AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, flytt den gjerne.. Var hos specsavers å kjøpte nye briller for en uke siden. Fikk de tilpasset, men de skled ned. Tilpasset enda en gang, samme problemet. Tredje gang måtte jeg velge nye briller da innfatninga ikke passet meg. Valgte ut en ny innfatning, og det viste seg at de kunne slipe glassene til å passe i den nye innfatningen, slik at jeg skulle slippe å vente en uke. Fikk de i posten i går, tok de på, og syntes jeg så så tåkete og dårlig, men slo meg til ro med at jeg bare måtte venne meg til innfatninga. Men anstrengte øynene mer og mer, tok de av, så at de var "skitne". Ok, da pusser jeg dem. Pusset og pusset uten å få de blank. Da oppdager både jeg og mannen min i riktig belysning at glassene er full av riper!!! Ses ikke uten at man setter glassene opp mot lyset, men det er der. Det er jo derfor jeg ikke så klart. Er så lei! Endelig nye briller, og så det ene problemet etter det andre, det blir flaut å gå tilbake med de i morgen, for 15.gang på 1 uke liksom... Bruker nå reservebrillene til 295 uten behandlede glads, og ser nå godt. Med en gang jeg tar på de andre ser jeg dårlig. Så supergodt gjennom de glassene før de slipte dem inn i ny innfatning!! Hva sier jeg i morgen? Hva kan de ha gjort for å ødelegge glassene??? For jeg så klart gjennom dem dagen de tok dem inn for å slipe dem om til ny innfatning! Er så redd de skal si det er min feil, men har ikke rørt dem, og så speilklart før de tok dem inn. Dette var på specsavers btw. Har hørt så mye bra om dem, så gav det en sjans.. Begynner å angre nå... Er så skuffet, gledet meg til et brillepar som satt godt og så har de ødelagt glassene!!Anonymous poster hash: 2d01c...239
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Pga forbrukerrettigheter har du uansett rett på å reklamere på dem. Dette ordner seg nok! Anonymous poster hash: 12e87...5eb
79kreps Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Bare å stå på ditt og ikke gi opp så ordner det seg nok.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Du går tilbake og forklarer saken, er de seriøse så bestiller de nye glass til deg, uten å krangle eller være vanskelig - og selvfølgelig uten ekstra kostnad for deg. En glipp har skjedd her, glassene skulle aldri vært utlevert i den tilstanden de tydeligvis er i nå. Jeg jobber i en annen optikerkjede og er dessverre ikke overrasket, har hørt mer negativt enn positivt om specssavers. Anonymous poster hash: 697ac...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Spesialversjonene er ikke seriøse. Har hatt mange problemer med de da jeg fikk ordnet meg briller der. Det ene var da jeg fikk på brillene, og de kjentes helt annerledes enn de som jeg prøvde på i butikken. Jeg sa ifra om at glassene virker litt for nære øynene, da vippene slår på glassene. Jo, det skulle han fikse med en gang, sa den unge optikeren(?). Han bøyde på stengene, så da jeg fikk de på igjen, sto de to cm ut på hver side i en bue. Det så ut som en løs ring rundt hodet. Jeg så meg rundt etter skjulte kameraer, for jeg kunne ikke tro at personen var så udugelig i jobben sin. Så jeg sa ifra at eh, nå står stengene så ut til sidene, jeg kan jo ikke gå sånn. Da lo han med litt og foreslo at jeg kunne halvåret hengende ned over stengene, slik at det ikke vistes... Fikk fiksa de på et vis. Men, så var det glassene da. Helt udugelige til annet enn ved lesing. Ett eller annet som gjør at dybdesynet forsvinner helt med disse brillene, og umulig å fungere med de. Og dette hadde ikke med tilvenning å gjøre. Jeg måtte Pga sår på hornhinna, bruke briller i tre måneder istedenfor linser. Forferdelig med de brillene der... Jeg gav opp til slutt, og kjøpte meg briller hos en seriøs optiker istedenfor. Anonymous poster hash: 68459...368
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Spesialversjonene er ikke seriøse. Har hatt mange problemer med de da jeg fikk ordnet meg briller der. Det ene var da jeg fikk på brillene, og de kjentes helt annerledes enn de som jeg prøvde på i butikken. Jeg sa ifra om at glassene virker litt for nære øynene, da vippene slår på glassene. Jo, det skulle han fikse med en gang, sa den unge optikeren(?). Han bøyde på stengene, så da jeg fikk de på igjen, sto de to cm ut på hver side i en bue. Det så ut som en løs ring rundt hodet. Jeg så meg rundt etter skjulte kameraer, for jeg kunne ikke tro at personen var så udugelig i jobben sin. Så jeg sa ifra at eh, nå står stengene så ut til sidene, jeg kan jo ikke gå sånn. Da lo han med litt og foreslo at jeg kunne halvåret hengende ned over stengene, slik at det ikke vistes... Fikk fiksa de på et vis. Men, så var det glassene da. Helt udugelige til annet enn ved lesing. Ett eller annet som gjør at dybdesynet forsvinner helt med disse brillene, og umulig å fungere med de. Og dette hadde ikke med tilvenning å gjøre. Jeg måtte Pga sår på hornhinna, bruke briller i tre måneder istedenfor linser. Forferdelig med de brillene der... Jeg gav opp til slutt, og kjøpte meg briller hos en seriøs optiker istedenfor. Anonymous poster hash: 68459...368 Specsavers skulle det stå, ikke spesialversjonene. (Autocorrect)Anonymous poster hash: 68459...368 Anonymous poster hash: 68459...368
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 Briller skal, som alle andre produkter, passe til formålet. Dette står svart på hvitt i Forbrukerkjøpsloven, under feil og mangler med produktet.Anonymous poster hash: b0333...a3d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Dette er ikke noe å være flau over. Hodet hevet, inn i butikken og reklamere. Anonymous poster hash: 7bd7b...aa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå