Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får man bare 3 Pergo kurer? Jeg har selv PCO. Har eggløsning men sjelden og uregelmessig. Får 3 kurer med Pergo av gyn. Men betyr ikke det at jeg har like stor sannsynlighet til å bli gravid som friske hvis jeg har EL? Tall viser jo at, "Bare en av fire lykkes i å bli gravide den første måneden de prøver. 60 prosent lykkes i løpet av tre måneder. 80-85 prosent blir gravide innen ett år, mens 90-95 prosent lykkes i å bli gravide i løpet av to år".

Gjelder ikke dette også for oss som tar Pergo? Burde man ikke få prøve dette opptil ca. ett år da? Lest at om man ikke blir gravid i løpet av de kurene skal det ikke fungere på deg? Men leser jo også om folk som blir gravide i løpet av 4 og 5 Pergo kurer.....

Anonymous poster hash: ba2c6...58e
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Mistenker at det er fordi det har bivirkninger og fører med en liten økt fare for kreft?

Skrevet

Det er absolutt ikke en regel hugget i sten, selv fikk jeg 10 pergo-kurer av min gynekolog (hadde ikke EL uten, hadde EL med). Antar mange er restriktive fordi pergo innebærer mye bivirkninger. Selv var jeg irritert da jeg fikk de tre siste pergo-kurene (syntes det var poengløst og ville heller ta neste steg).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare tre runder med pergo før jeg ble henvist videre, men det kan være fordi jeg ikke fikk påvist eggløsning med de. Gikk rundt seksti dager mellom hver kur, men måtte bruke provera for å få blødning, -seksti dager fordi pergo kan fungere en stund etter avsluttet kur også. Vet om ei som ble gravid i pause måned mellom to pergo kurer.

Anonymous poster hash: e2537...106

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...