Gjest earlgrey Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Spesielt på morgenen/kvelden/når jeg kommer hjem fra skole og jobb og katta har vært alene en stund er han veldig kos. Han vil ligge inntil meg, tramper og maler, men plutselig.. Begynner han å bite?? Ikke noe hardt i det hele tatt, og det gjør ikke vondt, men lurer på hvorfor han gjør det? Han er snart 1 år og kastrert
Eneri Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Det gjorde katta vi hadde da jeg var barn også. Han var en kastrert hannkatt og veldig kjælen og rolig. Elsket å kose ,man ble tilslutt lei av å ha ham i fanget for han ble aldri ferdig å kose..Han kunne også kosebite som du beskriver, ikke hardt eller vondt Etterpå kunne han slikke lenge der han hadde bitt, som for å si "unnskyld hvis det ble vondt". Han fortsatte med det helt til han døde ca ti år gammel. Så var ikke bare "kattunge-lek".
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Det gjør vår pus også, og han er 12 år gammel hannkatt. Han kan kose og oppsøke kos og plutselig uten forvarsel så biter han- gir ingen tegn forut for at han er lei av kos heller så aner ikke hva han driver med...Anonymous poster hash: 34dc5...fa2 1
Aurora M. Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Han gir deg en grundig kattevask! Det er sånn de vasker seg selv og andre pusevenner (om de har noen), og så tenker de at vi selvfølgelig liker det samme! Pusina mi er vill etter tærne mine, hun gyver løs på de med en gang de er bare og setter i gang med vasking og gnaging. Det spiller ingen rolle om jeg er nydusjet, de skal til pers! 1
Tabris Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Det hender også at de gir små signaler vi ikke oppfatter om at de nå ikke ønsker mer kos. Når vi ikke tar disse signalene, så ender de med å bite. Vi mener det kommer uten forvarsel, men katter kan ofte ha et svært subtilt språk. 1
Kira-delta Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Pusa mi gjør det samme, hun steller seg på brystet og poter mens hun gnir fjeset sitt i fjeset mitt. Etterhvert blir hun så ivrig at hun tar til og biter meg i nesa. Hvis jeg lar ho få lov går bitingen over til gnaging.
Aurora M. Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Det kan forresten være sånn som Tabris sier og at han sier fra at nok er nok. Det er stor forskjell på hvor tydelige katter er i språket sitt. Noen (som Pusina mi) gir tydelige signaler når hun er lei av kos. Da slutter hun å male, stivner litt og begynner å slå irritert med halen. Jeg vet ikke om hun ville ha bitt om jeg fortsatte, for jeg har aldri gjort det. Kosebiting kommer gjerne i forbindelse med at de vasker deg, det er sånn forsiktig gnaging.. Mens sånn "nå er det nok" biting, er gjerne litt hardere, de går tydelig etter hånda som klapper, og holder den gjerne fast med potene i tillegg. De kan godt komme på å vaske litt der de har bitt, for liksom å reparere litt på skaden. Vi kan godt ta det som: "Jeg måtte bare si fra at det var nok kos, men er glad i deg likevel altså."
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #8 Skrevet 4. mai 2015 Du koser den på feil måte, og overser signalene dens. Anonymous poster hash: 61acb...977
Gjest Lille-pus Skrevet 4. mai 2015 #9 Skrevet 4. mai 2015 Min sorte Gentleman kan også nærmest gå inn i en komaliknende tilstand innimellom når han blir kost med. Og går han inn i den tilstanden så kosebiter han på fingrene mine ja. Ikke spesielt vondt. Ikke noe aggresjon i det, bare en slags komalikende tilstand fremkalt av kosingen, og med den et behov for å kosebite litt på fingrene mine. Veldig sjarmerende og 'nei' han stikker ikke av når han etter en stund 'våkner' til sitt normale 'selv' igjen. - det ser bare ut som han kose seg så veldig at han må kosebite. Husk også at hankatter biter hunkattene i nakkeskinnet og holder dem fast under parringen, så jeg ser ikke bort fra at det på ett eller annet vis er noen reflekser som slenger over fra en type aktivtet til en annen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå