Gå til innhold

Store føtter er så stygt...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff. Jeg sliter så utrolig med sko. Jeg har størrelse 41 (er 172 høy), og jeg greier aldri å finne sko. Alt ser jo ut som flytebrygger, med mindre det har kjempehøy hæl! Blir så misunnelig på alle jeg ser gå rundt med små, nette føtter, som går gå med boots og ballerinasko og converse og se kjempeelegant ut. Mens jeg er avhenging av ting med hæl for ikke å se ut som om jeg har manneføtter... Åssen takler dere andre med store føtter det? Hvordan orker dere å gå i flate sko og boots? Er det en magisk type sko som gjør at foten ser mindre ut? Tror jeg må ha helt abnorme eller gale føtter, ser liksom sjeldent andre damer som har så store stygge føtter som meg...

Anonymous poster hash: e4a3e...e20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Str 41 er ikke et problem. Det du trenger er å bygge opp selvtilliten din. ;)

Anonymous poster hash: bbbba...55a
  • Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror egentlig ingen legger merke til dette til vanlig. Jeg har en venninne som har stor størrelse i uggs blant annet, men jeg la ikke merke til dette før vi sammenlignet skoene våre. Jeg har størrelse 37. 41 i skostørrelse er ikke kjempeføtter da.

Anonymous poster hash: b5b9c...46b
  • Liker 1
Skrevet

jeg har størrelse 41 og må gå rundt i skatesko, fordi omtrent alt annet er ubehagelig. høye sko må jeg lete måneder etter, for å finne noe som er behagelig.

har ekstremt brede føtter også så... ikke lett!

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker 40, og er vant til å være med folk som har lik størrelse. Synes ingen av oss ser ut som vi har manneføtter uansett hva slags sko vi bruker... Jeg har prøvd sko før, som jeg synes hadde vært finere på mindre føtter, men igjen er det jo andre sko som er finere på større føtter osv.

Det er nok ikke så ille som du tror.

• Liker 1
Gjest imperio
Skrevet

jeg har størrelse 41 og må gå rundt i skatesko, fordi omtrent alt annet er ubehagelig. høye sko må jeg lete måneder etter, for å finne noe som er behagelig.

har ekstremt brede føtter også så... ikke lett!

Signerer den, bare jeg bruker 39-40. Men har brede, stygge føtter. Så her går det i skatesko, alt annet blir for smalt og ubehagelig

AnonymBruker
Skrevet

Glad i mine føtter som bruker str 37 i sko, men sikker på at du kan fine sko som ser nettere ut selv om de har str 41.

Ikke tenk så mye på str, men se på formen på skoene.

Anonymous poster hash: 30ccd...174
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er selv en 40-41, og har slitt med å finne sko som ikke er for løse, dvs. jeg har ganske lange, smale føtter, og det å finne en sko som sitter snøret rundt foten kan også være et problem. Men man lærer så lenge man lever, og finner alltid en modell som passer.

Jeg bruker converse, men ikke denne tradisjonell typen. En nettere modell med lavere såle og ankel. Ser ut som jeg har 39 i str :)

Det hadde jo sett rart ut med str 37 i sko på ei jente på 175+ ? Vi lange må jo holde balansen på et vis ;-) Hihi….

• Liker 1
Skrevet

Vel vel. Prøv størrelse 42 da. 41 eksisterer ihvertfall i nesten alle modeller.
Dessuten ser føttene større ut fra ditt egen perspektiv enn andres i de fleste tilfeller.

• Liker 1
Skrevet

Husk på at du ser dine egne føtter rett ovenfra, og at de derfor vil se større ut for deg enn de gjør for andre. 41 er riktignok ikke bittesmå, nette føtter, men heller ikke så stort at det blir rart - spesielt ikke når du er over snittet høy.

Jeg har flere kvinnelige familiemedlemmer som bruker 41-42, og har aldri tenkt på at det ser noe rart ut - uavhengig av skotype, men klart - velger du helt flate sko som er smale (snakker da om vanlige, lukkede sko, ikke ballerinas og sandaler), vil det jo se ut som du har større føtter enn du egentlig har, akkurat som det vil for meg som har litt mindre føtter.

Mitt tips er å se etter sko/boots som har rund tupp, litt bredde, en litt tykkere hæl som smalner av mot bunnen - omtrent som på acne pistol boots, men se bort fra resten av skoen. At partiet fra vrist til tå ikke er flatt er også viktig hvis man vil at føttene skal se mindre ut. Når det gjelder joggesko, er det lurt å velge et par som har litt høyde på hæl og frontsåle, gjerne med en liten bue under på midten.

Skrevet

Tror nok du er den eneste som tenker over det. Jeg har flere venninner med store føtter og det har jeg aldri lagt merke til med mindre de har påpekt det selv :)

Gjest lipgloss
Skrevet

Hmm jeg er mann men er transe,jeg har mer sko og støveletter en kona:) masse høye hæler og flate ballerinas,jeg bruker str 41 og syns det er en fin str,alt mellom 38/41 er pent syns jeg blir det mindre ser det ut som barneføtter ikke noe sexy med det

AnonymBruker
Skrevet

Glad i mine føtter som bruker str 37 i sko, men sikker på at du kan fine sko som ser nettere ut selv om de har str 41.

Ikke tenk så mye på str, men se på formen på skoene.

Anonymous poster hash: 30ccd...174

Javel, og hva var vitsen med å si at du er fornøyd med "dine føtter som bruker str. 37 i sko", i en tråd hvor TS mener hun har store føtter som bruker str. 41?

Jeg bruker str. 37, og syns mine føtter kan se store ut. Dette problemet heter nok "forfengelighet", det er vel ingen som bryr seg om str. til føttene. Vær nå glad for at vi har frisk ben og føtter!

Anonymous poster hash: 07400...83a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ingen nevnt om dette har noe med menn å gjøre eller ikke, så det er godt mulig dette bare er en helt personlig greie. Eller at det handler om ren komfort, eller eventuelt bare om utvalget av sko i størrelse 41.

Men jeg vil likevel, som mann, få nevne at jeg ikke tror det er noe her i verden jeg bryr meg mindre om enn skonummeret til dama. Jeg har notert meg at skoene til kjærester jeg har hatt som regel er mindre enn mine i størrelse 45, og det er alt. Aner ikke engang hvilket skonummer de har brukt.

Det er føtter. Så lenge de fungerer til å holde balansen når man går er det alt jeg tenker om dem. Jeg skjønner at det neppe er bare hva menn tenker som gjør at dette stresser TS, men hvis det i hvert fall er et element av det: Slapp av. Aldri ofret det en tanke og aldri hørt om en eneste kompis som har ofret det en tanke heller. Det nærmeste de fleste av oss kommer å bry oss er å påpeke hvor utrolig kjedelig og uinteressant vi synes det å bry seg om sko er.

Anonymous poster hash: 9e0f0...971
  • Liker 3
Gjest Belle âme
Skrevet

Føtter generelt er veldig stygt!

Gjest Lille-pus
Skrevet

De fleste synes sine egne føtter ser ut som de reneste flytebrygger når man ser ned på dem.

Når man ser dem i et speil så er de ikke så store som de ser ut som fra oven.

Jeg er ikke i stand til å se om en kvinne bruker str. 38 eller 41 i sko ved å bare se på skoene hennes, fordi føtter heldigvis er tilpasset høyden på den som eier føttene :)

Og selv om jeg synes det er gøy med sko, og bruker nok litt tid til å se på andre kvinners sko, så kan jeg med hånden på hjertet si jeg aldri har noen gang har tenkt "Hun har store føtter!"

• Liker 5
Skrevet

Åssen takler dere andre med store føtter det? Hvordan orker dere å gå i flate sko og boots? Er det en magisk type sko som gjør at foten ser mindre ut?

Anonymous poster hash: e4a3e...e20

takler det veldig bra, har ikke såå store da. 43 i strl, men syntes det matcher høyden min på 1.85cm.

mange boots og flate sko som passer meg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste synes sine egne føtter ser ut som de reneste flytebrygger når man ser ned på dem.

Når man ser dem i et speil så er de ikke så store som de ser ut som fra oven.

Jeg er ikke i stand til å se om en kvinne bruker str. 38 eller 41 i sko ved å bare se på skoene hennes, fordi føtter heldigvis er tilpasset høyden på den som eier føttene :)

Og selv om jeg synes det er gøy med sko, og bruker nok litt tid til å se på andre kvinners sko, så kan jeg med hånden på hjertet si jeg aldri har noen gang har tenkt "Hun har store føtter!"

Mine føtter er ikke tilpasset høyden; er 1,75 og bruker 37 :P

Utrolig at jeg faktisk holder balansen haha

Anonymous poster hash: 331e6...0e4

Gjest Lille-pus
Skrevet

Mine føtter er ikke tilpasset høyden; er 1,75 og bruker 37 :P

Utrolig at jeg faktisk holder balansen haha

Anonymous poster hash: 331e6...0e4

Jo, de er tilpasset høyden din.

Om de ikke hadde vært det så hadde du ikke kunnet gå oppreist.

Så er det en naturlig variasjon også i størrelse på føtter, akkurat som hender og alle andre kroppsdeler.

Noen har litt større/mindre hender, lengre/kortere fingre, bredere /smalere hender/føtter enn andre på samme høyde ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er til noen trøst, men jeg bruker størrelse 36, og føler det ser kjemperart ut. Spesielt på bilder, er 1.69 høy, og føler hele kroppen er tilpasset størrelsen, helt til man ser ned på føttene, har gjerne bena samlet, så føler jeg ligner på et juletre eller noe

Anonymous poster hash: b77b1...4db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...