AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #1 Skrevet 29. april 2015 8 årigen min er veldig plaget med hodepine. Våkner ofte av hodepine om natten, og har den femdeles om morgenen. I tillegg har han dobbeltsyn. Vi var med opptikker som fant ut at han trenger briller, er litt langsynt. Ble henvist videre til øyelege pgadobbeltsynet. (Har vært sånn siden før påske en gang, uten at han har sagt noe) Nå sitter jeg å lurer på om jeg har lyst å vente helt til timen med øyelegen, eller om jeg kansje vil bestille time hos fastlegen i tillegg. (Googlet selvølgelig hodepine og dobbeltsyn:/ Lite lurt å leste om svulster og høyt trykk i hodet...) Nå kan jo dette være noe helt ufarlig da, men den lille sjansen for at det kan være noe alvorlig skremmer meg litt.. Er jeg småhysterisk om jeg får en hasetime hos legen for dette, eller bør jeg bare vente på timen til øyelegen? Anonymous poster hash: fde81...95c
Leini Skrevet 29. april 2015 #2 Skrevet 29. april 2015 Fikk du vite ca hvor lang ventetid du må regne med? Hvis det er snakk om flere mnd, så ville jeg absolutt prata med legen. Ikke bare for den (lille) sjansen for at det kan være alvorlig, men fordi det er ikke rett at en liten unge skal gå slik over lang tid. Går jo sikkert litt utover skole også.
Minya Skrevet 29. april 2015 #3 Skrevet 29. april 2015 Barnemigrene? Det første jeg tenkte da jeg så trådtittelen var hjernerystelse, men du sier han har vært plaget av det en stund, så da faller den teorien bort, særlig med tanke på at han også har blitt påvist langsynthet. En klassevenninne jeg hadde på barneskolen fikk briller da hun var på samme alder, hun var også langsynt og slet med hodepine i lang tid før hun fikk brillene. Kort tid etter at hun begynte med briller, forsvant også hodepinen.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #4 Skrevet 29. april 2015 Jeg vet ikke hva som er normal prosedyre ift dobbeltsyn, det finnes kanskje metoder optikeren har for å fastslå at denne typen dobbeltsyn har med selve øyet å gjøre? Da jeg fikk det, så åkte jeg rett fra legevakta til øyelege på sykehuset. Etter han hadde undersøkt meg og funnet ut at problemet ikke hadde med selve øynene å gjøre, så ble jeg innlagt samme kveld, i påvente av undersøkelser av nevrolog. Jeg ville faktisk tatt kontakt med lege, tror jeg. Anonymous poster hash: 37541...072
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #5 Skrevet 29. april 2015 Fikk du vite ca hvor lang ventetid du må regne med? Hvis det er snakk om flere mnd, så ville jeg absolutt prata med legen. Ikke bare for den (lille) sjansen for at det kan være alvorlig, men fordi det er ikke rett at en liten unge skal gå slik over lang tid. Går jo sikkert litt utover skole også. Opptikeren viste ikke hvor lang tid det ville ta, men han skulle skrive i henvisningen at barnet var plaget med mye hodepine så det kansje gikk litt raskere. Det går utover skolen ja, han ser ikke hva som står på tavla, og blir slten av å angstrenge seg..Anonymous poster hash: fde81...95c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #6 Skrevet 29. april 2015 Jeg vet ikke hva som er normal prosedyre ift dobbeltsyn, det finnes kanskje metoder optikeren har for å fastslå at denne typen dobbeltsyn har med selve øyet å gjøre? Da jeg fikk det, så åkte jeg rett fra legevakta til øyelege på sykehuset. Etter han hadde undersøkt meg og funnet ut at problemet ikke hadde med selve øynene å gjøre, så ble jeg innlagt samme kveld, i påvente av undersøkelser av nevrolog. Jeg ville faktisk tatt kontakt med lege, tror jeg.Anonymous poster hash: 37541...072 Jeg vet ikke hva han ser eller ikke ser, men tenker at dersom det er noe alvorlig, så kan det jo være viktig å få det sjekket ut så fort som mulig.. Hvordan gikk det med deg da?Anonymous poster hash: fde81...95c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #7 Skrevet 29. april 2015 Hadde kontaktet lege umiddelbart, mest for å utelukke alle tingene som kommer frem når man googler. Mest sannsynlig hjelper det med briller, men jeg hadde ikke orket å vente så veldig lenge for å finne det ut. Du er ikke småhysterisk dersom du bestiller time hos legen. Du er i stedet en omsorgsfull mamma som ønsker å hjelpe barnet sitt på best mulig måte. Jeg hadde garantert ringt i morgen eller bestilt tid privat. Uten sammenlikning forøvrig: fant selv en ganske stor kul i underlivet mitt og var så "dum" å google. Fikk jo helt panikk av alt som kom frem og bestilte meg derfor time hos privat gynekolog umiddelbart. Hadde ikke tid til å vente på henvisning fra fastlegen, dette ville tatt noen måneder. Var vel verdt å bruke 600 kroner på å få beskjed om at det ikke var farlig, men kom til å forsvinne av seg selv. Anonymous poster hash: 3d494...7c0 1
strawberry Skrevet 29. april 2015 #8 Skrevet 29. april 2015 Ville absolutt hastet med å få en legetime. Det kan være mye forskjellig, men det må tas alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Jeg ville heller tatt kontakt med en privat øyelege. Da får du time nesten på dagen og øyelegene har mer peiling ang dobbeltsyn enn fastlegen har. En time hos privat øyelege koster ca 1600 kr, og du trenger ikke henvisning. Anonymous poster hash: 8eab4...768
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 I dette tilfellet bestiller du akutt time hos fastlegen mandags morgen. En annen ting du kan lese deg litt opp på er samsynsvansker. Vanligvis en optikkersak og ikke noe øyeleger kan mest om. Det er ikke til å stikke under noen stol at enkeltemotikkere er flinkere enn andre mht samsyn. Anonymous poster hash: 1a295...914
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå