Gå til innhold

a day off

Fremhevede innlegg

Gjest kikki florence
Skrevet

Heisann!

Jeg har lest flere steder at dersom en slanker seg, så skal det være bra med en dag i uken der en ikke tenker på kalorier og spiser det en vil. Hva tror dere om det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Omorosa
Skrevet

Dette er meget riktig, dog "spise hva man vil" er litt for drøyt. Man kan skeie ut litt men ikke overspise seg på fete matvarer. Har man en slik utskeielsesdag hvor man unner seg et glass vin eller et kakestygge er det lettere å holde seg til sunne ting resten av uka.

Skrevet

Det kan nok være lurt psykisk, men fysisk har det nok ikke noe for seg :) Personlig har jeg ikke noe tro på slankekurer, men kostholdsendringer..ved sistnevnte burde man ikke ha behov for en slik dag.

Skrevet
I dette ene måltidet snur vi reglene på hodet og tillater ubegrensede mengder karbohydrater du kan spise. Kostholdsrådgiveren og forfatteren Rob Faigin anbefaler at kvinner spiser minst 40 g karbohydrat og menn minst 60 g karbohydrat til dette ene måltidet. Derimot finnes det ingen øvre grense for hvor mye karbohydrater du kan spise, da det nesten er bedre jo mer du spiser. Ønsker du å spise 200 eller 300 g, er dette helt ok, selv om dette nok vil gjøre at du vil føle deg litt uvel.

her kan man lese mer (for de som måtte ønske det)

personlig så spiser jeg hva jeg vil i helgene men passer på mengden.

Skrevet

jeg hadde en slik dag i går og føler at hele uken min er ødelagt nå!!!! Hjeeelp!!!!!!!!!

Skrevet

Det som funket for meg denne gangen var faktisk å ikke skeie ut, men spise god og mager mat hver dag - inkludert helger. Har unnet meg en pils eller noen glass vin i helgene, men har styrt helt unna unødvendige ting. Etter en og en halv måned var kroppen min "avvent" på søtt og fett, og jeg har sjelden lyst på ting som er usunne. Frister bare ikke.

Nå 3 måneder etter at jeg oppnådde matchvekt har jeg fått et godt spisemønster, og jeg kan spise litt sjokolade, eller smake på litt kake, men det blir ikke mye sånt for det er så mye bedre å føle seg sunn og god som man gjør etter å ha spist "rett" mat. Vekta er helt stabil - går faktisk enda sakte men sikkert litt ned, og jeg tenker ikke over hva jeg spiser lengre.

Ingen er like, men dette var i alle fall det som funket for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...