Gå til innhold

iHerb - bestille hjem vs bestille til venninne i usa som sender?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har tenkt å bestille fra Iherb for første gang, men Norge er jo ganske ville på tollreglene. Ser at selv om man bruker UPS eller DHL vil det koste en del.

Hvordan er det sammenligna med å bestille det til en venninne i New York som så sender det videre til meg? Hva er dyrest? Betale for pakka - og toll - eller å betale for pakka og det det koster i porto for henne å sende det hit?

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Anonymous poster hash: d9cba...6db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trolig har iHerb forhandlet gunstigere rabatter enn venninne. Porto fra statene kan være ganske rå, og i noen stater kommer det moms i tillegg.

Ganske mye av det du kan bestille er tollfritt.Sjekk tolltariffen. Det påløper kun moms og evt fortollingsgebyr. Husk at dere må betale frakt frem til venninnen også. Trolig blir det enklest å betale de 25% eller legge seg under frigrensa. (FrP og SV sine brutte valgløfter).

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

Det står at hvis man tar dhl så:

• You may have to pay import taxes and/or customs duties.
  • Orders over 350NOK (Between $28 to $35) via DHL could be subject to Value Added Tax (12% to 25%) + Additional Shipping Fees of around $15 to $19 and Orders over 1000 NOK (around $166) via DHL could be subject to Value Added Tax (12% to 25%) + Additional Shipping Fees of around $34.

Og til nå har jeg lagt ting til 900 kroner i handlekurven. Det står at hvis jeg handler for over tjue dollar er det gratis frakt. Men jeg må betale 16.81 dollar hvis jeg skal ha med DHL til Norge.

Hvis venninna mi tar det må vel hun (jeg) kun betale det som å sende gave til Norge, altså ikke toll.

Jeg bestilte en gang noen t-skjorter fra Canada som til sammen kosta tusen kroner, og det ble 500 ekstra for å fortolle dem ut fra Posten.

Den frigrensa er så sykt irriretrende!

Anonymous poster hash: d9cba...6db
Skrevet

Hvis du ikke har dårlig tid, så er det bare å dele opp pakkene og sende med International Airmail. Du kan ha inntil 350 NOK (inkludert frakt) uten å betale noe ekstra i tollen. Hvis pakken veier under 4 pounds (1,8 kg) så kan du sende med International Airmail. Hvis ordren er på over 20 USD så får du rabatt på frakta. På det meste har jeg hatt 10 pakker på vei fra iHerb...

AnonymBruker
Skrevet

Sørg for at totalen ikke overstiger 350,- nok. Problem løst. Må du motta alle varene i en forsendelse?

Anonymous poster hash: 9dbb6...72c

Skrevet

DHL har også et utleggsgebyr på 165 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...