AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Jeg har selv vært russ, og ikke mer enn ca 10 år siden. Greia er at russen har blitt så ufattelig sexfikserte, de spiller av låter om at de skal på fest for å knulle, og hva værre er. Russetoget som skal inneholde ungdommer som kommer med ulike meninger om samfunnet og om å ha det gøy finnes ikke lenger. De siste 2 årene vi har sett på russen har toget bestått av en gjeng overlegne, halvnakne og bakfulle ungdommer som ikke gjør annet enn å sprute vann på barna og slenge fra seg kort uten å se på barna engang. I år er jeg veldig usikker på om vi i det heletatt skal se på russen. Russekort er gøy, men er det verdt parkeringspengene? Og ikke minst, hvilket budskap sender det ikke barna? Jeg har ikke lyst til å ha en 7 åring som synger at hun skal hjem og knulle fordi russen spiller det på anlegget igjen og igjen. Det er så mye mer moro å møte russen på butikken eller utenfor mcdonnalds, da er de livlige, smiler og tar seg tid til å bli beundret (og ikke minst påkledde). Er jeg den eneste som har tenkt tanken på å skippe russen på 17. mai? Anonymous poster hash: ea747...d72 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Jeg er kristenruss og vi er faktisk en ganske stor gruppe som er det. Vi synger om at vi trenger ikke kle av oss og bli akseptert av andre for vi blir akseptert av Gud for den vi er uansett. Ikke alle av oss er halvnakne, bakfulle og sexfikserte. Vi synes kanskje ikke så godt som alle andre, men vi passer på de som er fulle på festene og har det kjekt uten alkohol Anonymous poster hash: 6868e...75a 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Har ikke vært russ enda, men syns det hele virker svært tragisk. Bare en unnskyldning for å oppføre seg som små drittunger uten hemninger.Anonymous poster hash: 27b99...91d 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Jeg har selv vært russ, og ikke mer enn ca 10 år siden. Greia er at russen har blitt så ufattelig sexfikserte, de spiller av låter om at de skal på fest for å knulle, og hva værre er.Russetoget som skal inneholde ungdommer som kommer med ulike meninger om samfunnet og om å ha det gøy finnes ikke lenger. De siste 2 årene vi har sett på russen har toget bestått av en gjeng overlegne, halvnakne og bakfulle ungdommer som ikke gjør annet enn å sprute vann på barna og slenge fra seg kort uten å se på barna engang. I år er jeg veldig usikker på om vi i det heletatt skal se på russen. Russekort er gøy, men er det verdt parkeringspengene? Og ikke minst, hvilket budskap sender det ikke barna? Jeg har ikke lyst til å ha en 7 åring som synger at hun skal hjem og knulle fordi russen spiller det på anlegget igjen og igjen. :(Det er så mye mer moro å møte russen på butikken eller utenfor mcdonnalds, da er de livlige, smiler og tar seg tid til å bli beundret (og ikke minst påkledde). Er jeg den eneste som har tenkt tanken på å skippe russen på 17. mai? Anonymous poster hash: ea747...d72 Dette må da være ett østlandsproblem? Russen her er ikke slik.Anonymous poster hash: 56164...194 2
Gjest Raindrops Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Hvis det er slik russetoget har blitt synes jeg hele toget burde avvikles. Det er 5 år siden jeg var russ, og vi kledde oss ut som politiske ytringer, danset i gatene til helt vanlig listepop og mange av oss stoppet opp og delte ut russekort i tillegg til å hive dem rundt oss. Bakfull skal jeg innrømme at jeg var da men. Håper og tror at det du beskriver ikke representerer hele landet.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 Jeg har selv vært russ, og ikke mer enn ca 10 år siden. Greia er at russen har blitt så ufattelig sexfikserte, de spiller av låter om at de skal på fest for å knulle, og hva værre er. Russetoget som skal inneholde ungdommer som kommer med ulike meninger om samfunnet og om å ha det gøy finnes ikke lenger. De siste 2 årene vi har sett på russen har toget bestått av en gjeng overlegne, halvnakne og bakfulle ungdommer som ikke gjør annet enn å sprute vann på barna og slenge fra seg kort uten å se på barna engang. I år er jeg veldig usikker på om vi i det heletatt skal se på russen. Russekort er gøy, men er det verdt parkeringspengene? Og ikke minst, hvilket budskap sender det ikke barna? Jeg har ikke lyst til å ha en 7 åring som synger at hun skal hjem og knulle fordi russen spiller det på anlegget igjen og igjen. Det er så mye mer moro å møte russen på butikken eller utenfor mcdonnalds, da er de livlige, smiler og tar seg tid til å bli beundret (og ikke minst påkledde). Er jeg den eneste som har tenkt tanken på å skippe russen på 17. mai? Anonymous poster hash: ea747...d72 sånn var det jo for 8 år siden da jeg var russ også.... Anonymous poster hash: 986d7...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Jeg er kristenruss og vi er faktisk en ganske stor gruppe som er det. Vi synger om at vi trenger ikke kle av oss og bli akseptert av andre for vi blir akseptert av Gud for den vi er uansett. Ikke alle av oss er halvnakne, bakfulle og sexfikserte. Vi synes kanskje ikke så godt som alle andre, men vi passer på de som er fulle på festene og har det kjekt uten alkohol Anonymous poster hash: 6868e...75a Omg.. typisk bedrevitere å tenke kun svart/hvitt.... Man må visst være enten eller i deres øyne. Lurer på om det sto i en viss bok at det er ikke deres oppgave å dømme. Jeg husker det var mye sexfikserte sanger da jeg var russ for 8 år siden, spesielt denne "my boobs are okay". Vi festa og drakk slik som de fleste russ gjør. Og vi lagde morsomme sketsjer til russetoget som omhandlet alt mulig i grunn... Anonymous poster hash: 986d7...ca4 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Har ikke vært russ enda, men syns det hele virker svært tragisk. Bare en unnskyldning for å oppføre seg som små drittunger uten hemninger.Anonymous poster hash: 27b99...91d Ikke ha slike tanker, særlig når du ikke har vært russ enda! Synes fokuset er blitt satt på helt feil ting, jeg er enig der, alt for seksualisert. MEN dette er siste gang du får oppføre deg som en "drittunge" og det er lov. Russetida er hva du gjør det til. Det handler om å gjøre crazy ting med vennene dine, feste og ha det gøy. Trenger ikke å bli en 17-dagers sexorgie fordetom. Anonymous poster hash: 0b640...4b6 2
Gjest Keikolina Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 Spilte da sånne sanger vi også, og det er 12 år siden jeg var russ. Og mener han Rocco lurte russejenter til å spille inn porrfilmer for småpenger men svindlet de på samme tidspunkt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #11 Skrevet 1. mai 2015 Omg.. typisk bedrevitere å tenke kun svart/hvitt.... Man må visst være enten eller i deres øyne. Lurer på om det sto i en viss bok at det er ikke deres oppgave å dømme. Jeg husker det var mye sexfikserte sanger da jeg var russ for 8 år siden, spesielt denne "my boobs are okay". Vi festa og drakk slik som de fleste russ gjør. Og vi lagde morsomme sketsjer til russetoget som omhandlet alt mulig i grunn... Anonymous poster hash: 986d7...ca4 Du må forklare hvorfor du mener jeg er bedreviter. Tror du at man er bedreviter når man er kristen? Anonymous poster hash: 6868e...75a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #12 Skrevet 1. mai 2015 Du må forklare hvorfor du mener jeg er bedreviter. Tror du at man er bedreviter når man er kristen? Anonymous poster hash: 6868e...75a Slik du skrev fremstår du som det ja. har ikke en dritt med at du er kristen eller ikke. Det er hvordan du skrev og så ned på alle andre som ikke er kristenruss. Du malte alt svart/hvitt, at det må være enten eller. Les igjennom det du skrev en gang til, så kanskje du ser poenget mitt. Anonymous poster hash: 986d7...ca4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #13 Skrevet 1. mai 2015 Slik du skrev fremstår du som det ja. har ikke en dritt med at du er kristen eller ikke. Det er hvordan du skrev og så ned på alle andre som ikke er kristenruss. Du malte alt svart/hvitt, at det må være enten eller. Les igjennom det du skrev en gang til, så kanskje du ser poenget mitt. Anonymous poster hash: 986d7...ca4 Nei Du må ikke ha så sterke fordommer. Å være kristen betyr ikke at man ser ned på andre. Anonymous poster hash: 6868e...75a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #14 Skrevet 1. mai 2015 Du må forklare hvorfor du mener jeg er bedreviter. Tror du at man er bedreviter når man er kristen? Anonymous poster hash: 6868e...75a I min russetid var det ingen i min krets om kledde av seg, var sexfikserte, eller gikk halvnakne rundt osv for å prøve å bli akspetert? Ja folk festa og drakk alkohol, men det betyr ikke at man gjør alt det andre. Igjen, les igjennom det du skrev, du dømmer folk fryktelig ut ifra det du skriver, og opphøyer deg selv som et bedre menneske fordi du er kristen. Anonymous poster hash: 986d7...ca4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #15 Skrevet 1. mai 2015 Nei Du må ikke ha så sterke fordommer. Å være kristen betyr ikke at man ser ned på andre. Anonymous poster hash: 6868e...75a Jge har ikke fordommer, det er det du som har. Les igjen det du skrev. Du satte folk i bås og omtalte deg selv som et bedre menneske. Jeg har gått på kristen folkehsøgskole, omgås kristne hver dag og har min tro, men er det noe som får meg til å tenne innvendig er det når kristne skal omtale seg selv som bedre mennesker enn de som ikke har en slik sterk tro eller har en tro i det hele tatt. De er raskt ute med pekefingeren når det gjelder sex, alkohol, barn, ekteskap, abort, kjsønnskifte, homofili, transesuelle, kjønnskifte osv, noe jeg finner helt urimelig. Da det ikke er noens oppgave å dømme andre, det er opp til høyere makter. Anonymous poster hash: 986d7...ca4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #16 Skrevet 1. mai 2015 Nei Du må ikke ha så sterke fordommer. Å være kristen betyr ikke at man ser ned på andre. Anonymous poster hash: 6868e...75a Da lærte jeg noe nytt i dag å.Anonymous poster hash: 66b16...b15
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #17 Skrevet 1. mai 2015 Er det slikt alle russ oppfører seg i hele landet? eller er det trådstarter beskriver et problem på østlandet? hilsen fremtidlig russ Anonymous poster hash: d25bb...607
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #18 Skrevet 1. mai 2015 Jeg var russ for 10 år siden, og russetoget var slappe greier:P Vi gikk bare fyllesyke i toget..plystret litt og vinket. Dette var i Oslo. Ingen var halvnakne da. Men vi hørte på sanger som handlet om sex da også. Anonymous poster hash: c9216...f6f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #19 Skrevet 1. mai 2015 Du må forklare hvorfor du mener jeg er bedreviter. Tror du at man er bedreviter når man er kristen? Anonymous poster hash: 6868e...75a Jeg tror det vedkommende reagerer på er at i innlegget ditt virker det som om du sier at dere (kristenrussen) i motsetning til alle andre ikke kler av dere for å bli akseptert osv. Anonymous poster hash: c6d6c...b1f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #20 Skrevet 1. mai 2015 Selvsagt vil man spille litt på sex (siden ungdommen er svært opptatt av sex), men vi holdt en mye lavere profil offentlig kontra hva som skjer nå. På fest tar det helt av, jeg selv hadde ei på bussen som klarte å ha seg med 11 personer. Vi sprang ut før første mai slik det er vanlig med her jeg er fra. Synes ikke russetoget her på østlandet er spesielt barnevennlig eller kul å se på, kunne like greit hengt utenfor en pub ved stengetid. Er det slikt alle russ oppfører seg i hele landet? eller er det trådstarter beskriver et problem på østlandet? hilsen fremtidlig russ Anonymous poster hash: d25bb...607 Det har vært slik på østlandet hvertfall, hvordan det er ellers i landet er jeg ikke helt klar over. Ts Anonymous poster hash: ea747...d72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå