AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg lurer på hvor strengt det er rundt juks osv. Jeg leverte for en stund tilbake en lengre oppgave, var stressa og mye jeg skulle huske. Når jeg skulle levere oppdaget jeg ved en tilfeldighet at siste siden ikke hadde kommet med, altså litteraturlista. Jeg fikk rettet opp i dette, så det var ikke noe problem. Men det fikk meg til å lure, om jeg hadde ved en feil ikke fått med litteraturlista i leveringen, hva ville skjedd? Kan man bli utestengt fra studiene osv, selvom dette ikke skyldes at jeg har forsøkt å jukse, men fordi det er skjedd en feil/forglemmelse? Jeg tenker også på når man skriver lange oppgaver, innimellom kan det være lett å overse en kildehenvisning her og der om man er stressa. Er de veldig strenge på sånt. Ble litt redd når jeg oppdaget at jeg nesten holdt på å levere inn oppgaven uten kilder. Anonymous poster hash: 3833d...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 1. mai 2015 #2 Del Skrevet 1. mai 2015 Utestengt fra studiet? Wtf. Nei da blir nok ikke forsøket godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Del Skrevet 1. mai 2015 Utestengt fra studiet? Wtf. Nei da blir nok ikke forsøket godkjent. Mangel på litteraturliste kan bli tolket som plagiat Plagiat = Fusk Fusk slår man kraftig ned på og kan føre til utestengelse av all høyere utdanning i en gitt tidsperiode (vanligvis rundt ett år). Anonymous poster hash: ec2c8...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Del Skrevet 1. mai 2015 Kanskje om det er en hovedoppgave av noe slag, men ikke sånne små-oppgaver. Jeg skrev en oppgave i gruppe for en stund siden, og det var ei som skulle ta seg av litteraturlista. Samme person leverte inn. Vi fikk ikke godkjent for litteraturlista var for dårlig, faglærer klarte ikke finne ut hva vi hadde brukt av litteratur. Da jeg så over den skjønte jeg godt hvorfor vi ikke fikk godkjent. Jeg har faktisk ikke ord for hvor jævlig dålig det var. Jeg laget ny, leverte inn på nytt, fikk godkjent. Skal man ha noe gjort må man gjørr'a det sjæl... Anonymous poster hash: 17772...c71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Del Skrevet 1. mai 2015 Så lenge kildene er oppgitt i teksten vil du ikke bli anklaget for juks, men stryk hadde det nok blitt. Anonymous poster hash: 43e8d...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Del Skrevet 1. mai 2015 Takk for svar! Jeg prøver jo være veldig nøye med kilder, om jeg "bare" får stryk hvis en glipp skulle skje (jeg vil jo for alt i verden, førsøke å unngå dette), så kan jeg senke skuldrene. Er så redd for å gjøre noe skikkelig feil (første års student). -TS Anonymous poster hash: 3833d...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg har jobbet i en serviceskranke på et universitet tidligere og har fått uttallige henvendelser fra stressa studenter som har havnet i liknende situasjoner. Uten at jeg skal si noe sikkert at dette er normalpraksis på alle fakulteter i landet så var det i alle fall absolutt ingen som ble anklaget for juks/plagiat der jeg jobbet. Normalpraksis er jo å henvise til kilder i teksten, eller i det minste formulere teksten på en slik måte at man har et skille mellom egne refleksjoner og andre kilder, så med mindre det dreier seg om faktisk juks eller en kandidat som absolutt ikke har peiling på akademisk skriving, så vil nok verste konsekvens bare være at man får stryk/ikke godkjent fordi man ikke oppfyller de formelle kravene. Anonymous poster hash: 20069...3db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #8 Del Skrevet 2. mai 2015 Mangel på litteraturliste kan bli tolket som plagiat Plagiat = Fusk Fusk slår man kraftig ned på og kan føre til utestengelse av all høyere utdanning i en gitt tidsperiode (vanligvis rundt ett år). Anonymous poster hash: ec2c8...5c1 De må nok halitt mer bevis for å ta det så drastisk. men oppgaven hadde ikke blitt godkjent ☺Anonymous poster hash: 11f16...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 2. mai 2015 #9 Del Skrevet 2. mai 2015 Fusk blir man neppe felt for, men man oppfyller ikke de formelle krav en oppgave skal så stryk må man regne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå