Gå til innhold

P-piller hos ny lege

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Omorosa

Har bodd i utlandet i noen år. Flyttet nylig tilbake til Norge men til en annen by enn der jeg kommer fra. Jeg trenger nå nye p-piller, har bare nok piller til et par uker. Har nettopp sendt inn skjemaer om flytting av bosted til kommunen men har ikke hørt noe fra dem ennå. Jeg skal skaffe meg fastlege når jeg har fått flyttemeldingen min innvilget men jeg trenger nye p-piller snarest. Hvordan går jeg frem? Ringer jeg bare til et hvilket som helst legekontor og ber om resept? Må jeg ha time hos en lege før jeg får begynne å få p-pilleresept av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du kjenner legen du hadde før du flyttet fra Norge, kan du kanskje kontakte h*n og be om resept?

(Det blir praktisert hjemme, hvor alle kjenner legen, og legen kjenner til behovet til de enkelte pasienter)

Hvis ikke må du nok bestille time hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Omorosa

Legen jeg hadde før jeg flyttet til utlandet bor på andre siden av landet :-?

Ny time hos ny lege får det vel bli da... Men er ikke de fleste leger fastleger som nekter å ta imot pasienter som ikke "tilhører" den legen gjennom fastlegeordningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen jeg hadde før jeg flyttet til utlandet bor på andre siden av landet  :-?  

Ny time hos ny lege får det vel bli da... Men er ikke de fleste leger fastleger som nekter å ta imot pasienter som ikke "tilhører" den legen gjennom fastlegeordningen?

Få time hos en lege som ikke er fastlegen din kan være vanskelig, eventuelt ta veldig lang tid. Er det noen privatklinikker der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Hvis du ringer til den legen du har valgt og sier at du er nyinnflyttet og har valgt han/henne, men papirene ikke er i orden ennå, så får bør du få time. Jeg har fått time på denne måten da jeg akkurat hadde flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe fastlegekontoret og få ordnet en ny fastlege på fem minutter. Da kan du ta kontakt med den legen og få ordnet det med en gang, selv om du ikke har fått papirene enda. Jeg gjorde det i Oslo, oppgav bare det nye postnummeret mitt og ba om en kvinnelig lege i nærheten og bestilte legetime samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...