Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #1 Skrevet 25. august 2004 Vet ikke om klær som er second hand fortsatt er kult, men det bryr jeg meg egentlig ikke noe om. Det jeg lurer på, er om det er noen her som aldri i livet kunne tenke seg å handle klær på f.eks Fretex, der ALT er brukt tidligere? Har hørt en person si at klær fra Fretex er simpelt og stygt. Vel, hva mener dere? Jeg har aldri hatt noen klær som var second hand på den måten (altså, har arvet, men aldri kjøpt brukt) og lurer på å ta meg en tur på Fretex neste helg, for å titte. (...og levere fra meg et par topper og noen vesker jeg likevel aldri bruker...) Noen som har funnet "skjulte skatter" som er second hand?
Gjest Lea Skrevet 25. august 2004 #2 Skrevet 25. august 2004 Jeg misunner dem som kan finne skatter på Fretex. Kjenner flere som drar dit den dagen de får inn nye forsyninger og de kjøper billige og stilige klær som (nesten) ingen har maken til. Jeg har ingenting i mot brukte klær, men er ikke flink til å finne noe jeg liker hos Fretex. Orker rett og slett ikke å lete gjennom så mange stativer.
Omorosa Skrevet 25. august 2004 #3 Skrevet 25. august 2004 Jeg har heller intet imot brukte klær men jeg finner aldri no jeg liker.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #4 Skrevet 25. august 2004 Kjenner flere som drar dit den dagen de får inn nye forsyninger Hvilken dag er det?
Gjest Lea Skrevet 25. august 2004 #5 Skrevet 25. august 2004 Jeg vet ikke helt :oops: Men jeg har tydeligvis bekjente som følger med på sånt. Har sett at de noen ganger har skilt utenfor Fretex-butikker, der det står at de har fått inn nye forsyninger samme dag.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #6 Skrevet 25. august 2004 Hmm, ok. Takk. Får vel bare stikke innom med mine "forkastede" plagg og vesker om en god uke, og spørre da. Lea: Har forresten sett jenter med fiiiine JeanPaulFemme-klær, som sier de har kjøpt dem på Fretex for under 100-lappen per plagg.
Mackenzie* Skrevet 25. august 2004 #7 Skrevet 25. august 2004 Jeg er av de som aldri ville kjøpt brukte klær. Men de har sikkert mye fint, har aldri vært innom fretex e.l.. ingen interesse av det bare.
Grooo Skrevet 25. august 2004 #8 Skrevet 25. august 2004 Jeg kunne heller aldri funnet på å kjøpe brukte klær. Helt greit for meg at andre gjør det, men jeg ville aldri gjort det selv. Mulig det har en sammenheng med at jeg heller aldri arvet klær som barn...
Alterna Skrevet 25. august 2004 #9 Skrevet 25. august 2004 Jeg kunne heller aldri funnet på å kjøpe brukte klær. Helt greit for meg at andre gjør det, men jeg ville aldri gjort det selv. ... Samme her, kunne aldri tenkt meg å kjøpe noe der selv, men greit at andre gjør det.
SimSim Skrevet 25. august 2004 #10 Skrevet 25. august 2004 Jeg har ikke noe imot å kjøpe klær hos Fretex, gjør det stadig vekk. Noen ganger finner jeg ingenting, andre ganger gjør jeg varp I sommer kjøpte jeg blant annet en tøff bukse til 29.- og en søt topp til 15,-. Forrige vinter arvet jeg noen ski og det var mange år siden sist jeg hadde gått på ski. Følte jeg trengte skiantrekk, men hadde veldig dårlig råd. På Fretex fant jeg både skibukse og skijakke....tror jeg ga 150,- for begge plaggene. En runde i vaskemaskinen på høy temperatur...så har ikke jeg noe problem med å iføre meg brukt tøy.
Dagensdiva Skrevet 25. august 2004 #11 Skrevet 25. august 2004 Samme her..har aldri vært der..og tror jeg aldrikommer til å handle der..men har ingenting i mot om andre gjør det..ser ikkenoe galt i det...
liv Skrevet 25. august 2004 #12 Skrevet 25. august 2004 Jeg har vært innom Fretex noen ganger, mest for å titte. Har egentlig aldri funnet noe jeg liker... Tror det måtte vært noe jeg virkelig falt for for at jeg skulle kjøpt det..
Alterna Skrevet 25. august 2004 #13 Skrevet 25. august 2004 Det hender derimot at jeg sender masse klær dit!
Arkana Skrevet 25. august 2004 #14 Skrevet 25. august 2004 Jeg tror nok ikke jeg kunne kjøpe brukte klær. Har aldri vært på Fretex e.l. engang, tror ikke jeg kommer til å dra dit heller.
Carmen_ Skrevet 25. august 2004 #15 Skrevet 25. august 2004 Har vært der og tittet jeg. Kunne sikkert ha noe fint hvis man rota seg igjennom hele butikken. Men jeg syns det er veldig dyrt til at dette er brukte klær.
Gjest Poirot Skrevet 25. august 2004 #16 Skrevet 25. august 2004 Min bror har kjøpt Boss vinterfrakk for 200 kr, ikke slitt det grann!
Tilde Skrevet 25. august 2004 #17 Skrevet 25. august 2004 Gjorde det før da jeg var student .Fant mange kule jakker for eksempel. Har også kjøpt billige møbler der.Synes det er helt ok.Støtter en god sak også.Men nå foretrekker jeg å kjøpe nye klær,har ikke vært på Fretex på evigheter,gidder ikke lete.Men de har faktisk nye ting også da...
Gjest 1111 Skrevet 25. august 2004 #18 Skrevet 25. august 2004 Mamma handler mye på fretex, og hun finner mye fint. klær som ser helt nye ut og som hun ser bra ut i. Selv tror jeg ikke at jeg kunne kjøpt bruke klær, selv om jeg har vært der og kikket litt. men selvfølgelig er det helt greit at andre gjør det, syns det er flott at brukte klær ikke bare blir kastes, men har en nytte.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #19 Skrevet 25. august 2004 second hand er jo på mange måter "hippere" enn mange mainstream kjedeklær, da, uten at det har så mye med saken å gjøre. Synes det de har på h&m i høst likner mistenkelig på kjip-kvalitet-versjonen av plagg de solgte i bruktbutikkene - og de hippe bohemkunstnertyoene gikk med - i canada i vinter... selv elsker jeg å finne klær jeg aldri ville fått tak i ellers til nesten ingen penger i bruktbutikker (nå må det sies at en del fretex-filialer er både kjipe og overprisa, men tror faktisk en tredjedel av garderoben min er kjøpt brukt). Mer spennende i utlandet kanskje, virker som de har mer kultur på det der. har opptil flere designerfunn fra fretex og utenlandske second hands. en annen fin ting er at man ikke er så redd for å modifisere, klippe opp eller sy om brukte plagg og dermed kan lage ENDA flere fine ting. ...og så kan man tenke at hvis man har kjøpt SÅ mange jakker eller skjørt for en slikk og ingenting kan man koste på seg noe skikkelig dyrt og fint noe innimellom... det er overraskende lett å overbevise seg om dette:)
Tusseline Skrevet 25. august 2004 #20 Skrevet 25. august 2004 Åja! Jeg digger Secondhand! Handler stort sett alle klærne mine i slike butikker, rett og slett fordi det passer stilen min. Det finnes dessverre få av dem i Stavanger, men vi har Feber da, og den heller nye Fretex som fører mer moderne utstyr enn før. Dersom jeg er i Oslo, er jeg alltid innom Uff, Fretex i Markveien, og Mitt Skattekammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå