Gå til innhold

Lopper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistenker at katten min har dratt med seg lopper inn i huset. Våknet med noe som minner om myggstikk, et par på armene, anklene og låret. Har ikke merket at pusen er plaget.

Hva gjør jeg nå? Jeg har ikke sett dyret, jeg bare tror det er lopper. Har prøvd å finne informasjon på nettet, men det står forskjellig. Noen steder står det at loppene kommer til å dø av seg selv uten å formere seg når de er innendørs, andre steder står det at de kan leve godt her inne. Jeg har vasket og skiftet sengetøy, stengt døren til soverommet og støvsuget der inne.

Noen her inne som har opplevd dette og har noen råd? Trenger jeg å ta pusen til dyrlegen? Føler meg ekkel og skitten som har lopper i sengen..

Anonymous poster hash: 817a4...3ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sannsynligvis fulgelopper, de dør av seg selv etterhvert. Få gjerne en resept fra dyrlegen på Frontline, så slipper du at det skjer igjen med det første.

Skrevet

Jeg oppdaget hver morgen kjempestore bitt, så nesten ut som lymfeknuter eller noe. Vi gikk til dyrlegen og fikk en kur. Skal dryppe noe i nakken også igjen om en fire ukers tid.

Skrevet

Jeg får noen loppebitt hver vår jeg. Sikkert vårtegn! :fnise: Det er fuglelopper som har overvintret i reir og som hopper på katten når den driver og snoker rundt reirene.. De overlever ikke inne. Det er bare å riste dyner og puter og kanskje støvsuge madrassen så er du kvitt de. Det roer seg utover sommeren. :) Irriterende (i alle fall for sånne som meg som får kuler som store klinkekuler), men ikke farlig. :) P.s Kløen blir verre jo mer du klør, så prøv å holde fingrene unna.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...