AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Katten vår har tidligere kun 'jamret' (den utrolig høye lyden katter lager som nesten høres ut som barnegråt) når ho vil inn eller når ho har møtt en annen katt. Inatt våknet vi av at ho gikk rundt i stua og jamret. Jeg kan ikke skjønne hvorfor, ho hadde mat, vann og do, og når vi kom ned oppførte ho seg som vanlig. Ho er kastrert så kan ikke være gravid... Skjønner ikke hva det kan komme av? Anonymous poster hash: 6d50e...b40
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 oppmerksomhet? Du skriver ikke hvor gammel katten er. Anonymous poster hash: cb4cb...69d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #3 Skrevet 30. april 2015 Er katten sterilisert? Vet at hunkatter som ikke er kastrert, altså fått fjernet livmoren kan komme i løpetid. Anonymous poster hash: b4fde...744 1
Tvist Skrevet 30. april 2015 #4 Skrevet 30. april 2015 Kanskje hun følte seg ensom, eller hadde sett en annen katt ute. Om det ikke skjer regelmessig, ville jeg ikke stresset noe mer med det. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 'Barnegråt' hylingen er løpetidshyl. Er katten kastrert (kirurgisk fjernet livmor og eggstokker)? - hvis ikke så er tiden overmoden Her er en tråd på Hundesonen som er verd å lese 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #6 Skrevet 30. april 2015 Katten er 8 år gammel, og kastrert Anonymous poster hash: 6d50e...b40
Gjest Lille-pus Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 Katten er 8 år gammel, og kastrert Anonymous poster hash: 6d50e...b40 Kanskje du selv har gitt svaret? Hun ville kanskje ut, eller ha selskap siden alt var som normalt da dere stod opp til henne. - det kan ha vært en fremmed katt utenfor, det kan ha vært en kjent utfordrer som tøffet seg utenfor, det kan ha vært noen som passerte og som hun ser på som en utfordrer,... mange muligheter.
Tibbie Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 Det kan jo hende at hun er syk? Kanskje hun har tannpine eller vondt i et ben? Ring veterinæren og spør om det vet hva det kan være (de vet jo hva som er vanlig og ikke). Tror de det kan være noe fysisk som plager henne blir dere sikkert anbefalt å ta turen innom. Kjipt for dere og kjipt for pusemor når det er sånn.
Minya Skrevet 30. april 2015 #9 Skrevet 30. april 2015 Gamlepus gauler på den måten når hun synes jeg har sovet lenge nok og vil at jeg skal stå og se på at hun spiser på kjøkkenet. Var veldig kjekt da jeg bodde i Oslo og hadde sovealkove og pus ble en ekstra vekkerklokke, hun gaula som regel rundt klokka halv sju slik at om jeg hadde klart å slå av vekkerklokka så våknet jeg likevel. Eneste problemet var at hun ikke skjønte forskjell på hverdag og helg, så jeg ble vekket tidlig lørdag og søndag også Er lettere å ignorere maset hennes når jeg sover på soverommet med døra igjen. Så får hun bare innfinne seg med at mamma vil ligge litt lenger. Ja, og så gjør hun samme lyden om kattedoen ikke er optimal, hvis en av de mange vannskålene er tom, eller om det er tomt i matskåla. 2
Wonderbitch Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 Gamlepus gauler på den måten når hun synes jeg har sovet lenge nok og vil at jeg skal stå og se på at hun spiser på kjøkkenet. Var veldig kjekt da jeg bodde i Oslo og hadde sovealkove og pus ble en ekstra vekkerklokke, hun gaula som regel rundt klokka halv sju slik at om jeg hadde klart å slå av vekkerklokka så våknet jeg likevel. Eneste problemet var at hun ikke skjønte forskjell på hverdag og helg, så jeg ble vekket tidlig lørdag og søndag også Er lettere å ignorere maset hennes når jeg sover på soverommet med døra igjen. Så får hun bare innfinne seg med at mamma vil ligge litt lenger. Ja, og så gjør hun samme lyden om kattedoen ikke er optimal, hvis en av de mange vannskålene er tom, eller om det er tomt i matskåla. Hva skjer med det? Herren i huset har begynt med dette for noen uker siden. Klager høylytt (barnegråt) helt til jeg står opp (mellom 04.00-09.00). Så følger jeg etter han, og han går til matskålen for å spise. Han har altså rikelig med mat og vann, kan det være at han vil ha bløt mat? I så fall IKKE TALE OM!! Jeg orker absolutt ikke å bli vekket flere ganger hver natt fordi noen har lyst på bedre mat enn den som står der. Pøh!! Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg synes det er veldig slitsomt, siden jeg må se på at han spiser en stund før jeg kan legge meg igjen (ellers fortsetter han skrikingen) og da får jeg som regel ikke sove igjen. Blir bare liggende å lese eller se på tv til jeg må stå opp.
Minya Skrevet 1. mai 2015 #11 Skrevet 1. mai 2015 Hva skjer med det? Herren i huset har begynt med dette for noen uker siden. Klager høylytt (barnegråt) helt til jeg står opp (mellom 04.00-09.00). Så følger jeg etter han, og han går til matskålen for å spise. Han har altså rikelig med mat og vann, kan det være at han vil ha bløt mat? I så fall IKKE TALE OM!! Jeg orker absolutt ikke å bli vekket flere ganger hver natt fordi noen har lyst på bedre mat enn den som står der. Pøh!! Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg synes det er veldig slitsomt, siden jeg må se på at han spiser en stund før jeg kan legge meg igjen (ellers fortsetter han skrikingen) og da får jeg som regel ikke sove igjen. Blir bare liggende å lese eller se på tv til jeg må stå opp. Her i huset betyr det som regel bare at de vil ha selskap mens de spiser Gamlepus gjorde det på fast basis før, men nå gjør hun det bare litt innimellom, omtrent like ofte som minstemann gjør det. Hva du kan gjøre med det, vet jeg egentlig ikke. Enten går det over av seg selv om du bare ignorerer det lenge nok (særlig om det er snakk om å måtte stå opp før fuglene fiser) eller så gjør du nøyaktig det katten har dressert deg til; står opp og ser på at pus spiser. 1
Wonderbitch Skrevet 1. mai 2015 #12 Skrevet 1. mai 2015 Her i huset betyr det som regel bare at de vil ha selskap mens de spiser Gamlepus gjorde det på fast basis før, men nå gjør hun det bare litt innimellom, omtrent like ofte som minstemann gjør det. Hva du kan gjøre med det, vet jeg egentlig ikke. Enten går det over av seg selv om du bare ignorerer det lenge nok (særlig om det er snakk om å måtte stå opp før fuglene fiser) eller så gjør du nøyaktig det katten har dressert deg til; står opp og ser på at pus spiser. Haha. Mtp at naboer også gjerne vil sove på den tiden har jeg vel ikke så mye valg. Eller forresten, kanskje jeg skal flytte mat+ drikke til soverommet en stund og se hva som skjer.
Minya Skrevet 1. mai 2015 #13 Skrevet 1. mai 2015 Da blir det jamring over at døren er stengt når pus får for seg at det er bedre å ta seg en lur på sofaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå