Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er flere nevner karma når noen har gjort noe dumt, f.eks utroskap, da blir det bad karma.

Hvem mener dere at administrerer karmautdeling? Er det en gud dere hentyder til?

Anonymous poster hash: 011df...b0b
Videoannonse
Annonse
Gjest Jean Valjean
Skrevet

Karma er innen visse religioner og åndelige lærer den virkning som handlinger har på ens nåværende og senere liv.

Så det er du som avgjør hva slags karma du har

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok mange bruker ordet "karma" uten at de oppriktig tror at det finnes. Hvis en overgriper blir misbrukt i fengselet kan mange godt si "Karma's a bitch" uten at de egentlig tror det var universet som hevnet seg på fyren.

Jeg bruker ikke ordet karma om slikt selv, og jeg synes også det er litt pussig, men det er nok langt flere som bruker ordet karma om rettferdighet enn de som faktisk tror det er noen kausalitet.

Anonymous poster hash: 8aa20...cea
  • Liker 3
Skrevet

Karma brukes stadig av mennesker som overhodet ikke er religiøse, men som heller tror på en slags universal payback. De som gjør godt får godt igjen og de som gjør ondt får ondt igjen, det er litt som kardemommeloven og jeg tror de fleste bare mener at onde handlinger vil bli avslørt til slutt, f eks en person som lyver mye eller bedrar mye kan komme unna med det i starten men vil bli avslørt til slutt enten av seg selv eller andre. En morder kan komme unna, men smerten med å ha et mord på samvittigheten kan i lengden være værre enn en rettslig straff.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...