Gå til innhold

Våteksem, har du noen kjærringråd?

Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka

Fu**** Nå har bikkja fått våteksem igjen. Skjønner ikke det her altså. Heldigvis er det ikke større enn et kronestykke da, men midt oppe på hodet. Ser ikke helt fint ut. Har igjen tribbissen fra forrige omgang med våteksem i vår, men ikke mere fuciderm. Hørt mange roser optima pH spray for våteksem, bakepulver og bacimycin. Har også Fucidin liggende, men er fucidin og fuciderm likt? hørt om folk som bruker fucidin på våteksem.

Og vi som skal på utstilling i helgen da.. uansett om hunden min mangler litt pels på hodet eller ikke er han den søteste i hele verden. Håper dommeren mener det samme :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

vi brukte sinksalve på liknende eksem på vår hund, fungerte veldig bra, bedre enn diverse reseptbelagte midler. Huden blir myket opp og mindre irritert med en gang. Dessuten er salven reseptfri og rimelig. Fucidin/derm-salver høres ut som de er soppdrepende. Er det nødvendig? Eksemet til vår hund skyldtes i hvert fall ikke sopp. Hvordan det funker med hårløse flekker på utstilling vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

sist vi hadde det fikk vi resept på fuciderm. Våteksem er ikke en eksem som er våt (bare en dårlig oversettelse av hot spot), men en infeksjon. Det er skorper og væskende sår. Ganske ekkelt. Det funker greit på utstilling med en hårløs flekk her og der. Bare sier til dommeren at han ble barbert av medisinske årsaker. Men det er værre om det står en like god kandidat for Certet, og en er barbert. Helhetsinntrykket vil jo ikke være det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Når du sier det så hadde jeg taktisk for bytte rett før forrige gang (som var første gang) og så kjøpte jeg litt vom som jeg har hatt i maten fra mandag av. Merket våteksemen i dag. hmm.. merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve et sensitiv-fòr en periode, for å se om det hjelper?

Vi ble anbefalt å bytte til sensitiv-fòr etter at hunden vår hadde våteksem. Vet ikke om det gjorde noe fra eller til, men hun har ikke hatt våteksem siden. Vi brukte bare en sekk med senistiv foret da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...