rosa_smurf Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Jeg har i mange år vært 20 kg overvektig, og har endelig begynt å gå ned i vekt. Siden jul har jeg gått ned 5kg. Jeg får ikke trent noe særlig i hverdagen. Jeg er aleineforsørger og i 100 jobb. Så få tid til trening er en utfordring og liker heller ikke å gå på treningssenter. Så det jeg gjør nå er at jeg klarer å gjennomføre 1-2 fjellturer i uken (opp på fjelltopper som er 150-400moh) og en tur på 1.5 time en dag i uken når barnet mitt er på fritidsaktivitet. Jeg klarer ikke for øyeblikket å jogge/løpe pga store "fordeler"og vond rygg. De dagene jeg ikke får gått fjelltur har jeg 9000-14000 skritt på skritteller. Jeg har en kosthold hvor jeg ca får i meg 1900-2300 kcal om dagen. Alt etter aktivitetsnivå den dagen. Tror dere jeg vil nå målet mitt om å gå ned de resterende 15kg med den aktiviteten jeg får gjennomført nå? Jeg har ikke noe mål om å gå ned fortest mulig, men jevnt nedover. Så om jeg når målet mitt i august eller om et år er ikke så nøye så lenge jeg kommer dit.
Gjest Runforit Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Det som avgjør om du går ned er kostholdet og kalori inn/ut. Om du lurer på hvor mange kalorier du brenner på fjellturen så brenner du ca din egen kroppsvekt i kcal per km. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå