Gå til innhold

Tilbehør til koteletter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ennasus

Pleier å ha grønnsaker + en karbohydratkilde og evt.dressing og brød..

-Ovnsbakte/grilla grønnsaker (som regel rødløk,purre, gulrot, potet, paprika, blomkål, brokkoli

-tomat"salsa"salat (mye tomater, rødløk, reddik, sukkererter, lime, kinakål, basilikum, vårløk

-ovnsbakte potetbåter med sitronpepper, smør og maldonsalt (evt. hvitløk og andre smaker)

-ris

-potetsalat

-blomkålris

-aioli og focaccia eller hvitløksbrød

-fløtegratinerte poteter

-bakt potet

-poteter i ildfast form sammen med løk lagvis, og ost på toppen med kraft (husker ikke hva det heter, så det på 4 stjerners middag)

-hjemmelaget potetchips!

-grilla mais, sopp, asparges

:)

Annonse

Pleier å ha grønnsaker + en karbohydratkilde og evt.dressing og brød..

-Ovnsbakte/grilla grønnsaker (som regel rødløk,purre, gulrot, potet, paprika, blomkål, brokkoli

-tomat"salsa"salat (mye tomater, rødløk, reddik, sukkererter, lime, kinakål, basilikum, vårløk

-ovnsbakte potetbåter med sitronpepper, smør og maldonsalt (evt. hvitløk og andre smaker)

-ris

-potetsalat

-blomkålris

-aioli og focaccia eller hvitløksbrød

-fløtegratinerte poteter

-bakt potet

-poteter i ildfast form sammen med løk lagvis, og ost på toppen med kraft (husker ikke hva det heter, så det på 4 stjerners middag)

-hjemmelaget potetchips!

-grilla mais, sopp, asparges

:)

Oppskrifter?

Gjest Ennasus

Oppskrifter?

Tar det egentlig bare på slump :P Men sånn ca:

Blomkålris:

-riv blomkål i rivjern/stavmikser til det blir kjempesmått. eller du kan finhakke.

-Stek med en halv dl buljong eller med olje.

Jeg liker også å frese finhakket rødløk, paprika og purre og ha det i sammen med blomkålen, blir litt mere smak da :)

Anbefales VELDIG om du er glad i blomkål, dette er noe av det beste jeg vet om!

Poteter i ildfast form:

-Skjær skiver med potet og remser med løk.

-Legg lagvis eller bare hulter til bulter :P

-Bruk kraft/buljong (jeg bruker kalvefond) og fyll formen til ca halvveis, og dekk toppen med valgfri raspet ost.

-Sett i ovnen på 180-200grader i ca 35-45 minutt (kommer ann på ovn, tykkelse på potet osv)

-Når det er ferdig heller du bare ut vannet som blir igjen, og server :) (blir litt som fløtegratinerte utseendemessig)

Potetchips:

-Skjær potet i tynne skiver, krydre med valgfritt krydder (og olje dersom ønskelig)

-Legg skivene på en rist og ha i ovnen på ca 200grader.

-Lengde har jeg ikke peiling på, så bare følg med til de begynner å få litt farge :P

Endret av Ennasus

Nakkekoteletter i vinterhalvåret: kokte poteter, surkål, grønnsaker, rørt tyttebær og sjy.

På grillen om sommeren: hjemmelaget potetsalat og en frisk salat (gjerne med vannmelon i!). Og alt annet man kan grille egentlig ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...