AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Hei! Er det noen andre som følger Freelee sin måte å spise på? Altså Raw till 4. Hadde vært gøy å høre om andres erfaringer, og spesielt erfaringer i Norge, siden frukt er så dyrt her. Ingen negative kommentarer, ønsker bare å høre andres erfaringer Anonymous poster hash: de9f6...a1f
Gjest earlgrey Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Ser jo ut som et genialt kosthold men de mengdene! Tror aldri jeg hadde klart å spise så mye som hun gjør i en porsjon (ta feks den shaken hun lager av 5 bananer, 10 dadler og soyamelk). Eller 10 mangoer osv på en gang???:o
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Ser jo ut som et genialt kosthold men de mengdene! Tror aldri jeg hadde klart å spise så mye som hun gjør i en porsjon (ta feks den shaken hun lager av 5 bananer, 10 dadler og soyamelk). Eller 10 mangoer osv på en gang???:o Jeg vet! Altfor mye for meg, hvertfall i starten nå, får vondt i magen av en smoothie på 5 bananer Og 3 mangoer er også nok Det jeg liker aller best er at jeg ikke har noe cravings i det hele tatt. Med alle andre kosthold har jeg alltid hatt cravings for et eller annet, men nå har jeg bare lyst på frukt og aldri noe annet. Veldig deilig Anonymous poster hash: de9f6...a1f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Jeg hadde kanskje prøvd dersom jeg hadde hatt råd til det og bodd et varmere strøk. Her i Norge ville det blitt nokså dyrt å spise så mye frukt, og når det ikke er så varmt frister det heller ikke å spise så mye rå frukt. Det virker derimot som et veldig sunt kosthold Anonymous poster hash: 54c59...e2f
Pringle Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 (endret) Virker veldig usunt og ubalansert, og etterhvert kjedelig - heldigvis, for da begynner man nok å spise normalt igjen etter en stund.. Og nei, jeg er ikke negativ, jeg elsker frukt og spiser masse grønnsaker hver dag. Lagt til: De fleste kan med fordel spise mer frukt og grønt, men det er ingen helsefordeler ved å bare spise frukt og grønnsaker. Derimot vil det være vanskelig - umulig - å få i seg alt man trenger av næringsstoffer. Det gir heller ingen mening i å spise frukten og grønnsakene på en bestemt tid på dagen, kroppen og fordøyelsen kan ikke klokka! Endret 1. mai 2015 av Pringle 5
Noope Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 En mango koster 20 kroner på nærbutikken. :S Hmm, kanskje om det blir litt billigere.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 Freelee spiser vel ikke raw till 4? Trodde hun kjørte high carb hele veien? Kjæresten min spiste sånn i en periode, men man får jo ikke i seg alt? Hvorfor ikke holde seg til vanlig vegan? Han spiser normalt vegansk igjen nå, men jeg tror det var en bra boost, og han følte seg fresh i den perioden han gjorde det. Anonymous poster hash: 28ab9...4be
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 PS: Angående kosthold synes jeg "Forks over knives"-kosthold er det beste. Spiser helt ren mat. Sånn her: http://www.forksoverknives.com/what-to-eat/ Føler meg fresh og slank når jeg spiser sånn mat. Fruit: mangoes, bananas, grapes, strawberries, blueberries, oranges, cherries, etc. Vegetables: lettuce, collard greens, broccoli, cauliflower, kale, carrots, etc. Tubers and starchy vegetables: potatoes, yams, yucca, winter squash, corn, green peas, etc. Whole grains: millet, quinoa, barley, rice, whole wheat, oats, etc. Legumes: kidney beans, chickpeas, lentils, lima beans, cannellini beans, black beans, etc. Anonymous poster hash: 28ab9...4be
Charlie. Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Ser jo ut som et genialt kosthold men de mengdene! Tror aldri jeg hadde klart å spise så mye som hun gjør i en porsjon (ta feks den shaken hun lager av 5 bananer, 10 dadler og soyamelk). Eller 10 mangoer osv på en gang???:o Hun er vel oppe i 3000 kcal om dagen, og hennes største problem er at hun blir for tynn Håper noen slankere her inne tar hintet en dag. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 Virker veldig usunt og ubalansert, og etterhvert kjedelig - heldigvis, for da begynner man nok å spise normalt igjen etter en stund.. Og nei, jeg er ikke negativ, jeg elsker frukt og spiser masse grønnsaker hver dag. Lagt til: De fleste kan med fordel spise mer frukt og grønt, men det er ingen helsefordeler ved å bare spise frukt og grønnsaker. Derimot vil det være vanskelig - umulig - å få i seg alt man trenger av næringsstoffer. Det gir heller ingen mening i å spise frukten og grønnsakene på en bestemt tid på dagen, kroppen og fordøyelsen kan ikke klokka! Jeg skjønner hva du mener, og jeg tenkte sånn første gangen jeg kom over dette kostholdet. Men jeg merker motsatt effekt. Jeg har ikke lyst på alt det rare som menneskene har lagd, jeg har lyst på frukt og bare frukt hele tiden. Absolutt ingen cravings, og absolutt ikke kjedelig Freelee har spist sånn i 7 år. Man skal ikke spise til bestemte tider, Raw till 4 er bare navnet, man spiser frukt til frokost og lunsj, og ris/pasta/poteter til middag. (4 er bare lagt på fordi det låter bra, Raw till dinner ville vært et mer treffende navn) Uansett, at fordøyelsen ikke kan klokka er greit, men basic food combining sier noe om hva slags matvarer man kan og ikke kan mikse. Å spise frukt etter middag som inneholder ris/pasta/poteter er dårlig for fordøyelsen fordi den fordøyer frukt fortere enn de andre matvarene. Det lager krøll Anonymous poster hash: de9f6...a1f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #11 Skrevet 1. mai 2015 Jeg hadde kanskje prøvd dersom jeg hadde hatt råd til det og bodd et varmere strøk. Her i Norge ville det blitt nokså dyrt å spise så mye frukt, og når det ikke er så varmt frister det heller ikke å spise så mye rå frukt. Det virker derimot som et veldig sunt kosthold Anonymous poster hash: 54c59...e2f Synes det er godt med frukt hele året Men ja, det er dyrt :/ Anonymous poster hash: de9f6...a1f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #12 Skrevet 1. mai 2015 Hun er vel oppe i 3000 kcal om dagen, og hennes største problem er at hun blir for tynn Håper noen slankere her inne tar hintet en dag. Haha, ja! Og uten særlig mye selvkontroll, med andre kosthold må jeg tvinge meg selv til å ikke spise sjokolade og andre ting, men med dette tenker jeg ikke på det en gang Tror ikke det er så enkelt som kalorier inn/ut som alle skal ha det til. Anonymous poster hash: de9f6...a1f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #13 Skrevet 1. mai 2015 Banana Girl er jo ustabil, vil ikke fulgt noen av rådene hennes. Anonymous poster hash: 0d8dd...59c 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #14 Skrevet 1. mai 2015 Freelee spiser vel ikke raw till 4? Trodde hun kjørte high carb hele veien? Kjæresten min spiste sånn i en periode, men man får jo ikke i seg alt? Hvorfor ikke holde seg til vanlig vegan? Han spiser normalt vegansk igjen nå, men jeg tror det var en bra boost, og han følte seg fresh i den perioden han gjorde det. Anonymous poster hash: 28ab9...4be Hun spiser Raw till 4, er hun som har grunnlagt akkurat det kostholdet Og jo det er high carb Grunnen til heller å spise sånn er fordi det er bedre og mye enklere for fordøyelsen. Det er jo alltid derfor man velger et kosthold, fordi det får en til å føle seg bra Anonymous poster hash: de9f6...a1f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #15 Skrevet 1. mai 2015 Banana Girl er jo ustabil, vil ikke fulgt noen av rådene hennes. Anonymous poster hash: 0d8dd...59c Ustabil på hvilken måte? Anonymous poster hash: de9f6...a1f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #16 Skrevet 1. mai 2015 Poster som anonym, jeg. Jeg er særdeles skeptisk til både å leve på bananer og dadler og til Freelee selv. Hun virker ikke helt frisk, og jeg liker ikke at hun er en inspirasjon for mange unge. Jeg deler IKKE hennes kostholdsfilosofi og hennes syn på hva som er sunt og fornuftig er veldig langt unna mitt. Bare det å skulle ernære seg på én matgruppe er så feil at jeg nesten ikke orker å gå i dybden på det. Har hatt mange diskusjoner med søsteren min om dette kostholdet og spesielt Freelee. Søsteren min er spiseforstyrret og har vært de hele ungdsomslivet sitt. Hun hiver seg på den ene kostholdstrenden etter den andre, sulter seg og overspiser om hverandre, hater seg selv fordi hun legger på seg, drukner seg selv i sjokolade, ni-slanker seg på juicedietter og vannkur og det som er.. Og nå har hun begynt med fruiterianer-opplegget. Etter en periode hvor hun levde på kassevis med bananer og vannmelom har hun nå begynt å spise litt annen mat i tillegg. Hun craver sjokolade og grandis til tross for at hun er selvutnevnt veggis og skapene bugner av potetgull, sjokolade og is (selv om hun nekter for dette, men vi ser det jo når vi er på besøk). Hun er som "fjortiser" flest, nekter å innrømme at hun kanskje tok feil av dette kostholdet - med tanke på at hun har gitt opp og spiser mye annet i tillegg, til tross for at dette var hennes største åpenbaring og det beste hun noengang kunne oppdaget, så jeg lar henne bare leve i fornektelsen. Jeg vet i hvert fall at både hun og jeg vet at dette bananopplegget egentlig ikke var så bra hun trodde. Anonymous poster hash: c759c...498 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #17 Skrevet 1. mai 2015 Poster som anonym, jeg. Jeg er særdeles skeptisk til både å leve på bananer og dadler og til Freelee selv. Hun virker ikke helt frisk, og jeg liker ikke at hun er en inspirasjon for mange unge. Jeg deler IKKE hennes kostholdsfilosofi og hennes syn på hva som er sunt og fornuftig er veldig langt unna mitt. Bare det å skulle ernære seg på én matgruppe er så feil at jeg nesten ikke orker å gå i dybden på det. Har hatt mange diskusjoner med søsteren min om dette kostholdet og spesielt Freelee. Søsteren min er spiseforstyrret og har vært de hele ungdsomslivet sitt. Hun hiver seg på den ene kostholdstrenden etter den andre, sulter seg og overspiser om hverandre, hater seg selv fordi hun legger på seg, drukner seg selv i sjokolade, ni-slanker seg på juicedietter og vannkur og det som er.. Og nå har hun begynt med fruiterianer-opplegget. Etter en periode hvor hun levde på kassevis med bananer og vannmelom har hun nå begynt å spise litt annen mat i tillegg. Hun craver sjokolade og grandis til tross for at hun er selvutnevnt veggis og skapene bugner av potetgull, sjokolade og is (selv om hun nekter for dette, men vi ser det jo når vi er på besøk). Hun er som "fjortiser" flest, nekter å innrømme at hun kanskje tok feil av dette kostholdet - med tanke på at hun har gitt opp og spiser mye annet i tillegg, til tross for at dette var hennes største åpenbaring og det beste hun noengang kunne oppdaget, så jeg lar henne bare leve i fornektelsen. Jeg vet i hvert fall at både hun og jeg vet at dette bananopplegget egentlig ikke var så bra hun trodde. Anonymous poster hash: c759c...498 Helt greit å være skeptisk, men skjønner ikke helt hva søsteren din sin spiseforstyrrelse har med Freelee å gjøre? Freelee er direkte og ærlig, og mange ser på hun som frekk og motbydelig fordi de ikke tåler at andre sier ting rett frem. Som alle andre kosthold er man nødt til å gjøre det riktig. Å bare leve på vannmelon og banan er selvfølgelig ikke optimalt, og er heller ikke det Freelee promoterer. Uansett, synes det er mye, mye bedre å promotere et torturfritt kosthold som baserer seg på planter og naturlige matvarer, enn å promotere kjøtt og andre dyreprodukter som virkelig ikke er sunt. Freelee ernærer seg heller ikke på en matgruppe. Uansett, skjønner at du er skeptisk, håper du skifter litt syn etterhvert som veganerlivstilen blir mer allment godkjent Og håper søsteren din finner sitt optimale kosthold tilslutt. Anonymous poster hash: de9f6...a1f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #18 Skrevet 1. mai 2015 Helt greit å være skeptisk, men skjønner ikke helt hva søsteren din sin spiseforstyrrelse har med Freelee å gjøre? Freelee er direkte og ærlig, og mange ser på hun som frekk og motbydelig fordi de ikke tåler at andre sier ting rett frem. Som alle andre kosthold er man nødt til å gjøre det riktig. Å bare leve på vannmelon og banan er selvfølgelig ikke optimalt, og er heller ikke det Freelee promoterer. Uansett, synes det er mye, mye bedre å promotere et torturfritt kosthold som baserer seg på planter og naturlige matvarer, enn å promotere kjøtt og andre dyreprodukter som virkelig ikke er sunt. Freelee ernærer seg heller ikke på en matgruppe. Uansett, skjønner at du er skeptisk, håper du skifter litt syn etterhvert som veganerlivstilen blir mer allment godkjent Og håper søsteren din finner sitt optimale kosthold tilslutt. Anonymous poster hash: de9f6...a1f Ikke jeg som skrev om søsteren. Regner med at poenget hennes var at sånne folk som freelee setter idiotideer i huet på lettpåvirkelige folk. Atså, hun freeleedama er jo gæren. Anonymous poster hash: 5cc12...d68 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #19 Skrevet 1. mai 2015 Ikke jeg som skrev om søsteren. Regner med at poenget hennes var at sånne folk som freelee setter idiotideer i huet på lettpåvirkelige folk. Atså, hun freeleedama er jo gæren. Anonymous poster hash: 5cc12...d68 Gal på hvilken måte? Anonymous poster hash: de9f6...a1f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #20 Skrevet 3. mai 2015 Helt greit å være skeptisk, men skjønner ikke helt hva søsteren din sin spiseforstyrrelse har med Freelee å gjøre? Freelee er direkte og ærlig, og mange ser på hun som frekk og motbydelig fordi de ikke tåler at andre sier ting rett frem. Som alle andre kosthold er man nødt til å gjøre det riktig. Å bare leve på vannmelon og banan er selvfølgelig ikke optimalt, og er heller ikke det Freelee promoterer. Uansett, synes det er mye, mye bedre å promotere et torturfritt kosthold som baserer seg på planter og naturlige matvarer, enn å promotere kjøtt og andre dyreprodukter som virkelig ikke er sunt. Freelee ernærer seg heller ikke på en matgruppe. Uansett, skjønner at du er skeptisk, håper du skifter litt syn etterhvert som veganerlivstilen blir mer allment godkjent Og håper søsteren din finner sitt optimale kosthold tilslutt. Anonymous poster hash: de9f6...a1f Det har med søsteren min å gjøre både på grunn av det AB under her sier og at Freelee selv er spiseforstyrret. Freelee, eller fansen hennes, vil aldri være enig i det, såklart.. Ingen normale mennesker låser kostholdet sitt så til de grader over lengre perioder (her snakker jeg altså ikke om diett i en uke eller tre) uten å ha problemer med mat. Å skulle skylde på at Freelee er så frisk i kjeften og ærlig at det er derfor folk ikke liker henne tror jeg er å lulle seg inn i noe som ikke er et reelt problem. Jeg er ærlig og direkte selv, og har ingenting i mot ærlige og direkte folk, men pengemaskiner som Freelee har jeg ikke noe til overs for. Nå regnet jeg ikke med at du plutselig var så bokstavelig at du faktisk trodde jeg mente at hun levde på kun vannmelon og bananer selv om det var det jeg skrev, som et eksempel satt på spissen, men da kan jeg like gjerne avkrefte det først som sist. Jeg kan forstå og til dels være enig i det du sier om torturfritt kosthold, men å sidestille torturering av dyr og "kjøtt og andre dyreprodukter" er litt søkt. man kan fint spise både kjøtt og bruke skinn uten å ha torturering av dyr på samvittigheten - og mener du at dette er en umulighet vil jeg si at du er omtrent like gal som Freelee. Freelee sier selv i opptil flere artikler, intervjuer og YT-videoer at hun i løpet av en dag spiser, la oss si bananer, poteter og mango - eller hvorfor ikke si dadler, durian og bananer? Jeg tok en titt på YT-kanalen hennes nå og ser at hun riktignok har innført en del andre matvarer som pasta o.l (altså mat fra andre matgrupper) så jeg skal gi henne kred for akkurat det, men for noen år siden holdt hun seg til én matgruppe; frukt (og litt grønnsaker). Jeg har ingenting imot vegeterianere (har vært selv), men å livnære seg på bananer og dadler (NB; et eksempel satt på spissen!) er ikke mye sunt. Hva med korn, belgfrukter, nøtter? Du "håper du skifter litt syn etterhvert som veganerlivstilen blir mer allment godkjent"? Jeg har som sagt ingenting i mot verken veganere, vegeterianer, kostholdsfilosofiene bak eller livsstilene, men som du så pent sa lengre opp; det må gjøres riktig. Søsteren min er fremdeles like spiseforstyrret og er på leting etter et nytt kosthold å følge slavisk i håp om å kunne holde kontroll, men jeg håper selvsagt også at hun finner roen snart. Ikke jeg som skrev om søsteren. Regner med at poenget hennes var at sånne folk som freelee setter idiotideer i huet på lettpåvirkelige folk. Atså, hun freeleedama er jo gæren. Anonymous poster hash: 5cc12...d68 Ganske det jeg mente, ja. Anonymous poster hash: c759c...498 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå