Chizue Skrevet 1. mai 2015 #21 Skrevet 1. mai 2015 Noen som vet om det går an å få faktura hos tannlegen? Så kan jeg eventuelt betale det når jeg har råd? Anonymous poster hash: d8085...a45 Det er nok mulig å få ja. Men du kan også høre med en tannlege om det er mulig å få skrevet ut sterke smertestillende, fordi du har kraftig tannverk, men så forklarer du at du har veldig dårlig råd akkurat nå, så du har ikke råd til å betale alt på en regning og må vente til du får lønn igjen.. Da kan det hende at de er så greie at de splitter betalingen for deg
Auri Skrevet 1. mai 2015 #22 Skrevet 1. mai 2015 Ved vanlig tannverk er det kun ibux det er noe vits i å ta, tannlegen skriver ikke ut noe sterkere. Evt en antibiotikakur om de ser infeksjon i tannkjøttet, men det er det. 1
Chizue Skrevet 1. mai 2015 #23 Skrevet 1. mai 2015 Ved vanlig tannverk er det kun ibux det er noe vits i å ta, tannlegen skriver ikke ut noe sterkere. Evt en antibiotikakur om de ser infeksjon i tannkjøttet, men det er det. Nåja. Du bør heller si "De fleste tannleger skriver ikke ut noe sterkere" Men noen gjør det likevel, min tannlege gjør det og har fått paralgin forte ved to behandlinger. Tannverk + trekking av jeksel. Altså, det er mulig å høre om man kan få skrevet ut noe, men det er jo ikke dermed sagt at man får
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #24 Skrevet 1. mai 2015 Ved vanlig tannverk er det kun ibux det er noe vits i å ta, tannlegen skriver ikke ut noe sterkere. Evt en antibiotikakur om de ser infeksjon i tannkjøttet, men det er det. Tannlegen reparerer også problemet, årsaken til tannverken. Man blir da ikke sendt ut fra tannlegen med tannverk og beskjed om å knaske Ibux. Anonymous poster hash: 23d9f...f29 4
Kontormus Skrevet 1. mai 2015 #25 Skrevet 1. mai 2015 Oppsøk kommunal tannhelsetjeneste, de fikser problemet som forårsaker smerte. Tennlegen spesifiserer nødvendig tannbehandling for deg som du kan ha med til NAV. Akutt-timen får du faktura på. I Oslo mener jeg de har en "egenandel" på 1500 kr for de som mottar sosialstønad. Utgifter utover dette dekkes av NAV.
Chizue Skrevet 1. mai 2015 #26 Skrevet 1. mai 2015 Nellik har en bedøvende effekt, tygg på nellikspiker og se om det hjelper Om ikke, så får du ringe tannlege
nyher Skrevet 1. mai 2015 #27 Skrevet 1. mai 2015 Forklar situasjonen for tannlegen og få delt opp regningen over lang tid. Tannlegen har forståelse for dårlig råd og du kan ikke gå og ha det vondt. Gjør du ikke noe med det, så blir det bare verre og dyrere 1
Auri Skrevet 1. mai 2015 #28 Skrevet 1. mai 2015 Tannlegen reparerer også problemet, årsaken til tannverken. Man blir da ikke sendt ut fra tannlegen med tannverk og beskjed om å knaske Ibux. Anonymous poster hash: 23d9f...f29 Det prøvde jeg da heller aldri å si...
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #29 Skrevet 1. mai 2015 Ved vanlig tannverk er det kun ibux det er noe vits i å ta, tannlegen skriver ikke ut noe sterkere. Evt en antibiotikakur om de ser infeksjon i tannkjøttet, men det er det. Jeg har fått utskrevet sterkere ved flere anledninger, så det stemmer nok ikke helt. Anonymous poster hash: 87b8d...afc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #30 Skrevet 2. mai 2015 Jeg har fått penger fra NAV og har fått støtte til tannlege to ganger (med 10 års mellomrom, har jobbet i mellomtiden). Da gikk jeg til en tannlege som har offentlige satser og måtte betale for første time for sjekk osv. Tannlegen sendte inn papirene fra ham. Da fikk jeg også penger til all (eller ihvertfall nesten all) tannbehandling jeg trengte for at alle tennene skulle bli bra. Det var faktisk en fordel å ta en del ting når jeg likevel var under NAV. Det var ingen krav til spesiell sykdom eller noe sånt, det var bare det at jeg hadde tannpine som utløste denne støtten. Nå har jeg kun en rotfylling igjen av denne runden (gruer meg, ja!!) der jeg har gått ca hver uke halve våren. Ja forstå det, den som kan. Her har jeg slitt med tannsmerter i mange år. Alle pengene jeg har klart å legge til side har gått til tannlegen. Jeg har rotfylt, rotspiss amputert og trekt tenner alt fra egen lomme. Jeg har munntørrhet, kjeveproblemer og minste trygdet. Jeg har søkt nav flere ganger, jeg har anket avslag helt til jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne anke flere ganger. Jeg har ikke penger til å erstatte tennene jeg har måttet trekke på grunn av smerter ingen forstår hvor kommer i fra, men jeg har ikke fått en krone i støte. Jeg tåler ikke protesene jeg fikk laget til flere tusen, men det spiller ingen rolle for nav, siden jeg ikke har en av de få sykdommene som gir støtte. Så munntørr er ikke munntørr med mindre den kommer av en spesifik sykdom. Og så lenge jeg ikke kan bevise at protesene gir enda mer munntørrhet og såre slimhinner kan jeg bare glemme både tenner og støtte. Mens du altså bare sendte en søknad to ganger uten noen annen grunn at du hadde vondt og fikk dekket alt sammen. Rettferdig verden vi lever i. Anonymous poster hash: 23871...53a 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #31 Skrevet 2. mai 2015 Mange tannleger har avbetalingsordning.Anonymous poster hash: bc88b...8f7
Auri Skrevet 3. mai 2015 #32 Skrevet 3. mai 2015 Ja forstå det, den som kan. Her har jeg slitt med tannsmerter i mange år. Alle pengene jeg har klart å legge til side har gått til tannlegen. Jeg har rotfylt, rotspiss amputert og trekt tenner alt fra egen lomme. Jeg har munntørrhet, kjeveproblemer og minste trygdet. Jeg har søkt nav flere ganger, jeg har anket avslag helt til jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne anke flere ganger. Jeg har ikke penger til å erstatte tennene jeg har måttet trekke på grunn av smerter ingen forstår hvor kommer i fra, men jeg har ikke fått en krone i støte. Jeg tåler ikke protesene jeg fikk laget til flere tusen, men det spiller ingen rolle for nav, siden jeg ikke har en av de få sykdommene som gir støtte. Så munntørr er ikke munntørr med mindre den kommer av en spesifik sykdom. Og så lenge jeg ikke kan bevise at protesene gir enda mer munntørrhet og såre slimhinner kan jeg bare glemme både tenner og støtte. Mens du altså bare sendte en søknad to ganger uten noen annen grunn at du hadde vondt og fikk dekket alt sammen. Rettferdig verden vi lever i. Anonymous poster hash: 23871...53a Mitt beste tips her er å finne en bedre tannlege, som kan søke ordentlig for deg hos Helfo; i min erfarng er det alfa og omega når det gjelder støtte pga sykdommer. Noen tannleger gir litt F og gidder ikke legge for mye effort i en søknad.
Kontormus Skrevet 3. mai 2015 #33 Skrevet 3. mai 2015 Ja forstå det, den som kan. Her har jeg slitt med tannsmerter i mange år. Alle pengene jeg har klart å legge til side har gått til tannlegen. Jeg har rotfylt, rotspiss amputert og trekt tenner alt fra egen lomme. Jeg har munntørrhet, kjeveproblemer og minste trygdet. Jeg har søkt nav flere ganger, jeg har anket avslag helt til jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne anke flere ganger. Jeg har ikke penger til å erstatte tennene jeg har måttet trekke på grunn av smerter ingen forstår hvor kommer i fra, men jeg har ikke fått en krone i støte. Jeg tåler ikke protesene jeg fikk laget til flere tusen, men det spiller ingen rolle for nav, siden jeg ikke har en av de få sykdommene som gir støtte. Så munntørr er ikke munntørr med mindre den kommer av en spesifik sykdom. Og så lenge jeg ikke kan bevise at protesene gir enda mer munntørrhet og såre slimhinner kan jeg bare glemme både tenner og støtte. Mens du altså bare sendte en søknad to ganger uten noen annen grunn at du hadde vondt og fikk dekket alt sammen. Rettferdig verden vi lever i. Anonymous poster hash: 23871...53a Går ut fra at dette er en stund siden, det har kommet nye regler for dekning av tannbehandling. Hvis du snakker med din tannlege kan det hende at du får mere i støtte nå enn før.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #34 Skrevet 3. mai 2015 Ja forstå det, den som kan. Her har jeg slitt med tannsmerter i mange år. Alle pengene jeg har klart å legge til side har gått til tannlegen. Jeg har rotfylt, rotspiss amputert og trekt tenner alt fra egen lomme. Jeg har munntørrhet, kjeveproblemer og minste trygdet. Jeg har søkt nav flere ganger, jeg har anket avslag helt til jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne anke flere ganger. Jeg har ikke penger til å erstatte tennene jeg har måttet trekke på grunn av smerter ingen forstår hvor kommer i fra, men jeg har ikke fått en krone i støte. Jeg tåler ikke protesene jeg fikk laget til flere tusen, men det spiller ingen rolle for nav, siden jeg ikke har en av de få sykdommene som gir støtte. Så munntørr er ikke munntørr med mindre den kommer av en spesifik sykdom. Og så lenge jeg ikke kan bevise at protesene gir enda mer munntørrhet og såre slimhinner kan jeg bare glemme både tenner og støtte. Mens du altså bare sendte en søknad to ganger uten noen annen grunn at du hadde vondt og fikk dekket alt sammen. Rettferdig verden vi lever i.Anonymous poster hash: 23871...53a Nå kan det hende at du dekker kravene for å få refusjon. Du må da finne en tannlege som har direkte oppgjør med Helfo. Her er det egenandeler, men hvis du kommer i rette kategorien kan du få dekket så mye som 2/3. Dekningsgraden gjelder også for både implantat og i ekstreme tilfeller operasjon utført i narkose. Anonymous poster hash: 23d9f...f29
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #35 Skrevet 3. mai 2015 Nellik har en bedøvende effekt, tygg på nellikspiker og se om det hjelper Om ikke, så får du ringe tannlege Kjerringråd er vel ikke rette greia her. Her er det kun tannlege som gjelder nå. Det prøvde jeg da heller aldri å si... Hva var det du prøvde å si da? Anonymous poster hash: 23d9f...f29
Chizue Skrevet 3. mai 2015 #36 Skrevet 3. mai 2015 Kjerringråd er vel ikke rette greia her. Her er det kun tannlege som gjelder nå. Hva var det du prøvde å si da? Anonymous poster hash: 23d9f...f29 Ehm sa jeg at hun skulle droppe tannlege?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. mai 2015 #37 Skrevet 3. mai 2015 Noen som vet om det går an å få faktura hos tannlegen? Så kan jeg eventuelt betale det når jeg har råd? Mange forskjellige svar her, så nå aner jeg ikke hva jeg kommer til å få til svar når jeg ringer på mandag. Men er veldig glad jeg er norsk og i Norge! Tenk om jeg var i denne situasjonen et annet sted. Det løser seg nok på ett eller annet vis, vet bare ikke helt hvordan ennå Setter pris på hjelp, råd og erfaringer jeg får her inne! : ) Anonymous poster hash: d8085...a45 Ja, tannlegen min ga meg faktura, men det er ikke alle som gjør det, så du må spørre dem.
Auri Skrevet 3. mai 2015 #38 Skrevet 3. mai 2015 Kjerringråd er vel ikke rette greia her. Her er det kun tannlege som gjelder nå. Hva var det du prøvde å si da? Anonymous poster hash: 23d9f...f29 For det første: Nellik er ikke kjerringråd, det er faktisk bedøvende på tannsmerter. Du vet den spesielle lukta det er hos tannleger? Det er nellik. Tannlegen min fortalte meg det. Det er ikke en kur, men en midlertidig løsning frem til man kommer seg til tannlege. Og jeg sa at frem til hun kommer seg til en tannlege, er ibux det beste. Det er lite sansynnlig at en tannlege kommer til å skrive ut noe annet enn ibux til henne mens hun venter på svar fra NAV, fordi ibux er det som funker best, hvertfall på normal tannpine (ved visdomstenner, trekking av tenner osv er det nok mer vanlig å få paralgin forte, altså etter en omfattende behandling, men for smertelindring før, er ibux tingen). Skjønner? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #39 Skrevet 4. mai 2015 Nå ønsker FrP å gjøre tenner til en del av kroppen, slik at alle kan få dekket tannlegebehandlingen sin. Støtt FrP det eneste partiet som er handlekraftig ønsker hele det norske folket god helse! Anonymous poster hash: b70f5...fbd
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #40 Skrevet 5. mai 2015 Mitt beste tips her er å finne en bedre tannlege, som kan søke ordentlig for deg hos Helfo; i min erfarng er det alfa og omega når det gjelder støtte pga sykdommer. Noen tannleger gir litt F og gidder ikke legge for mye effort i en søknad. Jeg har vært hos mange tannleger. Jeg har vært hos privat, offentlig, spesialister,, til og med på tannlegehøyskolen har jeg vært. Og jo jeg har søkt opp til flere ganger ordentlig hos helfo. Det er veldig strengt har jeg fått vite på mine avslag. Du må ha en spesifikk sykdom som ligger ute på helfo sine sider i form av en liste. Det er derfor jeg ikke kan forstå hvorfor noen får som hevder de bare får på grunnlag av at de har litt vondt. Det henger ikke på grep for meg. Anonymous poster hash: 23871...53a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå