AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Vet at dette er opp til oss som brudepar, men nå har jeg tenkt og tenkt og finner ikke en løsning. Derfor har jeg lyst til å høre deres synspunkt Jeg er fadder til ei jente som er datter av et søskenbarn. Vi var veldig gode venner før, men pga både familiære hendelser og hvordan denne damen oppfører seg blant andre, har jeg og flere i familien holdt avstand. Jeg har dessverre heller ikke et ønske om å ha henne i bryllupet vårt. I allefall ikke under middagen. (Ca 20 stk under middag) Både jeg og forloveden har småe familier så vi skal invitere de nærmeste. Noe som innebærer blant annet ett par søskenbarn for oss begge. Resten av slekten, venner og naboer kommer til kaffen. Dilemmaet er at jeg veldig gjerne vil ha datteren hennes (mitt fadderbarn) som brudepike. Hun blir 7 år like før vi gifter oss. Jeg har sagt til mannen at jeg kan strekke meg til å invitere henne til kaffen sammen med resten av slekta (hun blir ikke det eneste søskenbarnet som kommer til kaffen altså), for jeg gidder ikke noe drama under middagen. Ikke under kaffen heller for så vidt. Blir det for dumt å spørre jenta om hun vil være brudepike, mens foreldrene kun blir invitert til kaffen? Tenker at jenta blir med under middagen også. Og vær så snill, ikke lag dette til en annenrangs gjest-tråd. Vi skal ha kaffegjester, det blir ikke gjort om på. (Fri bar, alkohol og nattmat for den som måtte lure) Men invitasjonene skal sendes over helgen så jeg stresser litt med tanke på søskenbarnet mitt. Er jeg fullstendig på bærtur?Anonymous poster hash: 936e1...295
Gjest Pheel Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 (endret) Ja, inviterer du 7-åringen må du jo invitere foreldrene og. Endret 30. april 2015 av Pheel 7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #3 Skrevet 30. april 2015 Jeg skjønner deg, og jeg hadde nok ikke syns det hadde vært kult å invitere noen jeg egentlig ikke liker i mitt bryllup. Men når barnet er 7 år, da mener jeg at man (dessverre) følger med foreldre. Anonymous poster hash: 9e4e0...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #4 Skrevet 30. april 2015 Jeg synes at de yngste man inviterer uten en eller begge foreldre er hvertfall ungdomsskoleelever. Anonymous poster hash: 7b5c4...f07 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Ja, jeg er på en måte enig. Besteforeldrene og ene tanta og onkelen hennes, min tante og onkel og søskenbarn og kjæreste kommer til å være med under middagen. Søstra til hun søskenbarnet jeg ikke vil skal komme, er en av mine beste venninner. Men det er kanskje uhørt at hun eller jentas besteforeldre skal passe jenta... nei, jeg skal spørre venninna mi. Selv om de er søsken har de også holdt en viss avstand etter alt som har skjedd.Anonymous poster hash: 936e1...295
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Hadde ikke invitert et barn uten å invitere foreldrene. Anonymous poster hash: c64d0...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå