Gå til innhold

Hvordan finne riktig Bh størrelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har målt meg og jeg er 75cm under bysten og 84 målt rundt puppene (uten bh) ifølge flere kalkulatorer, blant annet den på change sine nettsider sier at jeg skal ligge på 70C-75C men det høres innmari stort ut?

Alltid tenkt at C-cup er ganske stort, og jeg har bare en liten håndfull pupp. Har jeg målt feil eller er de kalkulatorene ikke til å stole på?

Anonymous poster hash: 619b5...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

C cup er virkelig ikke srort.

Når du kommer til L cup er det ganske stort.

Og omkrets rundt og cup str henger også sammen. 75 C er mindre enn 85 B.

Er utrolig mange norske kvinner som har feil bh str. Og den fleste feilen folk gjør er å ha for liten cup og for stor omkrets, nettop fordi de tror at alt over A er stort. For å snu på det, jo høyere omkrets jo større er man ;)

Det er utrolig viktig å ha en bh som sitter riktig, både for kropp og holdning :)

Endret av SjiraffenLaffen
Skrevet

Med mindre du har bryster som "står av seg selv", skal du måle med spileBH på - og da en som sitter nogenlunde riktig og ikke har padding. Mål litt løst rundt brystene, og stramt under bysten. Husk på at dette uansett bare er en pekepinn. Hva som passer merker du først når du prøver det på, gjerne med hjelp fra ei som kan jobben sin.

Cupen er ikke en statisk størrelse - den endrer seg med omkrets på båndet, som disse BH-ene i dobbel-D viser:

Difference-in-cup-volume.jpg

C-cup kan altså være smått eller stort, alt ettersom. 75C er langt fra så gigantisk som det høres ut som, men det er nok en god håndfull som lett kan kles større eller mindre, alt ettersom hva slags BH man velger. Anbefaler deg å ta en tur innom en butikk som har spesialisert seg på undertøy. Jeg har selv god erfaring med Change.

Ikke hør på de som sier du alltid skal trekke fra 5-10 cm på målet under bysten - det merker du selv om du må når du prøver BH-en på. Jeg måler 74 cm der, og kan bare glemme å få på meg noe mindre enn 75. Forskjellige materialer har dog forskjellig elastisitet, og om man ifølge mål har en stor omkrets, er det mer sannsynlig at man må ned 1-2 størrelser, da mer tøy = mer stretch.

AnonymBruker
Skrevet

Hørt flere ganger "Er du sikker på at du trenger C-cup?, eller "Men DU bruker vel ikke str C?"

JO, B er for lite, og det er ikke særlig stor cup når man bruker 70 ellers... C er ikke det samme som å ha rimelig store bryster.

Anonymous poster hash: 7d602...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Hørt flere ganger "Er du sikker på at du trenger C-cup?, eller "Men DU bruker vel ikke str C?"

JO, B er for lite, og det er ikke særlig stor cup når man bruker 70 ellers... C er ikke det samme som å ha rimelig store bryster.Anonymous poster hash: 7d602...5ac

Altså sier ikke at jeg har veldig små, men virker bare som om mange forbinder C med rimelig stor byste uavhengig av omkretsen liksom.

Skrevet

Altså sier ikke at jeg har veldig små, men virker bare som om mange forbinder C med rimelig stor byste uavhengig av omkretsen liksom.

Nettopp. Flertallet vet lite om BH-størrelser, og tror at cupstørrelsen alene avgjør hvor store bryster man har. Ikke så rart, da det lenge var slik at det største man fant i kjedebutikkene var D-cup (hvis man var heldig), og utvalget innen omkrets var like dårlig.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått høre "Oi oi oi! Det der må da være DD". Jeg bruker 75H... Brystene mine er altså store, men på ingen måte abnorme, og DD er vel omtrent det største mange kan forestille seg at det er mulig å bruke :fnise:

Skrevet

Mål deg selv, og får du det ikke til så kan du gjøre det i en undertøysbutikk. Vil anbefale det sistnevnte, og da ender du gjerne opp med noen cup-størrelser større enn hva en bruker til vanlig. Trodde jeg var 75 c, den perfekte størrelsen for meg var 70f :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 65I. Ja, de er ganske store, og jeg er slank. Men de er langt ifra Linni Meister store.

Enig i det de fleste her skriver, folk aner lite om BHstørrelser. Det er viktig med korrekt størrelse, både for kroppen og utseendets del. Har en litt størrelse på puppene, lønner det seg absolutt å investere litt penger i riktig plagg

Anonymous poster hash: 902b9...d83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte nettopp på det samme. Søkte opp noen videoer og lærte litt om hva kvinner ofte gjør feil (for stor omkrets, liten cup, festes på innerste hakk). De fleste bhene mine var i 80b, men jeg var ikke helt fornøyd. Prøvde da 75 c, og det er perfekt!! Jeg har også trodd at c er stort. Og jeg har heller ikke så veldig store pupper. :) men nå har jeg funnet størrelsen min, i en alder av 31 :ler:

Anonymous poster hash: 5ab10...c61

• Liker 1
Skrevet

Har målt meg og jeg er 75cm under bysten og 84 målt rundt puppene (uten bh) ifølge flere kalkulatorer, blant annet den på change sine nettsider sier at jeg skal ligge på 70C-75C men det høres innmari stort ut?

Alltid tenkt at C-cup er ganske stort, og jeg har bare en liten håndfull pupp. Har jeg målt feil eller er de kalkulatorene ikke til å stole på?

Anonymous poster hash: 619b5...ab1

Jeg synes mine er en god håndfull, og de ser ikke så store ut, men likevel bruker jeg F-cup.

C-cup er ikke spesielt stort, med tanke på at AA er minst. Da er du bare tre størrelser unna minst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...