Gjest Pet Skrevet 1. mai 2015 #1 Del Skrevet 1. mai 2015 Har noen oppskrift på en god saus med blåmuggost? Jeg har kjøpt en som det viser seg at ingen her liker i huset som pålegg, den er av typen tørr mens vi liker de kremete typene. Hva kan jeg bruke den til? Kom gjerne med andre tips enn saus, men vil ikke spise den naturell i salat, f eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Del Skrevet 1. mai 2015 Pleier å mose sammen creme fraiche med blåmuggost og ha det som dressing. Knallgodt! Anonymous poster hash: 12935...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Del Skrevet 1. mai 2015 Eller smuldre den med pasta Anonymous poster hash: 12935...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Del Skrevet 1. mai 2015 Hva slags saus tenker du på? Til biff: Kok ut steikepanna med cognac, marsalvin, sherry e.l., ha i et beger creme fraiche, kok opp, smak til med blåmuggost og nymalt pepper. (Salt pleier ikke være nødvendig pga. osten.) Til pasta: Kok inn fløte til det tykner litt, ha evt. i en dæsj god kyllingfond. Bland inn blåmuggost og parmesan etter smak. Hakk og rist valnøtter, pecannøtter eller pinjekjerner og bland inn. Krydre med pepper. (Nok en gang er det sannsynligvis nok salt i osten.) Anonymous poster hash: a414a...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Del Skrevet 1. mai 2015 Du kan også lage wegde salad med dressing av blåskimmelost, rømme og litt majones. https://www.google.no/search?q=wedge+salad&espv=2&biw=1366&bih=643&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=vqdDVfWyJoKysQGcmYDgCw&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=1 Anonymous poster hash: 87948...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 1. mai 2015 #6 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Jeg lager ofte en saus med blåmuggost, bacon og asparges (og sukkererter) til tagliatelle. Da steker jeg litt bacon (skåret i stimler) i en jerngryte til baconet er fint og brunt, fjerner mesteparten av baconfettet fra jerngryten, heller oppi matfløte og blåmuggost i romslige biter. Setter på kokevannet til tagliatellen, og lar osten smelte, og har baconbitene tilbake i sausen sammen med skrelte aspargesstilker skåret i sånn ca 5 cm lengder, - og sukkertertbelger. Når tagliatellen er ferdig (jeg pleier bruke fersk, og den trenger ikke mer enn 2-3 minutter) så er aspargesen også som regel akkurat passelig kokt. Grønn salat og eventuelt brød ved siden av. Tillegg: Det er oftest Norzola eller Selbu blå jeg bruker. Eller en god bit Gorgonzola om jeg finner det til en overkommelig pris i halv pris kurven på butikken. Endret 1. mai 2015 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Del Skrevet 1. mai 2015 Har laget vanlig hvit saus (smør, mel og melk) og tilsatt blåmuggost. Brukt det til saus på lasagne blandt annet.Anonymous poster hash: 3a5b3...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå