AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #21 Skrevet 3. mai 2015 Vet du med sikkerhet at alle andre i vennegjengen er invitert, og at ikke flere har det som deg og trodde de skulle bli invitert? Jeg synes ikke det er noen grunn til å kutte dem helt ut (det er å overreagere), og jeg ville gitt en liten oppmerksomhet, f.eks. en blomst. Hva skal et brudepar med en blomst når de fleste drar rett på bryllupsreise etter bryllupet? Anonymous poster hash: 0ac0d...be0
Grønt blad Skrevet 3. mai 2015 #22 Skrevet 3. mai 2015 Hva skal et brudepar med en blomst når de fleste drar rett på bryllupsreise etter bryllupet?Anonymous poster hash: 0ac0d...be0 Jeg skrev ikke at de har behov for blomster, men en blomst blir som en mellomting mellom gave fra gavelisten og det å gi ingenting. En blomst har i denne situasjonen en sosial funksjon (opprettholde en relasjon som åpenbart er skadet samtidig som man signaliserer at man er klar over at man ikke er nær nok til å bli invitert). Ønsker TS derimot å styrke vennskapet, kan hun gi noe fra gavelisten.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #23 Skrevet 3. mai 2015 Jeg skrev ikke at de har behov for blomster, men en blomst blir som en mellomting mellom gave fra gavelisten og det å gi ingenting. En blomst har i denne situasjonen en sosial funksjon (opprettholde en relasjon som åpenbart er skadet samtidig som man signaliserer at man er klar over at man ikke er nær nok til å bli invitert). Ønsker TS derimot å styrke vennskapet, kan hun gi noe fra gavelisten. Enig med deg! Selv gir jeg alltid bryllupsgave til naboer, bekjente og venner som gifter seg, selv om jeg ikke er invitert i bryllupet.. Til naboer og bekjente gir jeg noe upersonlig, rimelig og fornuftig, som en kakespade, en lyseslukker, eller noe lignende som blir som en oppmerksomhet å regne, blomster blir i denne kategorien. Til venner, der jeg ikke er invitert i bryllupet, gir jeg noe personlig som jeg vet de ønsker seg, og der jeg er invitert til bryllupet gir jeg fra gavelisten. Ved å gi blomster, og eventuelt invitere til kaffe i eget bryllup ved en senere anledning, opprettholder trådstarter den relasjonen de har med dette paret i egenskap av å være i samme sosiale gruppe, men signaliserer samtidig at paret er i nabo/bekjent-kategorien. Anonymous poster hash: 67fe5...486 1
Gjest O.G. Skrevet 3. mai 2015 #24 Skrevet 3. mai 2015 Synes TS skal prøve å finne ut av det her i det stille og så bestemme seg for hva hun skal gjøre ut fra det hun lærer.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #25 Skrevet 3. mai 2015 Finnes det virkelig en til av denne bruden? Syns denne problemstillingen er identisk med en tråd fra i fjor om akkurat det samme. Og der kom det fram at grunnen var "liksom" at forloveren til brudgommen var forelsket i denne venninna som ikke var blitt invitert. Jeg hadde ikke gitt gave. Og etter erfaring fra den forrige tråden; snakk med bruden og brudgommen og spør om det er slik at du ikke er invitert. Så slipper du 140 sider med spekulasjon her... Anonymous poster hash: d5044...119 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #26 Skrevet 3. mai 2015 TS her. Tusen takk for tilbakemeldingene:) Har lurt på om invitasjonen kan ha kommet på avveie, men stusser litt da på at bruden ikke har spurt meg eller at ingen i vennegjengen har spurt meg hvordan jeg skal komme meg dit. Føler det hadde vært naturlig at de innlemmet meg i planene om de antok at jeg var invitert. Har også spurt bruden høflig om brullupsplanlehgingen og fått ganske korte svar tilbake at alt går bra. Brudgommen var også litt merkelig og oppførte seg superhøflig mot meg fprrige gang jeg traff ham. Fikk litt rar følelse. Hadde jo da vært naturlig å spørre om jeg og min samboer forresten kommer siden de ikke har hørt noe fra oss. I disse facebook/smstider føler jeg at man kan purre høflig/uformelt om svarfristen har gått ut. Hun vet at jeg er en person som svarer innen fristen på slike ting!Synes det kommer til å bli litt rart å invitere hele vennegjengen selv med unntak av dette paret til vårt bryllup. Vil liksom ikke ta igjen og skape kvalme i gjengen for at vi evt gjør det samme. Gjengen kommer jo til å skjønne hvorfor dette paret ikke har blitt invitert. Nei huff, dette var ikke lett Anonymous poster hash: 40260...fe1 Jeg forstår ikke helt hvorfor du syns det blir rart og føler at du skaper kvalme hvis du unnlater å invitere dette paret i ditt bryllup. Du ble jo ikke invitert i deres bryllup, samt at du skriver at du er den eneste i vennegjengen, og at de at på til behandler dere merkelig nå i etterkant. Jeg ville absolutt ikke invitert disse i mitt bryllup, det hadde blitt enda mer merkelig. Det er helt i orden at ikke alle har råd til å invitere alle i bryllup, men er man den eneste som er "droppet" så bør bruden i hvert fall informere om det. Slik at man vet det på forhånd, og det har hun jo heller ikke gjort her. Jeg ville heller ikke kjøpt noen gave, så lenge du ikke er invitert, og de gjorde det på denne måten er det da ikke noe merkelig i å ikke kjøpe gave, og heller ikke invitere dem i ditt bryllup. Du trodde dere var nærmere venner enn det dere tydeligvis er. Og hvis noen skulle spørre deg senere om du gjør det for å skape kvalme, så er det jo bare så være ærlig å si at nei, det gjør du ikke, men du ønsker nære venner i ditt bryllup. Anonymous poster hash: 4b777...771 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #27 Skrevet 3. mai 2015 Har vært i din situasjon ts. En vennegjeng på 11 stk. En sammensveiset gjeng som møtes minst en gang i måneden. Da hun ene skulle gifte seg ble to av oss (forlovere) bedt til middag, og resten ble bedt til kaffen. Bortsett fra meg og en til. 1-2 uker etter bryllupet kom bruden med den at invitasjonene våre må ha forsvunnet. Sikkert! Hun hadde god tid til å etterlyse svarene fra oss begge. Og det var godt gjort at det var to invitasjoner til to i samme gjeng som forsvant, liksom. Bruden fikk alle i vennegjengen mot seg etter dette, men nå har vi skværet opp. De hadde ikke råd til å ha alle både i brudens vennegjeng og brudgommens vennegjeng (14 stk). De hadde loddtrekning om hvem som ikke skulle bli invitert. To av brudgommens kompiser ble heller ikke invitert. En dårlig måte å gjøre det på. Kunne heller bare sagt det som det var. Om jeg tror på hennes forklaring om loddtrekning?! Nei, egentlig ikke, men det er nå to år siden det skjedde. Livet går videre.Anonymous poster hash: 3efa8...9e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå