Gå til innhold

Kanin i feriene...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte vi skulle skaffe oss to huskaniner, som hele familien kan ta del i.

Vi har tenkt nøye gjennom saken, og har funnet ut at kaniner egentlig er ganske perfekt for oss.

Men vi har et problem. Hva skal vi gjøre med kaninene i sommerferien/evt andre ferier når vi ikke er hjemme?

Nesten alle vi kjenner er allergiske, og de som ikke er allergiske, har allerede kaniner som de er ganske lei av..

Hva gjør man? Vi drar på en sydentur i året (ikke mer enn en uke), gjerne midt i juli, den måneden hvor "alle" andre er bortreist, og kanskje en tur til London/Danmark i høstferien..

Anonymous poster hash: f8728...4b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har tenkt nøye gjennom saken, og har funnet ut at kaniner egentlig er ganske perfekt for oss.

Men vi har et problem. Hva skal vi gjøre med kaninene i sommerferien/evt andre ferier når vi ikke er hjemme?

Nesten alle vi kjenner er allergiske, og de som ikke er allergiske, har allerede kaniner som de er ganske lei av..

Hva gjør man? Vi drar på en sydentur i året (ikke mer enn en uke), gjerne midt i juli, den måneden hvor "alle" andre er bortreist, og kanskje en tur til London/Danmark i høstferien..

Det er da man må velge mellom ferie og kanin. Det blir umulig å kombinere.

Anonymous poster hash: 5d316...467

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde utekaniner, så foreldrene mine betalte en av naboguttene til å se til og mate kaninene to ganger om dagen når vi var bortreist. Hvis de er innekaniner eller det ellers ikke er aktuelt å be naboer/slekt å mate kan de kanskje plasseres på dyrepensjonat?

Gjest chiki
Skrevet

Det finnes smådyrspensjonat rundt omkring. Og sikkert nok av familier som vi låne en kanin for å prøve

Hadde du bodd her skulle jeg gjerne passet dem, datteren min hadde elsket det

Skrevet

Dere kan jo søke etter folk på finn.no. Har selv begynt å passe en hund innimellom ved å svare på en annonse der.

Bare vær ekstremt nøye med hvem dere velger. La gjerne personen prøvepasse kaninene først.

Gjest Pheel
Skrevet

De dere kjenner som bor nærme kan vel se til dem en gang om dagen selv om de er allergiske, eller de som (uff) er lei egne?

Skrevet

Finnes også facebooksider en del steder for pass av dyr.

AnonymBruker
Skrevet

Dere må være forberedt på å droppe ferien om dere ikke for pass. Det finnes forresten ikke "huskaniner " ;)

Anonymous poster hash: 835c9...fb0

• Liker 1
Skrevet

Avtal å overta kaninene til de som er "lei" dem mot at de kan passe på dem når dere er på ferie.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere som passer både kaniner og andre dyr. Vi har brukt noen som heter Talk to the paw, www.talk2paw.no og er kjempefornøyde med de. Kommer innom og koser, mater etc..

Anonymous poster hash: b6cfd...aa1
AnonymBruker
Skrevet

Så ikke ut som linken funka - prøver igjen :)www.talk2paw.no

Anonymous poster hash: b6cfd...aa1
Skrevet

Vi bruker smådyrpensjonat

AnonymBruker
Skrevet

Vet dere at dere vil reise på ferie og ikke har venner som kan passe så kan dere ikke skaffe dere kanin, da må dere evn. betale noen dyrepassere på finn eller lignende isåfall. Blir skuffet over at voksne folk tror at dyr bare kan skaffes uten å kunne og ville gå 100% inn for å ha ansvaret for de hele året og frem til de dør.

Anonymous poster hash: 41553...6db
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må være forberedt på å droppe ferien om dere ikke for pass. Det finnes forresten ikke "huskaniner " ;)

Anonymous poster hash: 835c9...fb0

Hybelkaniner derimot, de finnes det mange av. Har selv latt disse være alene hjemme i ferien med stort hell. Trives godt og blir både større og flere på de tre ukene jeg er borte.

Anbefales

Anonymous poster hash: d79a7...468

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen barn i nabolaget som kan tenke seg å se til de mot noen kroner i betaling?

Våre kaniner er ute i bur/hus hele sommeren så når vi er borte ser nabojenta etter de. Hvis ikke hun kan har hun spurt noen i klassen hennes om de er interessert. Det er jo bare å kikke innom å se om de har mat og vann, så det krever jo ikke så mye.

Anonymous poster hash: 93c3f...872

AnonymBruker
Skrevet

Da må dere nok satse på å betale folk for jobben. Det er mye å forvente at noen passer to kaniner i en hel måned gratis, men om dere søker etter folk (via lokale Dyrebeskyttelsen eller noe, kanskje, for å finne noen som faktisk bryr seg om dyr), betaler 100-200 kr per dag for pass pluss lar dem bo i huset, så er det mye større sannsynlighet for å finne passere (har dere ikke råd til det, så har dere ikke råd til å ha dyr, iallefall ikke å reise på ferie samtidig).

Hvis dere har familie som har kaniner de er lei av, så ville jeg ikke kjøpt nye kaniner, men heller overtatt familiens kaniner, da er det også større sannsynlighet for at de vil være behjelpelige med pass.

Men generelt synes jeg det høres ugunstig ut med kjæledyr når man er så mye borte. Jeg reiser også bort hvert år, men da en uke eller to. Det er et tidsrom det er langt lettere å få pass til dyr.

Anonymous poster hash: b83c3...90f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kan passe dem for 600 kr uka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...