Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvordan jeg kan få farget håret mitt i en kald blondnyanse med hjemmehårfarging?? Jeg har i utgangspunktet en kald tone på hud og hår, men har den typisk kjedelige kommunegrå fargen, jeg vil derfor gjerne farge det litt lysere og blondere (men fortsatt i en kald tone, siden det er dette jeg har naturlig).

Gjennom mange år nå, har jeg forsøkt å farge håret med omtrent alt jeg har kommet over av askeblonde toner. Likevel ender jeg så og si bestandig med samme resultat: Håret blir veldig blågrått umiddelbart etter vasking, så vaskes denne blågrå tonen ut etter de første 3-4 vaskene, så blir håret veldig gult/rødblondt. Jeg har prøvd sjampo med lilla-pigmenter veldig mange ganger, men synes ikke det funker heller.

Hvorfor skjer dette?? Jeg vil ha blondt hår i en kald tone, og ikke dette jævla rød/gulblonde som jeg ALLTID ender opp med :sinna: Noen som kan hjelpe meg?? Noen forslag til hvordan jeg kan få til dette med hjemmefarging (vil gjerne slippe å betale 1500-2000 kr for dette hos frisør. Tenker som så at dersom de får det til hos en frisør så skal det jo faktisk være mulig å få det til med hjemmefarging også!?!)

Anonymous poster hash: bdc3d...f2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forresten ikke ute etter kjempelyst, platinablondt hår, jeg pleier å bruke hårfarger som har fargekode 8 (i hvert fall L'Oreal/Garnier-farger). De aller lyseste ligger på fargekode 10.

AnonymBruker
Skrevet

Lar du den virke lenge nok?

Askeblond er vel bleking og farge i ett, tenker kanskje fargen forsvinner ut av det ikke lenge-nok-blekede håret og dermed kommer det gule og røde til syne?

Hvilken sølvshampo har du brukt?

Anonymous poster hash: b4df9...108

AnonymBruker
Skrevet

Lar du den virke lenge nok?

Askeblond er vel bleking og farge i ett, tenker kanskje fargen forsvinner ut av det ikke lenge-nok-blekede håret og dermed kommer det gule og røde til syne?

Hvilken sølvshampo har du brukt?

Anonymous poster hash: b4df9...108

Takk for svar :blomst:

Jeg lar fargen så og si alltid virke rundt 40 min "for sikkerhets skyld", selv om det alltid står at den kun trenger 30 min. Så jeg tror ikke det kan være det i hvert fall.

Husker ikke merke på lilla-sjampoene jeg har prøvd, men jeg har prøvd tre forskjellige, alle kjøpt hos frisør. Har du noen spesiell du kan anbefale?

Skrevet

Jeg anbefaler deg å prøve Fudge lilla-shampo hvis du ikke har prøvd den.

Jeg har hatt samme problemet som deg tidligere, da jeg har utrolig mye

røde pigmenter i håret mitt som gjør det vanskelig å få bort gul/rød-skjær.

Jeg har prøvd mange lilla-shampoer som ikke har gjort noe for håret mitt

virker det som, men Fudge sin fungerer virkelig. Verdt ett forsøk.

AnonymBruker
Skrevet

Har slitt lenge med samme problem. Har prøvd så og si alle lilla-shampoer som er der ute, men de fleste har hatt liten eller ingen virkning hos meg. For noen måneder siden prøvde Shu Uemura Cool Blonde, og den virker som bare søren for mitt hår i hvert fall. Har den kun i rundt 10 minutter, noe som til og med kan være for lenge for håret mitt. Vanligvis har jeg måtte latt de virke i flere timer for å se noen som helst antydning til forskjell, men denne funker hvertfall for meg. Synes den er veldig dyr i Norge, men bestiller på nett og da er prisen til å leve med, hehe :-)

Anonymous poster hash: 259cb...3fd
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar til dere to siste også :blomst: Nå har jeg googlet, og ser at jeg ikke har prøvd merkene dere foreslår (hadde i såfall gjenkjent flaskene). Så nå skal det handles inn enda noen nye lilla-sjampoer- det er definitivt verdt et forsøk :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Ikke heng deg så mye opp i shampoo'ene, det er balsamen som gjør susen ;) Og husk for all del å la balsamen virke litt ;)

Du kan evt også kjøpe en colour corrector-behandling hos frisøren, det er en flaske du kjøper og som du bruker hjemme, omtrent som en glansvask....

Anonymous poster hash: 8ebb4...265
AnonymBruker
Skrevet

Ikke heng deg så mye opp i shampoo'ene, det er balsamen som gjør susen ;) Og husk for all del å la balsamen virke litt ;)Du kan evt også kjøpe en colour corrector-behandling hos frisøren, det er en flaske du kjøper og som du bruker hjemme, omtrent som en glansvask.... Anonymous poster hash: 8ebb4...265

Skjønner ikke helt hvordan balsamen kan virke bedre enn sjampoen? Jeg har prøvd en lilla-balsam også, jeg tror det var Redken sin, og den inneholdt jo mye mindre/færre lilla-pigmenter enn sjampoen (og virket uansett ikke på hårfargen min, den bare bidro til å gjøre håret mitt mykere).

Jeg synes at lilla-balsamene nesten uten unntak er lyslilla i fargen, og blir nesten hvite i håret når de påføres. Mens lilla-sjampoene er mer knæsj-/mørkelilla, og blir tydelig blålilla i håret etter påføring. Lillasjampoene skal jo også virke en stund i håret, så jeg tror i utgangspunktet det i hvert fall er ment at sjampoene skal gjøre en vel så gid jobb som balsamene!?!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også Fudge sin er genial. Er naturlig askeblond, men sliter med å holde fargen ved like selv når jeg ikke fargebehandler det. Virker på meg som mange produkter gir meg gulskjær, særlig hårkurer og håroljer.

Anonymous poster hash: 7aca7...df9
Skrevet

Ikke heng deg så mye opp i shampoo'ene, det er balsamen som gjør susen ;) Og husk for all del å la balsamen virke litt ;)

Du kan evt også kjøpe en colour corrector-behandling hos frisøren, det er en flaske du kjøper og som du bruker hjemme, omtrent som en glansvask....

Anonymous poster hash: 8ebb4...265

Balsamen fungerer kanskje for noen, men ikke på meg. Jeg har brukt mange

lilla shampoer og balsamer, og det var først når jeg brukte Fudge sin lilla Shampo

jeg så forskjell på håret mitt. Balsamen er ment å beskytte håret mot å gulne,

mens shampoen skal korrigere gultonene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...