Gå til innhold

Ønsker ikke å invitere mannen til venninne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart sende ut invitasjoner. Og alle som blir bedt får selvsagt ta med følge. Det er kjærlighetens dag og vi vil feire kjærligheten, så mange gjester som vi ikke kjenner eller har blitt kjent med kommer nok :) Men, så er jeg dobbelmoralsk. Mannen til min venninne (hun er en av forloverne) har sittet langt over 10 år i fengsel pga narkotikasmugling, salg osv og sitter inne fortsatt. Sist gang han ble tatt av politiet (noen år tilbake) så var han på permisjon fra fengselet. Det var full razzia i min venninnes leilighet der barna også bor. Jeg ØNSKER ikke at denne mannen skal komme i mitt bryllup. Jeg har kjent han lengre enn det jeg har kjent min venninne og har han permisjon den helgen jeg skal ha bryllup, så vil jeg virkelig ikke at han skal komme.

Jada, jada, det hører mye mer til denne historien enn narkotikasmugling og salg av narkotika, men han er rett og slett ikke et snilt menneske og jeg orker ikke å være redd for at feile mennesker kommer evnt at bryllupet blir politiovervåket. Det er sikkert mange som tenker at man bør gi folk en ny sjanse, men jeg jeg kjenner han såpass at jeg VET at han ikke har forandret seg. Dette er snakk om en mann på over 35 år. Skal jeg bare skrive hennes navn på invitasjonen eller bør jeg si at det kun er hun og barna som er invitert? Mange tenker sikkert at jeg er smålig, men det får nå så være.

PS: hun, min venninne driver ikke med noen ulovlige virksomheter og har aldri hatt noe med politiet å gjøre.

Anonymous poster hash: 8d086...ce8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig det der. Jeg skjønner deg veldig godt, men samtididg så har han jo sonet sin straff og da skal man jo få lov til å gå videre i livet uavhengig av feil og dumheter man har gjort tidligere.

Samtidig så tenker jeg at venninnen din og barna er glad i ham og vil bli skuffet hvis han ikke blir invitert.

Så jeg føler kanskje at du må legge egne følelser ovenfor ham tilside og invitere ham også.

Anonymous poster hash: a51b1...763

• Liker 1
Skrevet

Hvis du kjenner mannen så godt, fra langt tilbake, kan du ikke bare gi han direkte beskjed om å ikke møte? I stedet for å legge det over på venninnen din.

AnonymBruker
Skrevet

Men siden dere snart sakl sende ut invitasjoner så er det jo en god stundt til dere skal gifte dere....

Hvordan i all verden vet du at han har permisjon den helgen? De vet vel ikke det så veldig lang tid i forveien?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men siden dere snart sakl sende ut invitasjoner så er det jo en god stundt til dere skal gifte dere....

Hvordan i all verden vet du at han har permisjon den helgen? De vet vel ikke det så veldig lang tid i forveien?

Nei, dette vet jeg jo ikke og det skrev jeg heller ikke i HI. "Jeg har kjent han lengre enn det jeg har kjent min venninne og har han permisjon den helgen jeg skal ha bryllup, så vil jeg virkelig ikke at han skal komme".

"Og har han permisjon" - skrev jeg. Altså dersom han HAR permisjon. Håper for guds skyld at han ikke har det.

Jeg kunne selvsagt snakket med han selv, men jeg har overhode ingen kontakt med ham og slik vil jeg holde det. Føler også det blir litt frekt å gå direkte til han og si at han ikke er invitert uten å ha pratet med min venninne først. Uff, ekkelt dilemma dette her. Må bare finne en skånsom(?) måte og fortelle dette på til henne. Hun elsker jo selvsagt mannen, men allikevel vil jeg ikke at han skal komme.

Gjest Blondie65
Skrevet

Tror du virkelig venninnen din har lyst å komme uten mannen?

Gjest bruker83924
Skrevet (endret)

Forstår veldig godt at du ikke ønsker denne mannen i bryllupet ditt. Er fortsatt mange år til jeg skal gifte meg, men både jeg og kjæresten har snakket om at vi ikke vil ha med familien til det ene søskenbarnet mitt. De er også ofte i klammeri med loven.

Har du snakket med venninnen din om det? Ettersom hun er en av dine forlovere, så regner jeg med at dere er nære venner? Hadde jeg vært venninnen din hadde jeg satt pris på at du hadde hatt en samtale med meg før du sendte ut invitasjonen, fremfor at jeg ser kun mitt navn og barna på invitasjonen. Kan bli bitterhet og drama av det.

Endret av ElizabethTaylor
Skrevet

Jeg synes du skal be ham. Dette handler ikke bare om deg, men også om din venninne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener bestemt at du skal be han siden du ber din venninne. Dette skulle faktisk bare mangle uansett grunn. Han er din venninnes mann og far til barna.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han kan ta med litt "snop" så det blir skikkelig fart på bryllupsfesten også? :danse:

Anonymous poster hash: 389b0...45e
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår veldig godt at du ikke ønsker denne mannen i bryllupet ditt. Er fortsatt mange år til jeg skal gifte meg, men både jeg og kjæresten har snakket om at vi ikke vil ha med familien til det ene søskenbarnet mitt. De er også ofte i klammeri med loven.

Har du snakket med venninnen din om det? Ettersom hun er en av dine forlovere, så regner jeg med at dere er nære venner? Hadde jeg vært venninnen din hadde jeg satt pris på at du hadde hatt en samtale med meg før du sendte ut invitasjonen, fremfor at jeg ser kun mitt navn og barna på invitasjonen. Kan bli bitterhet og drama av det.

Nei, har ikke pratet med henne om det enda. Derfor håpet jeg på noen ideer eller forslag. Men det ser ikke ut som om jeg får det her. Så jeg får finne en egen måte å si det på. Synes dette er veldig vanskelig.

Jeg ser at flere av dere nevner at jeg bør svelge kameler og invitere ham, men det er ikke så enkelt. Jeg avskyr mannen som pesten. Og jeg vet med sikkerhet at dersom jeg ser han i mitt bryllup, så ødelegger det dagen min. Dette høres kanskje litt voldsomt ut, men det er snakk om notorisk utroskap, svik, psykisk og fysisk vold mot min venninne. Jeg vet at det ikke er min sak, men jeg har støttet henne gjennom tykt og tynt (slik hun selvsagt har gjort med meg også). Han har kalt min fremtidige mann for tøffel og lignende ord fordi mannen min liker å være hjemme med familien.

Jeg ble invitert i deres bryllup. Men han burde vel egentlig skjønne noe selv. Dersom han ringer henne og ber hun hilse til meg, så svarer jeg ikke på det. Hvis han spør om å få snakke med meg så avviser jeg samtalen med en gang. Reiser ikke på besøk til de når han er på permisjon og i hvert fall ikke med ungene mine pga fare for razzia - noe jeg har fortalt min venninne.

Hun er verdens skjønneste kvinne! Fortjener gull og grønne skoger, men er dessverre sammen med dette nullet. Og jeg må akseptere at hun er med dette mennesket, men allikevel ønsker jeg ikke han i bryllupet mitt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare snakket med henne om det og spurt hva hun tenker. Kanskje du kan få lov å vente med å gi henne den offisielle invitasjonen til dere vet om han har permisjon. Men si fra så hun vet at hun er invitert uansett.

Anonymous poster hash: d9e60...7cc

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker som så at dersom du ikke ber han og det skulle vise seg at han får permisjon akkurat denne helgen... Ville det ikke være naturlig at din venninne tilbragte den hjemme sammen med han og barna? Hele familien samlet for en skjelden gangs skyld lissom... Bare sånn at du ikke risikerer at hun ikke dukker opp heller.

Skrevet

Helt ærlig? Jeg hadde ikke invitert ham. Ser ingen grunn til å invitere kriminelle verken til bryllup eller til fest.

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke invitert ham. Venninnen din burde forstå det ....

Skrevet

Nei, har ikke pratet med henne om det enda. Derfor håpet jeg på noen ideer eller forslag. Men det ser ikke ut som om jeg får det her. Så jeg får finne en egen måte å si det på.

Dersom du ønsker tips til hvordan du skal gå fram, må du være tydeligere på det. Tror ikke mange forstod at det var kun det du ønsket med denne tråden.

Hva tror du din venninne tenker om bryllupsinvitasjonen? Tror du hun vet at han er uønsket? Skjønner hun det, eller vil det komme overraskende på henne? Tror du hun ønsker å ha mannen sin der? Tror du hun ønsker at han skal bli invitert selv om han ikke kommer?

Hvordan du skal gå fram henger fullstendig sammen med hva din venninne tenker om saken.

Uansett synes jeg du skal snakke med henne før du sender invitasjonen. Da kan dere begge fortelle hva dere tenker, og det blir ingen feiltolkninger og misforståelser når invitasjonen kommer. Åpen kommunikasjon er alltid best! Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med henne før invitasjonen sendes. Og så snakker du med han i tillegg. Ikke legg det kravet på henne.

Skjønner at du ikke vil ha han der, men ikke overlat den delen til venninna di når det er du som ikke vil ha han der.

Anonymous poster hash: 18bc4...7b9

• Liker 2
Skrevet (endret)

Snakk med henne før invitasjonen sendes. Og så snakker du med han i tillegg. Ikke legg det kravet på henne.

Skjønner at du ikke vil ha han der, men ikke overlat den delen til venninna di når det er du som ikke vil ha han der.

Anonymous poster hash: 18bc4...7b9

Dette!!!

Nettopp fordi din venninne har blitt fysisk og psykisk mishandlet av fyren bør det ikke være hun som må ta støyten for din avgjørelse i.f.m. bryllupsinvitasjonene.

Videre må jeg si jeg er sjokkert over hvor mange som uttaler seg så bastant om at fyren selvfølgelig skal inviteres siden han er din venninnes mann. Synes virkelig folk bør tenke seg grundig om før de svarer på såpass kompliserte tilfeller som du beskriver. Har man null erfaring med slike mennesketyper har man heller ikke grunnlag for å forstå situasjonen. Man bør da unnlate å gi råd eller svare bastant som om dette er enkle avgjørelser å ta.

Jeg kjenner godt til denne mennesketypen og TS har min fulle forståelse for at hun ikke ønsker denne idiotens tilstedeværelse i sitt bryllup. Problemet, slik jeg ser det, er hva han eventuelt kan finne på å gjøre dersom han mot formodning har permisjon denne helgen og ikke er invitert. Kan han fremstå som en trussel overfor brudepar og/eller gjestene på noen som helst slags måte? Hvordan vil han eventuelt takle det for ettertiden? Slike personer har merkelig nok oftest kun respekt for de som evner å sette klare grenser og forblir konsekvente i sin grensesetting. Som kvinne er det nok noe vanskeligere å nå frem til fyren, men kanskje du og mannen din skulle tatt en alvorsprat med idioten sammen? Sørg da for at tøffelstempelet forsvinner en gang for alle!!!

Og hvis dere frykter noen som helst konsekvens av deres valg, enten på selve dagen eller for ettertiden generelt, ville jeg drøftet dette med politiet. De vet hva fyren er kapabel til å gjøre og kan være raskt på pletten dersom noe skulle inntreffe. De kan også ha en finger med i spillet relatert til permisjon eller ikke den aktuelle helgen, uten at dette trenger å begrunnes med deres bryllupsfest.

Hva enn du gjør; hold din venninnes rygg fri. La han også gjerne tro at din venninne ønsker å ha han der, men at det er dere som brudepar som har falt på denne løsningen for å sikre dagen på best mulig måte ut fra deres ønsker og behov - også til tross for din venninnes intense ønske om å ha han der (ironi...) Vit at dere kan risikere at din venninne og barna melder avbud - ufrivillig eller ikke. Ikke gjør det vanskelig for henne i så tilfelle - ikke avkrev forklaring, bare godta det. La henne uansett være din forlover - akkurat den rollen kan hun tross alt fylle alle andre dager enn nettopp bryllupsdagen , om det skulle bli slik...

Endret av Nemigirl
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Off topic, men jeg skulle ønske at TS sin venninne benyttet sjansen til å forlate denne mannen mens han er i fengsel. Han høres ikke ut som en god mann eller far :(

Anonymous poster hash: d19b4...9b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare late som om du glemte at at han skal ha permisjon den helgen, og skriv bare hennes navn på invitasjonen. Bare si at du er så opptatt med forberedelser osv at du glemte det hvis hun spør, og at du vet jo at han sitter i fengsel og derfor ikke inviterer han....

Anonymous poster hash: f079b...3f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...