Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste seks mnd har jeg vært veldig plaget av fett hår. Bare tolv timer etter forrige hårvask begynner det å bli fett. Etter 24 timer lukter det vondt og man kan se det på lang avstand. Håret er helt klissete. Det ser ut som om jeg ikke har vasket håret på en måned!

Jeg vasker håret hver 48. time. Det har jeg gjort siden tenårene, og det har alltid gått fint. Da har håret begynt å bli fett på den tredje dagen. Men nå begynner det å se ekkelt ut etter bare 12 timer.

Jeg bruker hårføner, hørt at det er anbefalt.

Jeg dusjer ikke i for varmt vann.

Jeg bruker ikke lue.

Jeg bruker sjelden hårbørste.

Jeg har prøvd alle sjampoene i dagligvarebutikkene.

Det hjelper ikke med balsam.

Jeg har halvlangt, tynt hår.

Hva skal jeg gjøre? :(

Anonymous poster hash: 9ef06...891
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått innom en frisør. Jeg får mer fett hår av hårføner forresten.

Anonymous poster hash: c2f97...2af
AnonymBruker
Skrevet

Du bør kanskje vaske håret sjeldnere? Hør med en frisør :)

Anonymous poster hash: 74731...b3b

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være effekten av hormonforstyrrelser? Begynt på hormonprevensjon?

Anonymous poster hash: 748a6...988
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være effekten av hormonforstyrrelser? Begynt på hormonprevensjon?

Kan det være årsaken? :sjokkert: Har gått på Cerazette i seks mnd!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være årsaken? :sjokkert: Har gått på Cerazette i seks mnd!

TS

Kan være, ikke nødvendigvis.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være, ikke nødvendigvis.

Det er i hvert fall like greit å bytte merke, i tilfelle det stemmer. Takk for tipset!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Kan være at alle de forskjellige shampooene rett og slett har lagt seg som et belegg på hårstråene. Kan selv i perioder slite med fett hår på den måten du beskriver. Da vasker jeg det rett og slett et par ganger med zalo (følger på med shampoo selvfølgelig), og da er alt fettet løst opp innen en uke :) Zalo er helt ufarlig, fettoppløsende mirakel. Kan også prøve en renseshampoo da, men zalo har man liksom alltid liggende uansett. Billig og effektivt.

Anonymous poster hash: 545b8...fda
Skrevet

Bytt til frisørshampoo? Jeg har ikke brukt butikkshampoo på flere år og skjønner ikke hvordan jeg noengang kunne finne på å gjøre det!

Passer du på å ha balsam bare i lengdene og ikke ved røttene?

Og som AB over meg sier; bruk renseshampoo eller Zalo innimellom for å renske opp litt.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være at alle de forskjellige shampooene rett og slett har lagt seg som et belegg på hårstråene. Kan selv i perioder slite med fett hår på den måten du beskriver. Da vasker jeg det rett og slett et par ganger med zalo (følger på med shampoo selvfølgelig), og da er alt fettet løst opp innen en uke :) Zalo er helt ufarlig, fettoppløsende mirakel. Kan også prøve en renseshampoo da, men zalo har man liksom alltid liggende uansett. Billig og effektivt.

Tusen takk for supert tips! Dette skal jeg prøve. Har ikke hørt om det før.

Bytt til frisørshampoo? Jeg har ikke brukt butikkshampoo på flere år og skjønner ikke hvordan jeg noengang kunne finne på å gjøre det!

Passer du på å ha balsam bare i lengdene og ikke ved røttene?

Og som AB over meg sier; bruk renseshampoo eller Zalo innimellom for å renske opp litt.

Koster ikke frisørsjampo en del mer enn butikksjampo? Har alltid sett for meg at det er så dyrt.

Skal definitivt teste ut Zalo-trikset i en ukes tid først, så blir det evt. frisørsjampo etterpå. :) Tusen takk for tips!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor mye Zalo bruker du da? Bare en bitteliten slump, eller like mye som du tar sjampo?

Skrevet

Koster ikke frisørsjampo en del mer enn butikksjampo? Har alltid sett for meg at det er så dyrt.

Skal definitivt teste ut Zalo-trikset i en ukes tid først, så blir det evt. frisørsjampo etterpå. :) Tusen takk for tips!

TS

Jeg pleier å kjøpe hos BliVakker når de har tilbud på store flasker, betaler da kanskje 300,- for 750ml shampoo og balsam, som for min del holder i ca et halvt år. Så til sammen er det ikke mye dyrere, i alle fall :) Uansett verdt det, synes jeg!

Skrevet

Zalo skulle være mitt tips også!

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor mye Zalo bruker du da? Bare en bitteliten slump, eller like mye som du tar sjampo?

Tar ca. en femkroning, gnir det mellom hendene og masserer i hodebunnen da det er der all fettet er. Start for all del bak ørene og jobb det inn og opp, feilen mange gjør er å begynne vasken direkte på toppen av hodet. Da er det mye vanskeligere å nå hodebunnen og utnytte både zaloens- men også shampoens potensiale.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...