Gå til innhold

Barnedåp. Bunad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er invitert i barnedåp til noen perifere slektninger av mannen, og min første tanke var at jeg må få gjort klar bunaden. Mannen mener derimot at bunad bare blir tull i barnedåp. Siden jeg ikke kjenner noen andre som skal dit undres jeg; e rbunad helt unaturlig å bruke? Vil nødig være den eneste som kommer i bunad... .

Anonymous poster hash: 3d034...701
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du bruke bunad. Bunad er et høytidsplagg og en barnedåp er absolutt en stor dag hvor bunad burde få bli brukt.

Skrevet

Bunad er vanlig dåpsplagg i både Bergen og Trondheim, og antagelig hele vestlandet mellom. Jeg kan ikke svare for resten av landet.

Gjest Lille-pus
Skrevet

I min familie ville du absolutt ikke vært den eneste som stilte i bunad :)

- hvordan det er i andre familier skal jeg være forsiktig med å uttale meg om, men som Cersahe og Sølvrosen så riktig sier så er det ikke uvanlig å bruke bunad når det er en anledning som barnedåp.

Skrevet

I mine øyne er bunad helt riktig å bruke i en barnedåp. Jeg er helt sikker på at du ikke blir den eneste.

AnonymBruker
Skrevet

Barnedåp er jo en av hovedarenaene for bunad! I tillegg til 17. mai, er det dåp, konfirmasjon og bryllup som er de typiske bunad-anledningene :)

Anonymous poster hash: 25830...5c5
  • Liker 3
Skrevet

Helt perfekt å gå med bunad. Hvis ingen andre har bunad er det deres problem. Er ikke ofte man får vist fram det peneste man eier.

Skrevet

Bunad er vanlig dåpsplagg i både Bergen og Trondheim, og antagelig hele vestlandet mellom. Jeg kan ikke svare for resten av landet.

Og Bodø :)
AnonymBruker
Skrevet

Til store anledninger som dåp, konfirmasjon, bryllup og 17.mai er det for meg en selvfølge å stille i bunad. Det er det vakreste plagget jeg eier, såklart skal det brukes!

Anonymous poster hash: e996f...f76

Skrevet

Bruker alltid bunaden barnedåper og konfirmasjoner. I vår familie stiller alle som har i bunad, til og med i selskap i utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...