AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Hei! Er det ulovlig å bære på pepperspray i Norge? Og hvis ja, finnes det noe liknende som er lovlig? Anonymous poster hash: 90181...594
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Ja, pepperspray er ulovlig. Det finnes vel en del andre "spray"-produkter på markedet, men disse er jeg for det meste svært skeptisk til. Dette fordi de er "light-sprayer" som i liten grad virker som pepperspray. Pepperspray er jo såpass sterkt at det faktisk setter en potensiell angriper ut av spill, mens disse "light-versjonene", slik jeg forstår det, i større grad bare irriterer. Da tenker jeg de heller er farlige, ved at de kan hisse opp og gjøre vedkommende mer aggressiv, uten at de setter vedkommende ut av spill. Så har jeg også lest om en del sprayer som visstnok er "lovlig pepperspray" og lignende. Om det virker eller ikke vet jeg ikke, men vær hvertfall obs på at en spray som ikke er kraftig nok kan være farlig. Anonymous poster hash: 85bb3...245
økonomistudinen Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Noen benytter hårspray som et alternativ til pepperspray.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå