AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Har aldri klart å slanke meg, det har startet ganske bra med salater, lavkarbobrød og fisk, men har krevende hverdager som tar mye energi ( jobb ) akkurat som om kroppen forlanger sukker for og ikke bryte helt sammen. Avhengig av Pepsi Max og føler blodsukkeret svinger som en jojo. Trenger derfor veiledning, Hvordan kan jeg klare å slanke meg på en riktig måte, hvordan kan jeg holde blodsukkeret stabilt? Har kjøpt en slik trimsykkel, så kan trene hjemme. ( Har dessverre ingen tid til å trene, har veldig lite fritid pga jobb/skole og annet- håper denne sykkelen kan gi meg tid, da den tross alt står hjemme;) Anonymous poster hash: 6141e...7b0
Gjest Coolaid Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Heisann Kan du først fortelle hvor overvektig du er, hva veier du og hvor høy er du ? Det har noe å si for hvilke råd jeg vil gi deg. Generelt sett så er det hensiktsmessig å gjøre små endringer i livet som du selv klarer å mestere, og som du føler du er komfortabel med. Blir ting for mye og krevende er det helt naturlig at du ikke klarer å opprettholde over lang tid. Ordet slanking for meg er et banne ord. Velg heller en livsstil som du kan trives med resten av livet. Det er feks bedre å trene og spise noenlunde sunt resten av livet, enn å ha en intensiv og krevende periode. Tenk at du skal ha små mål som du kan mestre. Det gir en god mestringsfølelse å klare å gjennomføre de små målenen - da setter du deg selv opp for å vinne, i stedet for å få dårlige følelser fordi du ikke klarer å nå store mål. Dersom du ikke ønsker å publisere vekt og høyde her inne så send gjerne et pm
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Takk! Livstil er dårlig.. pga hektiske dager så tyr jeg til starbucks skinny latte og mye pepsi max, er en del stresset og kroppen skriker etter sukker- kjøper derfor en del sjokolade for å holde kroppen oppe. Spiser frukt, grønt og fisk også så er ikke helt ute å kjøre, men merker kroppen sliter litt likevel. Er 1.75 cm høy og 80 kg, tynn benbyggning. Anonymous poster hash: 6141e...7b0
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Det første du må gjøre er iallfall å kutte ut sjokolade til hverdags. Hvis du har hektiske og uforutsigbare dager, lag gjerne noen matpakker kvelden før og ha med deg, så slipper du å ty til sjokolade og kaffe latte. Hvis du ikke er så begeistret for brødskiver, kan du f.eks. lage wraps eller salater. Kjøp deg gjerne en drikkeflaske og ha i veska, slik at du kan ha med vann istedet for brus. Det smaker godt hvis man f.eks. har litt sitron oppi.
Gjest Runforit Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Har aldri klart å slanke meg, det har startet ganske bra med salater, lavkarbobrød og fisk, men har krevende hverdager som tar mye energi ( jobb ) akkurat som om kroppen forlanger sukker for og ikke bryte helt sammen. Avhengig av Pepsi Max og føler blodsukkeret svinger som en jojo. Trenger derfor veiledning, Hvordan kan jeg klare å slanke meg på en riktig måte, hvordan kan jeg holde blodsukkeret stabilt? Har kjøpt en slik trimsykkel, så kan trene hjemme. ( Har dessverre ingen tid til å trene, har veldig lite fritid pga jobb/skole og annet- håper denne sykkelen kan gi meg tid, da den tross alt står hjemme;) Anonymous poster hash: 6141e...7b0 Jeg kjenner jeg blir demotivert bare av å lese salat, fisk og lavkarbobrød. Hvem orker å leve på det? Så innledningen din er faktisk problemet og løsningen på problemet ditt. Du spiser for lite, smakløst og kjedelig og da er det ikke rart du klikker etter kort tid. Du må tenke livsstil, ikke diett. Livsstil er noe du kan leve med resten av livet. Altså må du spise god og næringsrik mat som du liker og setter pris på. Om du virkelig vil legge om livsstilen så må du være villig til å avse litt tid til å sette deg inn i kosthold og ernæring. Alle har tid til det, det er snakk om å prioritere og sånn som du har det nå så er det absolutt noe du burde sette først sånn at du kan få overskudd, energi og ikke minst et bedre forhold til mat som igjen vil gi deg deg et mer stabilt blodsukker. Den enkleste måten å innarbeide gode kostholdsrutiner er å planlegge uka og handlelisten. Da har du aldri unnskyldninger til å impulshandle eller skylde på at du ikke vet hva du skal spise pga lite inspirasjon i en travel hverdag. Det er masse fine matblogger med enkle hverdagsoppskrifter med både tips til frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Når du har funnet ut hva du liker og hva du skal spise ut uka så handler du inn alt du trenger så har du alt i hus. Enklere blir det faktisk ikke. Når du får i deg nok og rett mat så vil du merke stor forskjell på humør og overskudd og selv om ikke trening er noe du må gjøre for å gå ned i vekt så er det så ufattelig masse andre fordeler med det. Du vil nok merke mer til at du automatisk gjerne vil være mer aktiv når kostholdet sitter for da har du overskuddet til det. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Takk så mye for svar. Anonymous poster hash: 6141e...7b0
Gjest Coolaid Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 Du er ikke så veldig overvektig, om du er det i det hele tatt... 26 i bmi er så vidt innenfor. Det koster å vinne - å delta er gratis. Som Runforit skriver - du må være villig til å gjøre litt for å endre ting. Jeg tror det holder mer enn nok med å etablere et kosthold som du trives med som du kan ha i mange år fremover. Tenk matglede, tenk matpakke - og tenk at ting går seg til etterhvert, det tar lang tid før man endrer matvaner. Og så ta fram sykkelen og sykle til skole eller jobb om du kan - da vil du føle deg mye bedre ganske fort.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Hei:) Har 3 mil en vei til jobb-så det går ikke, men har kjøpt en trim sykkel. Synes det er vanskelig med etablering av kosthold, men skal prøve. Takk for svar:) Anonymous poster hash: 6141e...7b0
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Sjokolade i hverdagen og latte er definitivt de tingene som må gå. Sannsynligvis vil du merke forskjell med en gang du kutter disse to tingene. Må du absolutt kjøpe kaffe ute, så kjøp sort. Anonymous poster hash: 5d455...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå