Gå til innhold

SKJEGGETE dame :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe hjelp å få?

Jeg er ung kvinne i slutten av tyveårene. 166 cm høy og over 100 kilo.

For noen år siden lå jeg vippet mellom å være frisk eller ha PCO/PCOS.

Mitt problem er at jeg får så masse skjegg i ansiktet og under navlen.

Det er jo åpenbart noe hormonelt som gjør dette.

Hvordan får jeg bukt med hormonene og skjeggveksten? Noen som har blitt kvitt det?

Går på lavkarbo, men hjelper dessverre ikke på vektnedgangen min. PCO/PCOS sliter jo ogsp med å gå ned, hva hjelper da?

Setter pris på svar

Anonymous poster hash: 7ebcc...e01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke mye som hjelper her bortsett fra vektnedgang når du har pcos. Du blir aldri kvitt alle symptomene, men de blir bedre jo mindre du veier. Når du er så overvektig så kan det hende at du er insulinresistent eller har diabetes. Dette bør du få sjekket ut hos legen. Om du har dette i tillegg til pcos vil det vært lurt å ta en form for diabetes medisiner som hjelper insulinet ditt med å fungere slik det skal. Det ksn hjelpe på vekt nedgang.

Du må også passe veldig på hva du spiser når du har pco og evt sliter med insulin resistens. Alle karbohydrater gjøres om til sukker i kroppen. Med dårlig insulin brytes ikke karbohydratene ned men gjøres om til fett. Insulinet fungerer ikke som det skal og det er nettopp derfor en med pcos har vanskeligheter for å gå ned, og legger lett på seg.

For å gå ned bør du unngå, evt spise lite av poteter, pasta, ris og brød. I tillegg unngå søtsaker og boller og sånn i hverdagene. Du bør også trene to til tre ganger i uka først og så øke ettervært..tren både kondisjon og styrke.

Ellers ta deg en tur til legen som sikkert kan gi deg gode råd og søk deg fram på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...