Gå til innhold

Matvarer hunden får metthetsfølelse av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min trenger å gå litt ned i vekt og får nå ganske lite tørrfor light, og etter at jeg ga mindre mengde har jeg merket at hun er sinnsykt sulten. Hun blir ikke mett og vil konstant ha noe. Synes jo synd på henne om hun går rundt sulten, det har hun ikke gjort før på samme måte og blir helt gæren om folk driver med mat eller skal spise. Hun er 2 år og har aldri tigget før nå.

Jeg har kokt gulrot og most det oppi tørrforet for å muligens gi mer metthetsfølelse, men vet ikke om dette er bra å gi hver dag for hunden? Har dere noen andre forslag til hva man kan tilsette i maten uten at det er noe fetende, men gir metthetsfølelse? :) Det hadde vært supert! Og også om noen vet om gulrot er farlig i store mengder?

Anonymous poster hash: 82482...1ee
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om gulrot.. men de får metthetsfølelse av fett. Du må gi fett så lenge du styrer unna karbohydrater. Hunder behøver fett.

Anonymous poster hash: 1bf71...1eb

• Liker 1
Skrevet

Men får hunden nok mosjon? :fnise:

Skrevet

Du kan raspe rå gulrot i maten, f.eks. Rå gulrot har fiber som gir metthetsfølelse. :)

Skrevet

Mye mosjon og trening trenger hunden.

Jeg er negativ og svært skeptisk til light for som er mer fyll enn riktige næringsstoffer som metter. Tror heller på kjøtt, riktige proteiner og fett, og da heller i mindre mengder, enn å gi light fòr.

• Liker 2
Skrevet

Brekkbønner. Gir vomfyll og lite kcal i forhold til mengde. Fysioterapauten til hunden vår anbefaler dette under slanking.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt det gradvis med et vanlig, fullverdig for, helst rått kjøtt. Hvis hunden spiste 250 g pr måltid, så ville jeg gått ned til 240 g i stedet. Så ville jeg gått til 230 etter en uke, så 220, og fortsatt sånn til jeg nådde det nivået hunden burde ligge på for å holde en god vekt.

Anonymous poster hash: dc6a4...b98
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye veier hunden? Hvor mye skal den ned? Og hvor mye mat får den? Og type?

Fyll på med grønnsaker. Gulrot, blomkål, brokkoli mm som hunder tåler. Er hun sulten, gi en gulrot å tygge på. Det fyller opp magen, men rå gulrot kommer ofte ut i biter i andre enden.

Anonymous poster hash: 59f81...413

Skrevet

Hunder er kjøttetere, hva skjer med alle de anbefalingene om grønnsaker?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om gulrot.. men de får metthetsfølelse av fett. Du må gi fett så lenge du styrer unna karbohydrater. Hunder behøver fett.

Anonymous poster hash: 1bf71...1eb

Okei, nå må du fortelle meg mer! Hun spiste nemlig Vom før og det gikk hun opp i vekt av pga alt fettet. Så hvilket fett er det hun ikke legger på seg av? handler det bare om mengden? i såfall blir det veldig lite da.

Men får hunden nok mosjon? :fnise:

Hehe jaja, jeg er jo ikke helt koko :) både jeg og hunden er normalt aktive så det burde ikke være problemet.

Hvor mye veier hunden? Hvor mye skal den ned? Og hvor mye mat får den? Og type?

Fyll på med grønnsaker. Gulrot, blomkål, brokkoli mm som hunder tåler. Er hun sulten, gi en gulrot å tygge på. Det fyller opp magen, men rå gulrot kommer ofte ut i biter i andre enden.

Anonymous poster hash: 59f81...413

Hun veide 17 når de sa hun burde ned til rundt 15,5 tror jeg. Problemet er at hun aldri har likt noe som helst grønnsaker.. så når hun får det rått vil hun ikke ha, men hun spiser opp alt om jeg koker gulrot.

Jeg vil såklart gi henne nok næringsstoffer og ser når at dere mener jeg burde gi et ordentlig godt for med fett bare i mindre mengde. Men da føler jeg det blir så lite å gi hvis hun ikke skal legge på seg? Eller?

TS

AnonymBruker
Skrevet

TS

Hun spiser forresten pro plan light og fikk vanligvis 200 gram om dagen, men har fått 150 om dagen i det siste. Hva tenker dere om det?

Skrevet

Jeg slanket min hund 2,5 kilo gjennom å følge et slankeprogram satt opp av veterinær. Ga ham slankemat, mengden bestemt av dyrlegen etter veing og måling. Reiste inn til dyrlegen en gang i måneden for oppfølging. Gikk strålende.

Jeg forer også på V&H, men gikk helt fint å bytte til light tørrfor for noen måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...