rart at jeg ikke har fått det før da...

Skrevet

Godt mulig det er slik. Fikk er jo først bidragsforskudd i september, våget ikke å søke om det før. Da hadde jeg gått fra han for to år siden. Er jo allikevel rart at han har fått barnetillegg når han ikke har hatt noen utlegg i forbindelse med barnet og ikke hatt barnet under sitt tak på nå snart 3 år. Dette vet jo NAV med tanke på papirer som ble sendt inn når jeg måtte søke om diverse stønader. Skal ikke klage da, 1150 ekstra hjelper jo litt når du har et stramt budsjett :) Er bare litt rart at jeg ikke har fått det før da...

Nå er det ikke uvanlig med lang behandlingstid hos NAV.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke uvanlig med lang behandlingstid hos NAV.

Nei, du sier noe der. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...