AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Uæh. Hos et søsken i kveld ble det plutselig bestemt at jeg skal få ta med min niese til hull i ørene. Det var en diskusjon om pistol vs piercing, der jeg talte for det siste. Jenta har hoppende lyst på hull i ørene, vet det skal stikkes og gjør vondt, men.. Erfaringer? Om hun tviler i siste stund? Noen i Oslo som er flinke med barn? Hvor fort fra stikk til dobb sitter i? Får de jentete dobber å velge mellom? Ellers tips for at dette skal bli minst mulig skummelt? Ene av barnets forelder skal også være med. Anonymous poster hash: 78726...29a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Emla krem på øreflippen, skyte med pistol. Og gjerne samtidig. Menge frisører som har 2 pistoler. Piercing tar lengre tid og virker mer skummelt. Men tusenvis av unger har gjort det før niesa di, så jeg forstår ikke helt hva du stresser med. Anonymous poster hash: c6af6...04b 1
Gjest Gemini7 Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 hva er argumentet mot pistol? er ikke det mye raskere og mer effektivt? Min datter tok da hun var 8-9 med pistol og merket det knapt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Emla krem på øreflippen, skyte med pistol. Og gjerne samtidig. Menge frisører som har 2 pistoler. Piercing tar lengre tid og virker mer skummelt. Men tusenvis av unger har gjort det før niesa di, så jeg forstår ikke helt hva du stresser med. Anonymous poster hash: c6af6...04b Men det er bedre å ta en skikkelig piercing enn å skyte med pistol. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=466207&p=7735899 Anonymous poster hash: f2998...ca3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Hygiene, grotid, vevsskade, feilplasseringer.. Google det. Det er mange argumenter mot pistol, jeg har selv tatt fire pistolhull, men ikke fått piercet i øret. Så selv om tusen jenter før min niese har fått gjort dette, så spør jeg etter råd. Liker du ikke at folk spør om råd til situasjoner andre har gått gjennom før dem, så må du irriteres noe veldig av kG.... Anonymous poster hash: 78726...29a 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Er det jo mer smitte og infeksjoner med pistol. Dattern min på 4 har lyst på og det blir piercingstudio og ikke frisør.Anonymous poster hash: 9388f...3e4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 hva er argumentet mot pistol? er ikke det mye raskere og mer effektivt? Min datter tok da hun var 8-9 med pistol og merket det knapt. http://mewkid.net/om-forskjellen-pa-oerepistol-og-piercing/ Anonymous poster hash: f2998...ca3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Hygiene, grotid, vevsskade, feilplasseringer.. Google det. Det er mange argumenter mot pistol, jeg har selv tatt fire pistolhull, men ikke fått piercet i øret. Så selv om tusen jenter før min niese har fått gjort dette, så spør jeg etter råd. Liker du ikke at folk spør om råd til situasjoner andre har gått gjennom før dem, så må du irriteres noe veldig av kG....Anonymous poster hash: 78726...29a OI sann, sinna i dag? Nå sier dem som har tatt med barna for å pierce ørene at det var en langt mer smertefull opplevelse enn å få skutt et hull i hvert øre samtidig.... Anonymous poster hash: fb227...3bb 1
Gjest Gemini7 Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Hygiene, grotid, vevsskade, feilplasseringer.. Google det. Det er mange argumenter mot pistol, jeg har selv tatt fire pistolhull, men ikke fått piercet i øret. Så selv om tusen jenter før min niese har fått gjort dette, så spør jeg etter råd. Liker du ikke at folk spør om råd til situasjoner andre har gått gjennom før dem, så må du irriteres noe veldig av kG....Anonymous poster hash: 78726...29a Nå må du roe deg ned da menneske! jeg stilte et åpent spørsmål i ren uvitenhet. Jeg misliker da virkelig ikke at du spør etter råd- jeg spurte bare selv hva argumentene i mot var fordi jeg ikke kjente til dem
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 OI sann, sinna i dag? Nå sier dem som har tatt med barna for å pierce ørene at det var en langt mer smertefull opplevelse enn å få skutt et hull i hvert øre samtidig....Anonymous poster hash: fb227...3bb Der og da ja, men jeg var 17 da jeg fikk skutt mine to siste og husket følelsen av at flippene var blitt klemt i en bildør i flere dager. Og det er nettopp pga at det tar litt lengre tid og virker skummelt at jeg ber om råd til ting å si, hvordan forklare og lette på det skumle. Jeg er ikke sint, men oppgitt over alle de som går inn i tråder og sier at tråden er unødvendig. Det er jo alle tråder, og forum for den del. Men fra nå av skal jeg holde meg på emnet og håper på noen svar på det jeg lurer på. Anonymous poster hash: 78726...29a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #11 Skrevet 1. mai 2015 OI sann, sinna i dag? Nå sier dem som har tatt med barna for å pierce ørene at det var en langt mer smertefull opplevelse enn å få skutt et hull i hvert øre samtidig.... Anonymous poster hash: fb227...3bb Men den smerten er kortvarig. Frisørene har i grunn ikke peiling på hva de driver med, mye bedre å ta piercing hos noen som faktisk driver med det. Anonymous poster hash: e023d...cac 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #12 Skrevet 1. mai 2015 OI sann, sinna i dag? Nå sier dem som har tatt med barna for å pierce ørene at det var en langt mer smertefull opplevelse enn å få skutt et hull i hvert øre samtidig.... Anonymous poster hash: fb227...3bb Ja, men det betyr ikke at det er bedre å få skutt hull. Da får de heller vente med å ta hull i ørene til de er store nok til å gjøre det på den beste måten, som er å gå til en piercer som faktisk har peiling på hva de driver med (i motsetning til en frisør). Skulle ønske jeg hadde tatt mine hos noen som faktisk hadde en utdanning i det de gjorde, da hadde jeg sluppet hull som ble skutt skeivt, som ble betent igjen og igjen og som ikke grodde skikkelig før det var gått over et halvt år. Anonymous poster hash: f2998...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #13 Skrevet 1. mai 2015 Nå må du roe deg ned da menneske! jeg stilte et åpent spørsmål i ren uvitenhet. Jeg misliker da virkelig ikke at du spør etter råd- jeg spurte bare selv hva argumentene i mot var fordi jeg ikke kjente til dem Den kritikken var ment til en ab, jeg svarte flere uten å sitere, dårlig av mrg. Anonymous poster hash: 78726...29a
Gjest Gemini7 Skrevet 1. mai 2015 #14 Skrevet 1. mai 2015 Den kritikken var ment til en ab, jeg svarte flere uten å sitere, dårlig av mrg.Anonymous poster hash: 78726...29a Ok greit
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #15 Skrevet 1. mai 2015 Der og da ja, men jeg var 17 da jeg fikk skutt mine to siste og husket følelsen av at flippene var blitt klemt i en bildør i flere dager. Og det er nettopp pga at det tar litt lengre tid og virker skummelt at jeg ber om råd til ting å si, hvordan forklare og lette på det skumle. Jeg er ikke sint, men oppgitt over alle de som går inn i tråder og sier at tråden er unødvendig. Det er jo alle tråder, og forum for den del. Men fra nå av skal jeg holde meg på emnet og håper på noen svar på det jeg lurer på. Anonymous poster hash: 78726...29a Det er ganske vanskelig å få et barn til å skjønne at den helvetes smerten som de får når det skal pierces, for det skal stikkes med nål, dras ut igjen og presse inn dobb osv, vil "gå" over etterpå, enn å skyte hull og ferdig med det. Ja det skal være bedre å pierce, men det er ikke noe farligere å ha pistolhull heller. Man må bare gå til noen som er dyktige, og det hørtes ikke ut som du har det. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din av å ha tatt pistolhull. Om du ikke liker at folk diskuterer i en tråd opprettet på et forum, vil jeg anbefale deg å la vær. Anonymous poster hash: fb227...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #16 Skrevet 1. mai 2015 Der og da ja, men jeg var 17 da jeg fikk skutt mine to siste og husket følelsen av at flippene var blitt klemt i en bildør i flere dager. Og det er nettopp pga at det tar litt lengre tid og virker skummelt at jeg ber om råd til ting å si, hvordan forklare og lette på det skumle. Jeg er ikke sint, men oppgitt over alle de som går inn i tråder og sier at tråden er unødvendig. Det er jo alle tråder, og forum for den del. Men fra nå av skal jeg holde meg på emnet og håper på noen svar på det jeg lurer på. Anonymous poster hash: 78726...29a Det går kanskje an å spørre om det er mulig at de tar begge to samtidig hos en piercer også? Anonymous poster hash: f2998...ca3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #17 Skrevet 1. mai 2015 Men den smerten er kortvarig. Frisørene har i grunn ikke peiling på hva de driver med, mye bedre å ta piercing hos noen som faktisk driver med det. Anonymous poster hash: e023d...cac Det kommer igjen veldig an på hvem man går til. Hudpleiere tar også hull i ørene. Noen tar dem selv. Anonymous poster hash: fb227...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #18 Skrevet 1. mai 2015 Ja, men det betyr ikke at det er bedre å få skutt hull. Da får de heller vente med å ta hull i ørene til de er store nok til å gjøre det på den beste måten, som er å gå til en piercer som faktisk har peiling på hva de driver med (i motsetning til en frisør). Skulle ønske jeg hadde tatt mine hos noen som faktisk hadde en utdanning i det de gjorde, da hadde jeg sluppet hull som ble skutt skeivt, som ble betent igjen og igjen og som ikke grodde skikkelig før det var gått over et halvt år. Anonymous poster hash: f2998...ca3 Aldri hatt noe problemer med mine. Fikk de da jeg var fem. Og ingen i min omgangskrets har heller hatt noe problem med sine pistolhull. Tror det kommer veldig an på hvem man går til. Anonymous poster hash: fb227...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #19 Skrevet 1. mai 2015 Der og da ja, men jeg var 17 da jeg fikk skutt mine to siste og husket følelsen av at flippene var blitt klemt i en bildør i flere dager. Og det er nettopp pga at det tar litt lengre tid og virker skummelt at jeg ber om råd til ting å si, hvordan forklare og lette på det skumle. Jeg er ikke sint, men oppgitt over alle de som går inn i tråder og sier at tråden er unødvendig. Det er jo alle tråder, og forum for den del. Men fra nå av skal jeg holde meg på emnet og håper på noen svar på det jeg lurer på. Anonymous poster hash: 78726...29a Vanskelig å forklare og lette på det skumle, når det gjør så vondt. Barn har ikke den tankegang slik vi voksne har. Anonymous poster hash: fb227...3bb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #20 Skrevet 1. mai 2015 Det er ganske vanskelig å få et barn til å skjønne at den helvetes smerten som de får når det skal pierces, for det skal stikkes med nål, dras ut igjen og presse inn dobb osv, vil "gå" over etterpå, enn å skyte hull og ferdig med det. Ja det skal være bedre å pierce, men det er ikke noe farligere å ha pistolhull heller. Man må bare gå til noen som er dyktige, og det hørtes ikke ut som du har det. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din av å ha tatt pistolhull. Om du ikke liker at folk diskuterer i en tråd opprettet på et forum, vil jeg anbefale deg å la vær. Anonymous poster hash: fb227...3bb Det er jo nettopp det det er, større fare for infeksjon både pga hygiene og pga måten hullene blir skutt. Med en piercing fjernes vevet det dobben settes i, med en pistol blir dobben presset gjennom og vevet blir presset til sidene. Anonymous poster hash: f2998...ca3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå