AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Jeg har blitt akutt syk. Og må dessverre få meg en sykemelding. Jeg startet i jobben 1.april, så i morgen har jeg jobbet der i 1 mnd. På NAV sine sider står det at man må ha vært i arbeid i 4 uker før man har rett på sykepenger. Gjelder dette 4 uker/28 dager til sammen? Jeg jobber bare 5 dager i uken. Er det 1 uke i følge NAV? Noen som vet? Anonymous poster hash: 628c0...4d0
Glitnir Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Etter fire uker regner fra startdato har du rett på sykepenger fra arbeidsgiver. Så ved sykmelding vil du få dette. For egenmelding må du ha vært ansatt i to mnd.
petterm Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 5 arbeidsdager er en normal arbeidsuke. 4 uker er 28 kalenderdager.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Jeg hadde nok bitt tennene veldig hardt sammen for å unngå den sykemeldingen hvis du har tenkt å fortsette i den samme jobben senere. Så sant ikke det er alvorlig sykdom som gjør det helt umulig å jobbe. Sykemelding første dagen det er praktisk mulig sier dessverre en del om den ansattes arbeidsmoral og blir nok tatt med i vurderingen i henhold til prøvetiden og fast ansettelse.Anonymous poster hash: 30641...050 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Jeg hadde nok bitt tennene veldig hardt sammen for å unngå den sykemeldingen hvis du har tenkt å fortsette i den samme jobben senere. Så sant ikke det er alvorlig sykdom som gjør det helt umulig å jobbe. Sykemelding første dagen det er praktisk mulig sier dessverre en del om den ansattes arbeidsmoral og blir nok tatt med i vurderingen i henhold til prøvetiden og fast ansettelse.Anonymous poster hash: 30641...050 bitt tennene sammen, blitt enda verre og endt med enda lengre sykemelding plutselig? Regner med at akutt sykdom ikke er litt vondt i viljen da. Ofte det som skjer. Og dersom en arbeidsplass anser at noen hadde hatt dårlig arbeidsmoral når de blir akutt syke så ville jeg faktisk ikke jobbet der. En sykemelding sier fint lite om arbeidsmoral, hos dem som utnytter det ja. Men ikke hos dem som trenger den.Anonymous poster hash: 482ce...7e9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 bitt tennene sammen, blitt enda verre og endt med enda lengre sykemelding plutselig? Regner med at akutt sykdom ikke er litt vondt i viljen da. Ofte det som skjer. Og dersom en arbeidsplass anser at noen hadde hatt dårlig arbeidsmoral når de blir akutt syke så ville jeg faktisk ikke jobbet der. En sykemelding sier fint lite om arbeidsmoral, hos dem som utnytter det ja. Men ikke hos dem som trenger den.Anonymous poster hash: 482ce...7e9 Men det virker jo som du er veldig opptatt av sykepengene da.. Anonymous poster hash: 37925...133
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 Har jobbet med flere som påfallende plutselig blir syk når man har rettigheter i sykesystemet. Alle kan bli syke ikke det men rart når man har jobbet et viss antall uker så er man plutselig SÅ syk. Anonymous poster hash: 11363...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Men det virker jo som du er veldig opptatt av sykepengene da..Anonymous poster hash: 37925...133 De fleste er vel avhengig av inntekten sin. TS stilte helt legitimt spørsmål. Fikk svar fra. Og du klarer å hakke på den som svarer med at personen er vel opptatt av penger?? Anonymous poster hash: df6f0...259 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 Men det virker jo som du er veldig opptatt av sykepengene da..Anonymous poster hash: 37925...133 Jeg har ikke nevnt sykepenger, er ikke TS. Men om det var til TS. Selvsagt er han/hun det. Ingen klarer seg uten penger idag så forstår TS er bekymret for økonomi. Det må være lov å spør om rettigheter. Hadde jeg blitt syk hadde jeg ikke klart meg om jeg ikke fikk syke penger.Anonymous poster hash: 482ce...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå