Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Testet for 3 dager siden Baby Foot som selges på parfymerier.

Lurer på om det er flere enn jeg som har opplevd å få utslett og hevelser på føttene etter bruk?
Fulgte oppskriften og oppdaget etter ca 12 timer at det begynte å klø på et lite område. Dette har utviklet seg til røde føtter med små prikker som væsker og helvelser spesielt rundt anklene.
Er veldig spent på hvor lenge dette skal pågå og på sluttresultatet.
Det er nok en allergisk reaksjon, men såvidt jeg vet har jeg ingen allergier eller eksem.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg ventet på!

Det er sterke kjemikalier i det produktet der selv om det selges ukritisk, over disk.

Du er nå sensitivert for kjemikalier, og bør være forsiktig med særlig hårfarge og hårfjerningskrem og andre produkter.

Blir dette verre eller ikke til å holde ut, så går du på legevakta.

Flott at du opprettet denne tråden til varsko for andre!

Anonymous poster hash: 7adeb...798

• Liker 3
Gjest tuppesjura
Skrevet

Ja, det hsr jeg opplevd. Prikker overalt hvor behandlingen hadde vært, og det klødde infernalsk i ukesvis... :/

Skrevet

I ukesvis ja...har litt å se fram til da skjønner jeg.

Takk for svar. Tenkte meg at det var andre enn jeg som også hadde opplevd dette.
Greit å ta det opp, stort sett er det jo bare positive kommentarer man finner når man googler produktet.

Håper det blir normal hud igjen til slutt. Dette er den verste kløen og hevelsen jeg har opplevd.

Skrevet

Mine venninner og jeg har brukt den mange ganger, og har bare fått perfekte resultater.

Synd det ikke gikk sånn for deg :/

Skrevet

Er det disse som lukter sterkt av melkesyre? Og er det mange som bruker disse for tiden?

AnonymBruker
Skrevet

Ts, kom deg på legevakta i dag!

Når den andre posteren her har klødd og hatt ubehag over lengre tid, så bør du få noe medisin for å ta bort kløen og ubehaget.

Produktet inneholder kjemikalier som virker over tid, og dermed ikke går ut av kroppen over natta, og heller ikke kan vaskes bort.

Får legene tilbakemelding på at dette gir ugreie reaksjoner, vil myndighetene vurdere om det er ok å selge produktet, med eller uten advarsler!

• Liker 2
Skrevet

Er det disse som lukter sterkt av melkesyre? Og er det mange som bruker disse for tiden?

Jeg har kasta disse plastsokkene, så det er vanskelig å si hva det lukta eksakt, men litt i retning sterk mentol...

AnonymBruker
Skrevet

Det står jo på pakken (som på andre midler som kan være irriterende - blekemiddel, hårfjerningskrem m.m.) at man skal teste middelet på et lite sted og vente i 24 timer i tilfelle allergi/reaksjon.

Anonymous poster hash: 0ba66...235
Skrevet

Det står jo på pakken (som på andre midler som kan være irriterende - blekemiddel, hårfjerningskrem m.m.) at man skal teste middelet på et lite sted og vente i 24 timer i tilfelle allergi/reaksjon.

Jeg gjorde dette. Testet på tynn hud på foten. Allikevel gikk det som det gikk.

Skrevet

I ukesvis ja...har litt å se fram til da skjønner jeg.

Takk for svar. Tenkte meg at det var andre enn jeg som også hadde opplevd dette.

Greit å ta det opp, stort sett er det jo bare positive kommentarer man finner når man googler produktet.

Håper det blir normal hud igjen til slutt. Dette er den verste kløen og hevelsen jeg har opplevd.

Bruk hydrokortison

Skrevet

Ja, det hsr jeg opplevd. Prikker overalt hvor behandlingen hadde vært, og det klødde infernalsk i ukesvis... :/

Samme her, hadde du også hevelser?

Gjest tuppesjura
Skrevet

Samme her, hadde du også hevelser?

Nei, ikke hevelser, men masse masse prikker. Kortison hjalp ikke, jeg har en relativt sterk kortisonkrem som ikke tok det. Tror rett og slett du må prøve eurax eller noe annet kløstillende..
Skrevet

Ta allergipiller og kom deg på legevakta om det blir verre :)

AnonymBruker
Skrevet

Huff:S Har brukt babyfoot mange ganger og aldri hatt problemer. Men man kan jo reagere på ting som er i produkter, så blir det verre, ring legevakta og hør. Tips når man prøver nye produkter: ta en liten del av det og prøv det på et lite område av huden og la det trekke inn/være der en stund. Vent 24timer og se etter en reaksjon. :)

Anonymous poster hash: 61b22...6f1
AnonymBruker
Skrevet

Huff:S Har brukt babyfoot mange ganger og aldri hatt problemer. Men man kan jo reagere på ting som er i produkter, så blir det verre, ring legevakta og hør. Tips når man prøver nye produkter: ta en liten del av det og prøv det på et lite område av huden og la det trekke inn/være der en stund. Vent 24timer og se etter en reaksjon. :)Anonymous poster hash:

61b22...6f1

Les tråden en gang til, og du ser at hun har både testet og ventet i 24 timer, likevel får hun reaksjon over "normalen".

Skrevet

Ja jeg gjorde ting etter boka. Allikevel fikk jeg denne kraftige reaksjonen. Nå på dag 6 så har hevelsene gått såpass ned at jeg fikk på meg sko igjen.
Flassingen som skulle komme har også startet under foten, men dette er ikke noe jeg anbefaler noen andre å gjøre. Legger ved et bilde.

post-92037-0-01350600-1430760810_thumb.j

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen! Det der ser ut som en kjemisk brannskade

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg gjorde ting etter boka. Allikevel fikk jeg denne kraftige reaksjonen. Nå på dag 6 så har hevelsene gått såpass ned at jeg fikk på meg sko igjen.

Flassingen som skulle komme har også startet under foten, men dette er ikke noe jeg anbefaler noen andre å gjøre. Legger ved et bilde.

:omg: OMG... stakkars deg!!! Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg kontaktet lege. Man burde kanskje si ifra til forbrukerrådet eller noe så ikke flere får lignende problemer.

Anonymous poster hash: 7a8d1...b25

Gjest snoopy_93
Skrevet

Å du villeste fantasi! DET DER hadde jeg gått til legen med asap!
Jeg har brukt en liknende de solgte/selger på bikbok og min opplevelse med den typen var først "sjokkerende nok, ikke noe resultat" før jeg tre dager senere drar av meg en litt svett sokk og oppdager at halve foten min i hud henger igjen i sokken. Meget fornøyd. Den luktet det bare sprit av og det kjentes ut som at det bare var sprit i den også. Ble sånn typisk "sprit-vaske-hendene-kald" på føttene også var jeg tør og varm på føttene i flere uker etterpå. (Sliter med svette føtter)

Du kan vel også gå ut med skrekk og advarsel til de som er produsenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...