AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Vi er invitert i barnedåp til noen perifere slektninger av mannen, og min første tanke var at jeg må få gjort klar bunaden. Mannen mener derimot at bunad bare blir tull i barnedåp. Siden jeg ikke kjenner noen andre som skal dit undres jeg; e rbunad helt unaturlig å bruke? Vil nødig være den eneste som kommer i bunad... . Anonymous poster hash: 3d034...701
DysterPytten Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Selvfølgelig kan du bruke bunad. Bunad er et høytidsplagg og en barnedåp er absolutt en stor dag hvor bunad burde få bli brukt.
Sølvrosen Skrevet 30. april 2015 #3 Skrevet 30. april 2015 Bunad er vanlig dåpsplagg i både Bergen og Trondheim, og antagelig hele vestlandet mellom. Jeg kan ikke svare for resten av landet.
Gjest Lille-pus Skrevet 30. april 2015 #4 Skrevet 30. april 2015 I min familie ville du absolutt ikke vært den eneste som stilte i bunad - hvordan det er i andre familier skal jeg være forsiktig med å uttale meg om, men som Cersahe og Sølvrosen så riktig sier så er det ikke uvanlig å bruke bunad når det er en anledning som barnedåp.
Serafina. Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 I mine øyne er bunad helt riktig å bruke i en barnedåp. Jeg er helt sikker på at du ikke blir den eneste.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #6 Skrevet 30. april 2015 Barnedåp er jo en av hovedarenaene for bunad! I tillegg til 17. mai, er det dåp, konfirmasjon og bryllup som er de typiske bunad-anledningene Anonymous poster hash: 25830...5c5 3
funginger Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 Helt perfekt å gå med bunad. Hvis ingen andre har bunad er det deres problem. Er ikke ofte man får vist fram det peneste man eier.
Leonetta Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Bunad er vanlig dåpsplagg i både Bergen og Trondheim, og antagelig hele vestlandet mellom. Jeg kan ikke svare for resten av landet. Og Bodø
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Til store anledninger som dåp, konfirmasjon, bryllup og 17.mai er det for meg en selvfølge å stille i bunad. Det er det vakreste plagget jeg eier, såklart skal det brukes! Anonymous poster hash: e996f...f76
annebanane Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 Bruker alltid bunaden barnedåper og konfirmasjoner. I vår familie stiller alle som har i bunad, til og med i selskap i utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå