Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i mange år vært 20 kg overvektig, og har endelig begynt å gå ned i vekt. Siden jul har jeg gått ned 5kg. Jeg får ikke trent noe særlig i hverdagen. Jeg er aleineforsørger og i 100 jobb. Så få tid til trening er en utfordring og liker heller ikke å gå på treningssenter. Så det jeg gjør nå er at jeg klarer å gjennomføre 1-2 fjellturer i uken (opp på fjelltopper som er 150-400moh) og en tur på 1.5 time en dag i uken når barnet mitt er på fritidsaktivitet. Jeg klarer ikke for øyeblikket å jogge/løpe pga store "fordeler"og vond rygg.

De dagene jeg ikke får gått fjelltur har jeg 9000-14000 skritt på skritteller.

Jeg har en kosthold hvor jeg ca får i meg 1900-2300 kcal om dagen. Alt etter aktivitetsnivå den dagen.

Tror dere jeg vil nå målet mitt om å gå ned de resterende 15kg med den aktiviteten jeg får gjennomført nå?

Jeg har ikke noe mål om å gå ned fortest mulig, men jevnt nedover. Så om jeg når målet mitt i august eller om et år er ikke så nøye så lenge jeg kommer dit.

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Det som avgjør om du går ned er kostholdet og kalori inn/ut.

Om du lurer på hvor mange kalorier du brenner på fjellturen så brenner du ca din egen kroppsvekt i kcal per km.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...