AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Jeg har i nesten halvannet år trodd at jeg skal i en god venninnes bryllup. Nå når bryllupet nærmer seg i slutten av juni uten at noen invitasjon har dukket opp forstår jeg selvfølgelig at jeg ikke er invitert. For noen måneder siden var vår felles vennegjengen samlet . Alle satt da og diskuterte hvordan de skulle komme seg til bryllupsstedet og hvordan de skulle gjøre det med overnatting/transport etc. Så det er jo tydelig at jeg er den eneste av de som var til stede som ikke er invitert. Vet at brudeparet er unge og sikkert derfor må kutte ned på utgifter i fbm bryllupet, men er jo litt sårt å oppleve at man blir utelatt og tydeligvis ikke blir betraktet som en så nær venninne som man trodde. Hvis noen hadde/har opplevd det samme: Gir dere fortsatt gave til brudeparet? Hadde dere invitert dem til deres eget bryllup? Ønsker ikke å fremstå som smålig og med en forventning om at man skal bli invitert altså. Er bare omstendighetene som blir så pinlige siden jeg trodde vi var nærmere enn det brudeparet anser at vi er. Skal også treffe bruden i flere sammenhenger fremover ...Anonymous poster hash: 40260...fe1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Jeg hadde ikke gitt gave. Ikke invitert=ingen gave. Hadde heller ikke invitert vedkommende til mitt eget bryllup. Anonymous poster hash: 4347d...f2e 18
Gjest Saxofon Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Sikker på at invitasjonen ikke har forsvunnet?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Så lenge du vet at såpass mange av venninnene er invitert, hadde jeg ikke invitert eller gitt gave.. Hadde det derimot vært slik at hun ikke inviterte såå mange, er det litt annerledes.. Anonymous poster hash: f7f26...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Nei, gave trenger du ikke å gi. Tror ikke noen forventer det . Men skjønner 'sjokket' ditt. Og det er ikke smålig å ikke invitere dette paret i ditt bryllup. Anonymous poster hash: ded31...674
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #6 Skrevet 2. mai 2015 Er du sikker på at det ikke har blitt noen misforståelse? Kanskje invitasjonen har blitt borte i posten eller at det bare er en forglemmelse? Ikke så lett å sjekke ut dette, men det kan jo være du kan spørre en av de andre om hvordan de ble invitert. Leit når det blir sånn, særlig siden det for deg fremstod som en selvfølge at du skulle bli invitert. Hvis dette er en jente du vil beholde som en venn, så ville jeg nok sendt gave og latt som ingenting.Anonymous poster hash: 2b8a9...e73
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 Jeg ville selvfølgelig ikke gitt gave hvis jeg ikke var invitert i bryllupet. Anonymous poster hash: a3568...80d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #8 Skrevet 2. mai 2015 TS her. Tusen takk for tilbakemeldingene:) Har lurt på om invitasjonen kan ha kommet på avveie, men stusser litt da på at bruden ikke har spurt meg eller at ingen i vennegjengen har spurt meg hvordan jeg skal komme meg dit. Føler det hadde vært naturlig at de innlemmet meg i planene om de antok at jeg var invitert. Har også spurt bruden høflig om brullupsplanlehgingen og fått ganske korte svar tilbake at alt går bra. Brudgommen var også litt merkelig og oppførte seg superhøflig mot meg fprrige gang jeg traff ham. Fikk litt rar følelse. Hadde jo da vært naturlig å spørre om jeg og min samboer forresten kommer siden de ikke har hørt noe fra oss. I disse facebook/smstider føler jeg at man kan purre høflig/uformelt om svarfristen har gått ut. Hun vet at jeg er en person som svarer innen fristen på slike ting! Synes det kommer til å bli litt rart å invitere hele vennegjengen selv med unntak av dette paret til vårt bryllup. Vil liksom ikke ta igjen og skape kvalme i gjengen for at vi evt gjør det samme. Gjengen kommer jo til å skjønne hvorfor dette paret ikke har blitt invitert. Nei huff, dette var ikke lett Anonymous poster hash: 40260...fe1
Gjest O.G. Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 Hørtes seriøst merkelig ut. --- Hun regner nok deg ikke som en spesielt god venninne, bare ei i gjengen liksom, uansett rart at ingen av de andre har sagt noe. Beklager.
drue Skrevet 2. mai 2015 #10 Skrevet 2. mai 2015 Synes det kommer til å bli litt rart å invitere hele vennegjengen selv med unntak av dette paret til vårt bryllup. Vil liksom ikke ta igjen og skape kvalme i gjengen for at vi evt gjør det samme. Gjengen kommer jo til å skjønne hvorfor dette paret ikke har blitt invitert. Nei huff, dette var ikke lett Anonymous poster hash: 40260...fe1 Forstår at det er en kjip følelse å ikke bli invitert, men hadde det vært meg hadde de ikke fått en invitasjon i mitt bryllup. Hvis det viser at det ikke er en forglemmelse altså. 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #11 Skrevet 2. mai 2015 Synes det kommer til å bli litt rart å invitere hele vennegjengen selv med unntak av dette paret til vårt bryllup. Vil liksom ikke ta igjen og skape kvalme i gjengen for at vi evt gjør det samme. Gjengen kommer jo til å skjønne hvorfor dette paret ikke har blitt invitert. Nei huff, dette var ikke lett Anonymous poster hash: 40260...fe1 Skjønner deg godt. Jeg vil presentere en liten løsning på dette dillemmaet da. Dere kan invitere dette paret til kaffe i deres bryllup. De ser tydeligvis ikke på dere som nær nok til å invitere dere til sitt bryllup, med forbehold om at det ikke er en forglemmelse, og da må de vise forståelse for at dette er gjensidig. Men siden dere ønsker å invitere resten av gjengen i bryllupet, og finner det ubehagelig å utelate dette ene paret helt, kan denne mellomtingen være en akseptabel løsning. Anonymous poster hash: 67fe5...486
Gjest O.G. Skrevet 2. mai 2015 #12 Skrevet 2. mai 2015 Ikke inviter dem, det at hun svarer kort når du snakker til henne ,mens hennes fyr er overhøflig tilsier at det foregår noe.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #13 Skrevet 2. mai 2015 For noen år siden ble jeg ikke invitert i et bryllup jeg var sikker på at jeg kom til å bli bedt i. Det var litt trist og leit, men bruden fortalte det til meg og ei annen som heller ikke ble bedt. De hadde ikke råd til å be alle de ville, og det syntes hun var dumt, men det måtte bli sånn. Hvis man ikke inviterer en eller noen få i gjengen burde bruden fortelle de det gjelder om det, ellers blir det bare ubehagelig. Hvis jeg noen gang skal gifte meg kommer jeg til å be hun som ikke ba meg og den hyggelige mannen hennes Anonymous poster hash: 8a824...b94 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #14 Skrevet 2. mai 2015 Jeg skjønner at du blir veldig lei deg når du er den eneste i en gjeng som ikke blir invitert. Jeg syns det er ufint. Om du er ekstra god venninne med noen i gjengen så kan du jo høre med henne privat om hun vet noe om hvorfor du ikke er invitert og si at du blir lei deg når de snakker om det. Jeg syns det er ufint av venninnene dine å holde på sånn også. Jeg hadde gitt gave for å gi bruden dårlig samvittighet. Det har jeg gjort to ganger. Ser ut som storsinn fra din side, men stikker for bruden Anonymous poster hash: af7cc...650 5
Gjest O___o Skrevet 2. mai 2015 #15 Skrevet 2. mai 2015 Kommer an på relasjonen til personen. Og hva motivasjonen for gaven er.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #16 Skrevet 2. mai 2015 Kan du kanskje snakke med noen av de andre venninnene i gjengen, eller er det bare bruden du har mest kontakt med? Skjønner at det noen ganger ikke kan invitere alle, men å utelate en slik er rett og slett ufint. Og man begynner sikkert å lure på vennskapet. Snakk med noen av de andre du?Anonymous poster hash: 54c79...831
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #17 Skrevet 2. mai 2015 Ingen invitasjon = ingen gave. Jeg fikk også sjokk for noen år siden da jeg var den eneste i gjengen som ikke var invitert til ett brullyp, var meget god venn med brudgommen og trodde jeg hadde ett allright forhold til bruden. Fikk vite først ett år etter de var skilt og jeg fikk kontakt med brudgommen igjen (kutta de nemlig ut etter dette!) at bruden aldri hadde likt meg, og vært supersjalu på meg! Greit å få bekreftelse, men skulle gjerne visst det da.. Og ønsket at brudgommen ikke var så tøffel... Nå prøver han å få vennskapet tilbake igjen der det var, men det skjer nok ikke... Anonymous poster hash: 2a959...2c1 2
Wildstar Skrevet 2. mai 2015 #18 Skrevet 2. mai 2015 Jeg ville ikke gitt gave siden jeg ikke var invitert. Jeg ville heller ikke invitert siden hun ikke anser deg som en så god venn allikavel. 1
Fireflies Skrevet 2. mai 2015 #19 Skrevet 2. mai 2015 Hun svarer unvikende, og han er latterlig hyggelig. Dette er ikke noen du trenger å kjøpe gave til. Hvis de ikke hadde råd til å invitere dere, så burde de vært ærlige om det. Jeg ville ikke invitert de i mitt bryllup. 1
Grønt blad Skrevet 3. mai 2015 #20 Skrevet 3. mai 2015 Vet du med sikkerhet at alle andre i vennegjengen er invitert, og at ikke flere har det som deg og trodde de skulle bli invitert? Jeg synes ikke det er noen grunn til å kutte dem helt ut (det er å overreagere), og jeg ville gitt en liten oppmerksomhet, f.eks. en blomst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå