AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Jeg har seboreisk eksem og kan se en sammenheng mellom det og stress. Jeg har en veldig dårlig hudrutine, dvs at den er ikke eksisterende. Har kombinasjonshud med dehydrert overhud/sensitiv. Var en periode svært opptatt av ingredienser, f.eks unngå silikoner og selvsagt også mineralolje, parabener og parfyme. Men for å være ærlig er jeg litt lei av å hele tiden lete etter renest mulig produkter. Jeg tror apoteket har mye bra. Parfyme og mineralolje styrer jeg unna, men silikoner og parabener kan jeg ikke skjønne er så ille? Bruker per i dag La roche posay. Noen som har erfaringer med dette merket? Trenger noen råd for å bli bedre av flassingen. :-) Anonymous poster hash: 24001...42b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Jeg har seboreisk eksem, og bruker daktakort i ansiktet der jeg har utslett og flasser. Har brukt denne i over 1 år, og fungerer veldig bra. Dersom det er virkelig ille bruker jeg denne morgen og kveld hver dag, men dette gir veldig tynn hud etterhvert og dersom det er mye sol ute, kan det være skadelig for huden. Ellers bruker jeg den bare hver kveld for å forhindre at flassingen kommer tilbake. Til hodebunnen bruker jeg fungoral sjampo 2 ganger i uken dersom jeg flasser, og 1 gang i uken for å forhindre at det kommer tilbake, har gjort dette i 1 år nå, og har ikke flasset eller hatt utslett på veldig lenge. Begge produktene kan kjøpes på apoteket uten resept, men eg anbefaler at du går til fastlegen din eller en hudlege som kan fortelle deg hvilke produkter som du må bruke. Anonymous poster hash: 974f2...789 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Hva bruker du ellers av hudpleie? Jeg har begynt å bruke la roche posay, men det står "mildt parfymert" på noen av produktene. Jeg er skeptisk til parfyme og egentlig silikoner også, men tenker at sistnevne kanskje ikke er så ille? Av shampo er jeg på utkikk etter en mild en pga eksemen. Bruker nå neutral, men burde sikkert hatt en uten sls. Anonymous poster hash: 24001...42b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Jeg har også sebore (jippi!), og løsningen min er at når det er veldig ille, bruker jeg rensegeleen til Aderma (hvit flaske med lysegrønn kork), og smører med diverse Adermakremer (fra apotek). Nå når huden er fin, bruker jeg Simple (vita) sin rensegele, og veksler mellom forskjellige hudkremer. Har dog funnet ut at det er et must for huden min å skrubbe/peele den to ganger i uken, og gjerne bruke maske etterpå. Jeg også var veldig opptatt av ingredienser før, helt til jeg kom frem til at huden min ikke liker "naturlig". Anonymous poster hash: 41f6a...fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå