Gå til innhold

Liker menn at damer sier rett ut at vi liker de?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en liten måned siden kom jeg i kontakt med en mann (på Tinder) jeg jobbet med for fem år siden. Det skjedde ingenting når vi jobbet sammen. Begge skulle på lange utenlandsopphold og jeg trodde aldri han likte meg på den måten. For meg var han virkelig drømmemannen den gangen. Uansett, vi har snakket med hverandre på Tinder, etterhvert gikk vi over til meldinger og Snapchat. Det er stort sett han som har tatt kontakt først, spurt om jeg har en fin dag osv. Vi har hatt en god tone på meldinger, men det er ganske overfladisk. Om vi har hatt en fin dag, vært på trening, på tur o.l. Har ikke snakket om så mye personlige ting. Han har også foreslått at vi møtes og sa at det hadde vært veldig koselig ( vi bor i hver sin by med 40 mils avstand) og at det derfor ikke har Siden det er han som har tatt kontakt først de siste to ukene så tenkte jeg for en gangs skyld at jeg skulle sende en snap først. Det gjorde jeg og fikk bare et kort svar. Og da tenker jeg: "hva i alle dager skjedde"? Jeg føler det er så typisk at sånt skjer. Med en gang jeg viser et sneeeev av interesse i en fyr jeg liker så "mister jeg de". Nå kommer jeg ikke til å ta mer kontakt med han før jeg eventuelt hører noe. Jeg var som sagt veldig betatt av han for noen år siden, det er mulig det har forandret seg i dag. Men har lyst å få sjansen til å finne det ut. Så det jeg lurer på er hvis jeg ikke hører noe fra han at jeg kan være ærlig og skrive til han at jeg likte han kjempegodt for noen år siden og synes han er en topp fyr. Liker menn ærlighet eller blir de skremt av det??

Anonymous poster hash: 20ea2...4ad
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en liten måned siden kom jeg i kontakt med en mann (på Tinder) jeg jobbet med for fem år siden. Det skjedde ingenting når vi jobbet sammen. Begge skulle på lange utenlandsopphold og jeg trodde aldri han likte meg på den måten. For meg var han virkelig drømmemannen den gangen. Uansett, vi har snakket med hverandre på Tinder, etterhvert gikk vi over til meldinger og Snapchat. Det er stort sett han som har tatt kontakt først, spurt om jeg har en fin dag osv. Vi har hatt en god tone på meldinger, men det er ganske overfladisk. Om vi har hatt en fin dag, vært på trening, på tur o.l. Har ikke snakket om så mye personlige ting. Han har også foreslått at vi møtes og sa at det hadde vært veldig koselig ( vi bor i hver sin by med 40 mils avstand) og at det derfor ikke har Siden det er han som har tatt kontakt først de siste to ukene så tenkte jeg for en gangs skyld at jeg skulle sende en snap først. Det gjorde jeg og fikk bare et kort svar. Og da tenker jeg: "hva i alle dager skjedde"? Jeg føler det er så typisk at sånt skjer. Med en gang jeg viser et sneeeev av interesse i en fyr jeg liker så "mister jeg de". Nå kommer jeg ikke til å ta mer kontakt med han før jeg eventuelt hører noe. Jeg var som sagt veldig betatt av han for noen år siden, det er mulig det har forandret seg i dag. Men har lyst å få sjansen til å finne det ut. Så det jeg lurer på er hvis jeg ikke hører noe fra han at jeg kan være ærlig og skrive til han at jeg likte han kjempegodt for noen år siden og synes han er en topp fyr. Liker menn ærlighet eller blir de skremt av det??

Menn er ikke en "homogen" gruppe. Min erfaring er at de fleste mennesker responderer positivt på komplimenter som forteller dem at du liker dem.

Anonymous poster hash: 663aa...25a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Vi menn" har ikke akkurat holdt allmøter der vi har blitt enige om en felles strategi her. Jeg liker veldig godt at en dame gir klart uttrykk for det hvis hun faktisk liker meg, og jeg orker ikke leke katt og mus i lang tid når det ikke er grunn til det. En slik melding hadde bare gjort meg lettet og blid. Enkelte andre kan derimot sikkert bli skremt, dersom de foretrekker å la ting gå litt mer lekent og uforutsigbart enn det jeg gjør. På godt og vondt.

Du har nok bedre forutsetninger for å forutse hvordan denne mannen vil reagere enn meg, selv om både han og jeg har y-kromosomer. Jeg beklager, det er sikkert ikke et veldig nyttig svar, men det er også et ærlig et. Jeg hadde likt det. Kan overhodet ikke garantere at det gjelder andre enn meg selv.

Anonymous poster hash: e8a23...f3b
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 086f4...7ad
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på dette. Jeg har tidligere hatt dype depresjoner, og avviste derfor en god venn, som sa til meg at han følte sterkere følelser etter hvert som vi var venner. Jeg har fått følelser for ham, igjen! etter et par år. Vi har avtale om å treffes når begge kan. Og det gjør vi. men jeg vet ikke hva han føler for meg. noen ting får meg til å håpe, men så skjer det ting og jeg blir usikker igjen. slik som når det går flere dager uten at kommuniserer, og jeg hater å se han pålogget på fb uten at han skriver til meg :P men når jeg tenker meg om så har det vært sånn mye før og, uten at det betydde at kontakten var over liksom.. men, slik blir jeg når jeg er forelsket.. livredd for at kontakten plutselig skal avta.. og så kan jeg komme til å lure på om jeg mistet noe, fordi jeg ikke tok sjangsen. En dag tør jeg kanskje å fortelle han.. men føler ikke ENDA for liksom bare komme med at jeg har følelser for ham likevel. Hadde du som mann blitt sur, om en kvinne du tidligere ble "avvist" av, et par år senere skulle innrømme at hun hadde følelser, og har fått dem tilbake?

Anonymous poster hash: e959f...b3f
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme når det gjelder kvinner...

Anonymous poster hash: b0cfa...1f9
AnonymBruker
Skrevet

"Vi menn" har ikke akkurat holdt allmøter der vi har blitt enige om en felles strategi her. Jeg liker veldig godt at en dame gir klart uttrykk for det hvis hun faktisk liker meg, og jeg orker ikke leke katt og mus i lang tid når det ikke er grunn til det. En slik melding hadde bare gjort meg lettet og blid. Enkelte andre kan derimot sikkert bli skremt, dersom de foretrekker å la ting gå litt mer lekent og uforutsigbart enn det jeg gjør. På godt og vondt.

Du har nok bedre forutsetninger for å forutse hvordan denne mannen vil reagere enn meg, selv om både han og jeg har y-kromosomer. Jeg beklager, det er sikkert ikke et veldig nyttig svar, men det er også et ærlig et. Jeg hadde likt det. Kan overhodet ikke garantere at det gjelder andre enn meg selv.

Anonymous poster hash: e8a23...f3b

TS her. Jeg ser at det ikke er helt svart-hvitt hos menn dette her. Jeg kjenner han egentlig ikke godt nok til å vite hva han foretrekker, det er så lenge siden jeg har snakket med han ansikt til ansikt. Men jeg vet at jeg liker at menn sier rett ut at de liker meg. Grunnen er som det skrives her, at man slipper det der katt og mus spillet. Jeg tenker også at jeg vil ha en mann som ikke liker det spillet heller. Konklusjonen er kanskje at hvis han blir skremt så er han kanskje ikke noe for meg....

AnonymBruker
Skrevet

Siden det er han som har tatt kontakt først de siste to ukene så tenkte jeg for en gangs skyld at jeg skulle sende en snap først. Det gjorde jeg og fikk bare et kort svar. Og da tenker jeg: "hva i alle dager skjedde"? Jeg føler det er så typisk at sånt skjer. Med en gang jeg viser et sneeeev av interesse i en fyr jeg liker så "mister jeg de". Nå kommer jeg ikke til å ta mer kontakt med han før jeg eventuelt hører noe.

Her. Feil 1: Overanalysering. Det at du fikk et kort svar betyr ikke at han har mistet interessen, spesielt på snapchat hvor du kun har en linje å svare med. Feil 2: Hard to get. Så skriver du videre at du skal droppe å ta kontakt frem til han gjør det.... :vetikke:

Friendly advice: Dropp dette tullet. Slike som deg styrer jeg og flertallet av menn unna så fort vi snapper opp at du holder på slik du gjør.

Anonymous poster hash: 807b1...cd3

• Liker 2
Skrevet

Om det bare skjedde på Tinder?

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Her. Feil 1: Overanalysering. Det at du fikk et kort svar betyr ikke at han har mistet interessen, spesielt på snapchat hvor du kun har en linje å svare med. Feil 2: Hard to get. Så skriver du videre at du skal droppe å ta kontakt frem til han gjør det.... :vetikke:

Friendly advice: Dropp dette tullet. Slike som deg styrer jeg og flertallet av menn unna så fort vi snapper opp at du holder på slik du gjør.

Anonymous poster hash: 807b1...cd3

Hehe, faktisk et godt poeng. Her er det jeg som driver spillet ser jeg. Saken var egentlig bare at jeg føler at han har vært veldig på og tatt kontakt nesten hver dag. Og så følte jeg at jeg fikk veldig lite og merkelig respons når jeg gjorde det samme. Det var derfor jeg tenkte å se det an noen dager. Hvis han ikke tar kontakt så skriver jeg til han og sier det som det er (på en sjarmerende, ikke-stalker måte ;) )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det bare skjedde på Tinder?

Nei.

Vi jobbet sammen noen mnd for noen år siden så vi vet godt hvem hverandre er. Vi har mimret litt om den tiden også. Vi snakker heller ikke med hverandre på Tinder lenger, men på meldinger og snap :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, faktisk et godt poeng. Her er det jeg som driver spillet ser jeg. Saken var egentlig bare at jeg føler at han har vært veldig på og tatt kontakt nesten hver dag. Og så følte jeg at jeg fikk veldig lite og merkelig respons når jeg gjorde det samme. Det var derfor jeg tenkte å se det an noen dager. Hvis han ikke tar kontakt så skriver jeg til han og sier det som det er (på en sjarmerende, ikke-stalker måte ;) )

Selvinnsikt? På KG? :sjokkert:

Jeg tar av meg hatten for deg TS.

Anonymous poster hash: 73373...fdf

Skrevet

Vi jobbet sammen noen mnd for noen år siden så vi vet godt hvem hverandre er. Vi har mimret litt om den tiden også. Vi snakker heller ikke med hverandre på Tinder lenger, men på meldinger og snap :) TS Anonymous poster hash: 20ea2...4ad

Ja vel..

Skrevet

Ja. Hvis ikke du sier det rett ut kommer jeg aldri til å skjønne det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud nå må dere vokse opp og slutte med den der gjetteleken. Om man liker noen så sier man det rett ut, selvfølgelig! Så slipper det å både bli misforståelser fra noens side, og man får klarnet opp i ting istedet for å gå rundt med sånne analyserende usikkerheter som at "han svarte meg bare kort, kanskje han ikke liker meg da" og "nå har jeg ikke fått melding på noen dager søren nå har han dumpa meg selvom jeg egentlig aldri har sagt at jeg vil bli sammen han". Det sparer dere for mye stress og det er virkelig ikke skummelt å fortelle noen at man liker de! I værstefall så sier de at de ikke liker deg på den måten, og det er bedre å få vite det enn å gå rundt å analysere og mistolke alle signalene til den andre parten!

Anonymous poster hash: ccb99...470
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde gjort livet mitt mindre frustrerende om damer sa de likte meg.

Anonymous poster hash: d40e5...f85

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Hvis jeg liker jenten så blir jeg glad, men dersom jeg ikke er interessert så kommer det litt ann på hvordan jenten sier det/hvordan hun gjør det. Fikk en facebook melding på veggen min en gang hvor damen skrev: "Hva skjer?? Du sa vi skulle snakke senere og så kommer du ikke!?!?" Vi gikk på samme aktivitet og jeg hadde spurt henne om noe mens hun snakket med en annen. Jeg sa til henne at vi kunne ta det senere på dagen da vi tilfeldigvis skulle på samme aktivitet da også. Jeg endte opp med å ikke gå på den aktiviteten fordi jeg var sliten så jeg gikk heller bort til en kompis. Når jeg kom hjem og logget på facebook hadde hun skrevet på facebookveggen min. Jeg sendte melding til henne og spurte hva som var galt, og da kom en lang tirade om hvor skuffet hun var og til slutt kjærlighetsærkleringen. Jeg synes det hele var ganske kleint egentlig, hun hadde ikke trengt å skrive det hun gjorde på veggen min. Vi hadde ikke akkurat avtalt en date eller noe, og jeg trodde ærlig talt vi bare var venner. Vi hadde ikke holdt på eller vært på noen dater før heller. Slettet den facebook meldingen ganske fort..

Så er det også kleint med de som blir sure når du ikke liker dem tilbake. Møter du på dem senere er det første de sier til deg at de har fått seg kjæreste :fnise:

Dersom jenten sier at hun liker deg og ikke blir sinna når hun ikke får responsen hun ønsker kan det være koselig :)

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

Uflaks hvis man sitter oppi en stressende situasjon i hverdagen og man gir et kort svar og attpå til velger feil parantes etter kolon :)

Har nok mista mange damer om det er vanlig å tenke slik opp gjennom årene :) men ja det skal faktisk veldig lite til :( blir dyrt å sende alle smsène gjennom sekretæren og for å kjøre korrektur itilfelle parantes feil osv.

Anonymous poster hash: f8b7a...af5

Skrevet

"Vi menn" har ikke akkurat holdt allmøter der vi har blitt enige om en felles strategi her.

Beste svaret jeg har sett! :D Vi må slutte å generalisere hverandres kjønn så innmari.

• Liker 2
Gjest Honeyblossom
Skrevet (endret)

Nå er jeg ikke mann, men svarer for det.

For all del menn, hvis dere liker meg så rop det ut. Det vil spare meg for sååååå mye overtenking og analysering. :pls:

Endret av Honeyblossom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...