Gå til innhold

å bli hengt ut på nett, trakassering/ sjikane

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kort fortalt, for over ett år siden, solgt jeg et kjøretøy, som kjøper ikke var fornøyd med. han besiktiget kjøretøyet, og vi skrev under kontrakt, hvor d bla stod" selges som den er". Det er jo som sagt kjøpers ansvar også. Over lengre tid har han lagt ut bilde av meg + annonnsen, hvor han å påstår at e svindler han, og driver med grov sverte og nedsettende innlegg om meg, jeg syns dette begynner å grense til trakassering og mobbing over nett. Han har ved en anledning oppsøkt meg der jeg bor, og er nok i stand til det igjen. Burde e gå videre med dette (anmelde), eller skal e bare bite i sure eplet og, finne meg i dette, siden han mener han er blitt svindlet? hva tenker du? Va villig til å inngå kompromiss, men d va ikke han. no føler e skaden for min del er skjedd, og er ikke interesser i noe mer forhandlinger.

Anonymous poster hash: 03105...7d0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke finne deg i sånt tull, nei. Mannen høres ikke helt god ut.

Anonymous poster hash: ad19b...3b0
AnonymBruker
Skrevet

Her høres det ut som at dere har håndtert ting litt dårlig.

Selv om tinger er "solgt som den er" betyr ikke det at den ikke kan ha en mangel, og dermed kan kjøperen ha et krav mot deg, om det forelå skjulte mangler eller feil som du burde ha visst om. Om du har gitt feilaktige opplysninger, unnlatt å gi opplysninger eller kjøretøyet er i vesentlig dårligere stand enn kjøper var berettiget til å forvente til normalt eller spesifisert formål.

Men å trakassere selger på nett er en helt annen ting enn å reklamere på en mangelfull vare..

Om du anmelder han, så vet jeg ikke om det blir høyt prioritert av politiet..men kan vel være verdt et forsøk.

Om jeg var deg og sikker i min sak, ville jeg heller rådet kjøper til å ta de riktige rettslige skritt for å sikre sitt krav, og så får du bestride det om du ikke er enig.

Anonymous poster hash: 6962e...8d2
Skrevet (endret)

hmm, ikke bra

Endret av vannm75
AnonymBruker
Skrevet

E kan opplyse om at han i tillegg til bilder av meg, har lagt ut med fullt navn. Summen d e snakk om er 13 500 kr.

AnonymBruker
Skrevet

...og hvor jeg bor

AnonymBruker
Skrevet

...og hvor jeg bor

Da hadde jeg nok gått til politiet, så får de ta en prat med han, om man er heldig. Om han ønsker å reklamere, får han gjøre det på et ryddig vis.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sikret meg bevis i form av screenshots, og sendt ham en oppfordring om å gå til forbrukerrådet som sikkert vil hjelpe ham videre til forliksrådet dersom han har en sak. Og gått til politiet dersom han fortsetter å ture frem på den måten videre.

Anonymous poster hash: 0d696...41e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sikret meg bevis i form av screenshots, og sendt ham en oppfordring om å gå til forbrukerrådet som sikkert vil hjelpe ham videre til forliksrådet dersom han har en sak. Og gått til politiet dersom han fortsetter å ture frem på den måten videre.

Anonymous poster hash: 0d696...41e

Han er ikke forbruker, om det er to privatpersoner som er selger og kjøper. Da gjelder kjøpsloven.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ok, interessant... lurer på om e har noe hente. har no sendt han en sms, og gitt han en frist på 7 dager!! hvis han ikke sletter innleggene anmelder jeg forholdet, har sagt han får anmelde forholdet om han mener det er gjort noe lovbrudd.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

kort fortalt, for over ett år siden, solgt jeg et kjøretøy, som kjøper ikke var fornøyd med. han besiktiget kjøretøyet, og vi skrev under kontrakt, hvor d bla stod" selges som den er". Det er jo som sagt kjøpers ansvar også. Over lengre tid har han lagt ut bilde av meg + annonnsen, hvor han å påstår at e svindler han, og driver med grov sverte og nedsettende innlegg om meg, jeg syns dette begynner å grense til trakassering og mobbing

over nett. Han har ved en anledning oppsøkt meg der jeg bor, og er

nok i stand til det igjen. Burde e gå videre med dette (anmelde),

eller skal e bare bite i sure eplet og, finne meg i dette, siden han

mener han er blitt svindlet? hva tenker du? Va villig til å inngå

kompromiss, men d va ikke han. no føler e skaden for min del er

skjedd, og er ikke interesser i noe mer forhandlinger. Anonymous

poster hash: [acronym="Full hash:

031056a7ff36bfc94495d7e13430a7d0"] 03105...7d0

Mandag tar du kontakt med Datatilsynet på telefon, og får hjelp der.

Dette er ikke måten man løser konflikter på! Selv om det kan være fristende....så gjør man bare ikke sånt!

Anonymous poster hash: ba728...399

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

takker for de mange gode tipsene... ja er bedre om han anmelder istede for å holde på sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er snakk om en bil til 13 500kr r det jo være åpenbart at det ikke er et kjøretøy i tipp topp stand. Jeg ville anmeldt, det kan høres ut som det er grovt ærekrenkende.

Anonymous poster hash: 3f2df...ced

AnonymBruker
Skrevet

Enig med det meste som de andre har skrevet, vil bare tillegge at jeg mener å huske at ifølge loven, selv om det står at bilen selges som den er, om det er betydelige "problemer" med bilen som ikker du har opplyst kjøper, så står du ansvarlig for det allikevel... Så om jeg ikke tar feil og du anmelder vedkommende, og vedkommende vil gå videre med saken, kan det kanskje gå i en vei som du ikke helt forventet.

Samtidig som mevnt av de andre vil bli lagt stor vekt på at en bil på den prisen ikke kan forventes å bli i perfekt stand.

Men uansett, så lenge en dommer ikke har erklært deg skyldig i svindel e.l., skal jo ingen tillate seg å henge deg ut offentlig, og det tenker jeg kan ha alvorlige konsekvenser for vedkommende som gjør det. Så dette ville jeg ha anmeldt til politiet om jeg var deg... sånt skal man ikke akseptere...

Samle gjerne bevis før du kontakter politiet, slik at hvis vedkommende sletter innleggene der du er blitt offentlig anklaget, så har du dem allikevel.

Anonymous poster hash: 5b210...123
AnonymBruker
Skrevet

Takker for gode konstruktive svar .. E har gitt han en frist på ca 3 dager på å slette innleggene, hvis ikke går e til anmeldelse..

• Liker 1
Skrevet

Syns 3 dager var lenge, jeg... Utrolig frekt og stygt av ham. Anmeld.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...