AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Jeg er akkurat ferdig med foreldrepermisjon, er student og arbeidsledig. Jeg sliter med å få tak i jobb, får ikke engang bittesmå deltidsjobber så jeg har kun stipend i mai og barnetrygd som kommer inn på konto.Fra juni kun barnetrygd. Samboeren min jobber, men vi klarer oss ikke kun med hans inntekt. Har jeg krav på noen form for støtte? Jeg har ikke krav på dagpenger siden jeg er student. Anonymous poster hash: 8b648...385
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Let hardere. Har du vært innom f.eks. plantasjen og spurt om de trenger sesonghjelp i sommer? De ansetter ganske mange nå. Anonymous poster hash: 70f8a...92e 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Om du er student får du jo studielån. Anonymous poster hash: 8d9fa...3ef
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Om du er student får du jo studielån.Anonymous poster hash: 8d9fa...3ef man får ikke studielån på sommeren, nei. Anonymous poster hash: eb450...276
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Har du prøvd turnusjobber? Er ukurante arbeidstider, men dere er jo to om å ta dere av barnet. Anonymous poster hash: 95781...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 man får ikke studielån på sommeren, nei. Anonymous poster hash: eb450...276 Man har jo selv ansvar for å fordele pengene man får slik at de rekker til hele året. Jeg har selv studert i mange år med barn og måtte selvfølgelig leve på sparebluss, men det gikk jo rundt kun på to studielån. Et år greide vi oss til og med kun på et studielån, to voksne med et barn.Anonymous poster hash: 8d9fa...3ef 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Jeg er akkurat ferdig med foreldrepermisjon, er student og arbeidsledig. Jeg sliter med å få tak i jobb, får ikke engang bittesmå deltidsjobber så jeg har kun stipend i mai og barnetrygd som kommer inn på konto.Fra juni kun barnetrygd. Samboeren min jobber, men vi klarer oss ikke kun med hans inntekt. Har jeg krav på noen form for støtte? Jeg har ikke krav på dagpenger siden jeg er student. Anonymous poster hash: 8b648...385 Er du ferdig på skolen? Eller er du student til høsten også? Er du student tror jeg ikke du har krav på noe, men det er kun nav som kan svare deg. Det er også slik at alle skal ha en viss sum igjen i mnd å leve for, det er etter at husleie og strøm er betalt, all annen gjeld regnes ikke. Har samboeren din så lav inntekt at dere kommer under grunnbeløpet så har han/dere krav på støtte selv om du går på skolen tror jeg. Men for å få hjelp må økonomien være skrapet, og man kan ikke eie bil fore eksempel. Jeg var selv i en slik situasjon for noen år siden. Jeg måtte selge bilen og bruke alle sparepengene før jeg kunne motta hjelp. Heldigvis ordnet det seg etter noen mnd for meg. Lykke til, Anonymous poster hash: 71efc...461 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Var i samme situasjon, bortsett fra at jeg ikke var student. Dro på nav å hørte med dem. Jeg kunne søke dagpenger men det var ikke mange kronene det var snakk om hver måned. De regnet ut enn snittlønn på 63%(?) av hva jeg hadde tjent de sistre 3(?) årene. Behandlingstiden var vanvittig lang, fordi at jeg hadde sagt opp jobben selv før jeg gikk i permisjon. Letet alt jeg kunne etter nye jobber, dro i barnehage og spurte om de trengte ringevikarer. Ble ringevikar på dagen, og slapp å søke hos nav. Så lenge du har samboer som har inntekt, så tror ikke jeg det er så mye støtte å få fra det offentlige desverre.. Anonymous poster hash: 8f810...0ef
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #10 Skrevet 2. mai 2015 Man har jo selv ansvar for å fordele pengene man får slik at de rekker til hele året.Anonymous poster hash: 8d9fa...3ef Forsåvidt sant men det virker ikke som mange vet hva sparing er. Etter det så går man og griner til NAV. Anonymous poster hash: 845b3...15e 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #11 Skrevet 2. mai 2015 Jeg er akkurat ferdig med foreldrepermisjon, er student og arbeidsledig. Jeg sliter med å få tak i jobb, får ikke engang bittesmå deltidsjobber så jeg har kun stipend i mai og barnetrygd som kommer inn på konto.Fra juni kun barnetrygd. Samboeren min jobber, men vi klarer oss ikke kun med hans inntekt. Har jeg krav på noen form for støtte? Jeg har ikke krav på dagpenger siden jeg er student. Anonymous poster hash: 8b648...385 Samboere har ikke forsørgerplikt, så du skal i teorien kunne få utbetalt noe sosialpenger til mat. Livsopphold. Anonymous poster hash: 09d57...95f
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #12 Skrevet 2. mai 2015 Samboere har ikke forsørgerplikt, så du skal i teorien kunne få utbetalt noe sosialpenger til mat. Livsopphold.Anonymous poster hash: 09d57...95f De er samboere med barn. Mange sosialkontor utbetaler uansett ikke til studenter i sommeren så lenge de skal begynne på studier til høsten igjenAnonymous poster hash: 845b3...15e 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #13 Skrevet 2. mai 2015 De er samboere med barn. Mange sosialkontor utbetaler uansett ikke til studenter i sommeren så lenge de skal begynne på studier til høsten igjenAnonymous poster hash: 845b3...15e Sant, men det skal være mulig å få til nødpenger eller en lav sum sosialstøtte i TS' situasjon. Sosialkontoret utbetaler ikke støtte til studenter, men TS er ikke student om sommeren. Det skal være mulig å få noe selv om hun begynner å studere igjen til høsten. Anonymous poster hash: 09d57...95f
Helen Skrevet 2. mai 2015 #14 Skrevet 2. mai 2015 Ta kontakt med Helse og Omsorg i kommunen du bor i, de har som regel et skrikende behov for hjelp. Spesielt ringevikarer er det mangel på. I kommunen jeg jobber i er det veldig behov for vikarer i boliger for funksjonshemmede.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #15 Skrevet 2. mai 2015 Du kan søke om bostøtteAnonymous poster hash: 8fc5e...fcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå