AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 når jeg går ut i permisjon, vil jeg ha hatt inntekt i 6 av de 10 siste månedene, 4 av disse med full ordinær lønn og 2 måneder med arbeidsavklaringspenger. Før dette igjen hadde jeg ordinær lønn i ca ett år. Utbetalingene har derfor variert veldig. Har hørt noe om at de går enda lenger tilbake i tid også- er redd for at månedene med aap skal trekke veldig ned:( Noen som har erfaring med å ha kombinert jobb og aap de siste månedene før permisjon og som kan si noe om beregningen? Anonymous poster hash: 01f77...14f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 De går vel kun tilbake dersom man går på dagpenger. Ellers er det inntekten man har når man går ut i perm som legges til grunn. Anonymous poster hash: 43a83...74c 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #3 Skrevet 30. april 2015 De går vel kun tilbake dersom man går på dagpenger. Ellers er det inntekten man har når man går ut i perm som legges til grunn.Anonymous poster hash: 43a83...74c det kan da umulig være rett hvis inntekten har variert mye? hvis den feks har vært lav i 5 måneder og så høy den siste måneden før permisjon feks, at man da får foreldrepenger basert på den siste måneden? Anonymous poster hash: 01f77...14f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #4 Skrevet 30. april 2015 Trodde beregningen ble gjort på gjennomsnittlig inntekt av de siste 8 av 10 mndAnonymous poster hash: 31e48...414
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 8 av 10, 6 av 10, har også hørt om gjennomsnitt av de siste 3, 6 eller 9 månedene og tom de 3 siste årene!!..mange versjoner.. Anonymous poster hash: 01f77...14f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #6 Skrevet 30. april 2015 Uansett, så tenker jeg at de bruker den beregningsmetoden som gir deg minst mulig utbetaling.. Anonymous poster hash: 01f77...14f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 Snakk med NAV om det! Anonymous poster hash: 52aa4...56a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 Snakk med NAV om det! Anonymous poster hash: 52aa4...56a Litt dumt spørsmål kanskje, men hvordan snakker med man med NAV? Jeg har ganske dårlige erfaringer etter å ha vært i aap og vil helst ikke møte opp der personlig iallefal Anonymous poster hash: 01f77...14f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #9 Skrevet 30. april 2015 Litt dumt spørsmål kanskje, men hvordan snakker med man med NAV? Jeg har ganske dårlige erfaringer etter å ha vært i aap og vil helst ikke møte opp der personlig iallefalAnonymous poster hash: 01f77...14f Du kan spørre på siden deres på Facebook, NAV foreldrepenger. De svarer kjapt og greit der. Jeg fikk beskjed på jobb at bedriften min sender inn siste lønnsslipp og at jeg da får ut fra det. Har også lest på nett at om man går opp i lønn etter det er søkt men før permisjonen starter så kan bedriften sende inn korrigert lønnsinfo til Nav. Vil tippe dette gjelder for de som har fast årsinntekt (altså ikke provisjonsjobb osv, der må det vel regnes gjennomsnitt).Anonymous poster hash: 6cd1f...289
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 Mener dem enten tar utgangspunkt i lønnen ved permisjonstart, eller tar et gjennomsnitt av en viss tid. Det som du tjener mest påAnonymous poster hash: 68acd...497
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #11 Skrevet 1. mai 2015 Her står det forklart TS: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/Relatert+informasjon/Beregning+av+foreldrepenger.346418.cmsAnonymous poster hash: 43a83...74c 2
Strawberrygirl Skrevet 1. mai 2015 #12 Skrevet 1. mai 2015 Har man fast jobb tar de utgangspunkt i siste lønnsslipp. Er man vikar O.l regner 6 av de 10 siste mnd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #13 Skrevet 1. mai 2015 Her står det forklart TS: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/Relatert+informasjon/Beregning+av+foreldrepenger.346418.cmsAnonymous poster hash: 43a83...74c ja, her står det faktisk at de sammeligner dagens inntekt med inntekten de tre siste årene(!). Noe som vil slå veldig uheldig ut for min del, siden jeg har hatt aap i to år og full ordinær lønn i ett år. Da har liksom det at jeg har kommet meg videre og hatt full inntekt lenge nå, ikke så mye å si, da vil årene med aap, to år etterpå, trekke veldig ned Anonymous poster hash: 01f77...14f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #14 Skrevet 1. mai 2015 ja, her står det faktisk at de sammeligner dagens inntekt med inntekten de tre siste årene(!). Noe som vil slå veldig uheldig ut for min del, siden jeg har hatt aap i to år og full ordinær lønn i ett år. Da har liksom det at jeg har kommet meg videre og hatt full inntekt lenge nå, ikke så mye å si, da vil årene med aap, to år etterpå, trekke veldig ned Anonymous poster hash: 01f77...14f De ser på snittet av siste 3 kaøender år og om det er mer enn25% endring må de vurdere om det er en varig endring eller ikke... Har man jobbet i en fast 100% jobb er det en varig endring, har man jobbet masse tilkallingsvakter i en måned kan de kanskje vurdere at det ikke er en varig endring... Ingen kan med sikkerhet si hva du vil få beregnet før du faktisk søker og de får vurdert saken... Men hovedregelen ved beregning er at det er inntekten på permisjonstidspunktet som legges til grunn...Anonymous poster hash: 4e2d2...341
Strawberrygirl Skrevet 1. mai 2015 #15 Skrevet 1. mai 2015 det trur jeg ikke de gjorde hos meg..Jeg var student, og jobbet 100% fast siste året Før jeg gikk ut i permisjon. Hadde fått en høyere stilling med kraftig økning i lønn de siste fire med. Var det den lønna jeg fikk perm penger ut ifra.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #16 Skrevet 2. mai 2015 ja, her står det faktisk at de sammeligner dagens inntekt med inntekten de tre siste årene(!). Noe som vil slå veldig uheldig ut for min del, siden jeg har hatt aap i to år og full ordinær lønn i ett år. Da har liksom det at jeg har kommet meg videre og hatt full inntekt lenge nå, ikke så mye å si, da vil årene med aap, to år etterpå, trekke veldig ned Anonymous poster hash: 01f77...14f Ikke ta sorgene på forskudd. Hvis du nå har fast jobb er det en varig endring i lønn og da skal det danne grunnlaget for foreldrepengene.Anonymous poster hash: a8582...700
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #17 Skrevet 3. mai 2015 Ikke ta sorgene på forskudd. Hvis du nå har fast jobb er det en varig endring i lønn og da skal det danne grunnlaget for foreldrepengene.Anonymous poster hash: a8582...700 sorgene på forskudd ja, skulle ønske jeg kunne la være... Har ikke fast jobb, har jobb i vikariat frem til permisjon, har jobbet jobbet fem måneder, så spørs vel om det er varig endring Anonymous poster hash: 01f77...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå