AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 hei :-) Jeg vridde kneet mitt under en handballkamp i slutten av januar. Jeg var umiddelbart til legevakten å tok røntgen og fikk sjekket kneet av legen, men fikk beskjed om at ingenting var galt, muligens kun en liten strekk på korsbånd, og en irritasjon i menisk. Jeg fikk beskjed om å avlaste foten fullstening i en uke, starte gjennopptrening og være tilbake for fullt på banen etter 3 uker. Jeg fulgte alt dette, men alikevell var ikke kneet mitt greit 3 uker senere. Jeg fikk ikke til å gå vanlig på det, å det kunne vri seg om igjen når jeg reiste meg fra en stol. Jeg dro alikevell på håndballtrening å prøvde meg, siden legen sa det ikke ville skade. Dette skulle jeg for øvrig aldri ha gjort. Da vridde jeg kneet mitt igjen, men fikk akkurat samme beskjed hos legen som sist gang. Nå er det snart mai, jeg har ikke trent siden mars, og jeg halter fortsatt som en gris. Etter 7 timer på jobb er kneet hovent og jeg har ikke muligheten til å strekke det helt ut, eller sitte på kne. Jeg får ikke til å sitte på kne i sengen engang, og jeg har konstante smerter. Har noen noen anelse på hva dette kan være, og hva jeg evt burde si til lege neste gang for å bli tatt på alvor? Anonymous poster hash: 7fc03...94c
boblevann Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 (endret) Jeg ville gått til en annen lege.. Edit: det høres ut som om noe inni der har blitt svekket veldig eller kanskje røket.. Uten at jeg er helsepersonell, men det må være noe galt siden det er så svakt! Endret 1. mai 2015 av boblevann
FitnessIna Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Høres ut som en menisk-skade, om kneet låser seg. Eventuelt kan det oppstå en triadeskade ved vridning - jeg skal ikke diagnostisere, men som boblevann anbefaler jeg at du sjekker det hos en annen lege som faktisk kan gi deg svar på hva det er.
Cata Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Aner ikke hva det kan være, men ikke gi deg i forsøket på å få en eller annen form for behandling. Jeg opplevde det samme da jeg var 18 og vred kneet på en judotrening. Ingenting var røket eller tydelig skadd i følge legen. Ingen meniskskade. Det låste seg riktignok heller ikke. Tror det var strekk i korsbånd som fikk skylda hos meg også. Jeg måtte gå med det i 25 år før jeg fikk hjelp. De siste 7-8 årene var jeg svært ofte ute av stand til å gå trapper på normalt vis, siden kneet ikke bar vekten i bøyd tilstand. Hjelp fikk jeg først da jeg gikk til osteopat for noe helt annet. Han oppdaget en låsning i kneet, gjorde et par små manipulasjoner og jeg hørte et lite "knekk". Siden har kneet stort sett vært bra og trapper går som en drøm både oppover og nedover. Har hatt et par små tilbakefall, men ikke noe som har vart lenger enn en dag eller to. Dette er nå flere år siden, så jeg er begynt å tro at korreksjonen holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå