Gå til innhold

Irritert på frivillig arbeidsløse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg irriterer meg over frivillig arbeidsløse som kaller seg livsnytere og lever på foreldrene sine (de som ser paradise hotel skjønner sikkert hvem jeg mener, men tenker også på andre som er sånn) og jeg blir irritert fordi de ikke bare lever på foreldrene sine, men også på oss. Vi som betaler skatt hele livet. De bare nyter godt av å betale pittelitt for å dra til legen og gratis innleggelse og operasjoner på sykehusene vi betaler for. De kjører på veiene vi betaler for også.

Og nå henviser jeg altså bare til de som jobber fordi de ikke gidder. Ikke de som har en grunn til å ikke jobbe.

Anonymous poster hash: e1cbf...9dc
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at jeg synes at de som ikke jobber og lever på oss fordi de ikke gidder å jobbe burde ikke få lov til å f.eks bare betale en liten egenandel for legen. De får betale fullpris og om de må ha operasjon skal ikke mine skattepenger gå til de som ikke gidder å bidra. De får betale for leveren selv liksom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg irriterer meg over frivillig arbeidsløse som kaller seg livsnytere og lever på foreldrene sine (de som ser paradise hotel skjønner sikkert hvem jeg mener, men tenker også på andre som er sånn) og jeg blir irritert fordi de ikke bare lever på foreldrene sine, men også på oss. Vi som betaler skatt hele livet. De bare nyter godt av å betale pittelitt for å dra til legen og gratis innleggelse og operasjoner på sykehusene vi betaler for. De kjører på veiene vi betaler for også.

Og nå henviser jeg altså bare til de som jobber fordi de ikke gidder. Ikke de som har en grunn til å ikke jobbe.

Det gjør alle nordmenn, uavhengig av om de jobber eller ikke. Du også.

Anonymous poster hash: 1cef2...4f1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg betaler for det gjennom skatt. Skjønner?

• Liker 3
Skrevet

Det DU betaler i skatt dekker ikke alle godene DU har fått og får i livet av staten engang, så nei du betaler ikke for andre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det DU betaler i skatt dekker ikke alle godene DU har fått og får i livet av staten engang, så nei du betaler ikke for andre.

Om ingen hadde betalt skatt hadde det gått dårlig med landet vårt gitt.

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg betaler for det gjennom skatt. Skjønner?

Nei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Greia er at når vi betaler skatt bidrar vi til fellesskapet. Betaler vi ikke skatt bidrar vi ikke til fellesskapet. Hvis vi ikke hadde betalt skatt så hadde vi ikke fått de godene som vi har.

Vi gir etter evne og får etter behov. Slik fungerer landet vårt.

Om du ikke gir etter evne og bare får etter behov så er du et problem for staten vår. Fordi du bare tar uten å gi. Og slike mennesker synes jeg ikke skal få etter behov fordi de ikke gir etter evne.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS får være takknemlig for at foreldrene gadd å produsere deg. Flytt blikket opp, se det videre og slutt å kaste bort livet ditt på å irritere deg over hva andre gjør. Livet er kort.

Anonymous poster hash: 07927...280
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenk positivt. De bidrar til mindre konkurranse på arbeidsmarkedet.

Anonymous poster hash: cfc08...cca
AnonymBruker
Skrevet

TS får være takknemlig for at foreldrene gadd å produsere deg. Flytt blikket opp, se det videre og slutt å kaste bort livet ditt på å irritere deg over hva andre gjør. Livet er kort.

Anonymous poster hash: 07927...280

Ah, du blir aldri irritert du altså? :)

Skrevet

Om ingen hadde betalt skatt hadde det gått dårlig med landet vårt gitt.

Selvfølgelig, men selv de som betaler skatt får mye mer i verdier enn det de betaler igjen i skatt.

* Barnehage, barneskole, ungdomskole og vgs

* Lege og får du kreft, må ha nytt organ eller legges inn koster dette mye

* Stipend fra lånekassen. Så de som begynner å jobbe rett etter ungdomskolen koster samfunnet mindre og bidrar mer da de tidligere betaler skatt ;) Håper ikke du har høyere utdanning og har brukt av felleskapets penger for å studere???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, men selv de som betaler skatt får mye mer i verdier enn det de betaler igjen i skatt.

* Stipend fra lånekassen. Så de som begynner å jobbe rett etter ungdomskolen koster samfunnet mindre og bidrar mer da de tidligere betaler skatt ;) Håper ikke du har høyere utdanning og har brukt av felleskapets penger for å studere???

Så med andre ord, det er ikke så farlig altså?

Vi kan egentlig bare slutte å jobbe hele hurven, fordi vi kanskje likevel går i minus?

Dummeste argumentet jeg har hørt. Jeg betaler omtrent 150 000 i skatt hvert år, mannen min 250 000. Vi har barn, og høyere utdanning, og bruker sikkert en del midler. Men alternativet hadde altså vært at vi IKKE betalte våre 400 000 årlig. Fire millioner på ti år. Mener du at det liksom ikke er noen vits??

Anonymous poster hash: 8b692...d52

• Liker 3
Skrevet

Gjeller dette for alle som betaler skatt i Norge?

Hvem betaler da for de som ikke betaler skatt?

• Liker 3
Skrevet

Hvis alle som betaler skatt får igjen mer enn de betaler, og noen ikke betaler skatt (men får godene likevel) - hvordan får du dette regnestykket til å gå opp?

Hvem betaler underskuddet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjeller dette for alle som betaler skatt i Norge?

Hvem betaler da for de som ikke betaler skatt?

Tipper han mener olja. Hadde vi alle levd på det ville midlene vært borte på null komma niks

Skrevet

Det er jo pga sånne snyltere at landet vårt går rett i dass økonomisk sett,selvom vi rir på en flott bølge nå så kan dette forandre seg. De som virkelig har grunn til å ikke jobbe kunne fått mer hjelp og støtte, men det går ikke når alle ravnene drar på NAV for å stjele det de kan. De er også skyld i at prosekter ikke blir gjennomført fordi staten/kommunene prioriterer hjelp til disse rottene. Det er skamfullt og trist at folk er sånn, men de graver sin egen grav. 90% ender opp som minstepensjonister som bor på den lokale kroa og røyker en 20pack Prince om dagen imens de sutrer over at de ikke kan få enda mer gratis, skamfullt,

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det en forskjell på å bidra og å ikke bidra i det hele tatt. Det er isolert sett riktig at gjennomsnittspersonen i Norge nok henter ut flere goder enn h*n bidrar med totalt sett men en person som ikke gidder å jobbe bidrar -ikke i det hele tatt- og det er en ganske vesentlig forskjell.

Anonymous poster hash: 46a39...462

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte er dette goder som kun de som bidrar ved å betale skatt nyter godt av? Hverken barnehage eller videre skolegang, helsehjelp eller stipend fra lånekassen er forbeholdt de som har jobbet så det er fint mulig å aldri jobbe så mye som en dag og fortsatt nyte godt av disse tjenestene uten å bidra selv. Og det er jo nettopp det som blir så feil.

Anonymous poster hash: 46a39...462

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...