AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #21 Del Skrevet 30. april 2015 Pomeranian er ikke allergivennlig? Om det er allergi inn i bildet anbefaler jeg deg TS å ha en hund av samme rase på lån noen uker, for å sjekke reaksjonen. Anonymous poster hash: 53b38...e0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #22 Del Skrevet 30. april 2015 Allergivennlig nei?? Hvem har fortalt deg det???Anonymous poster hash: 9370f...e58 http://www.rasehund.no/raser/rase.asp?unit=165står her.. Anonymous poster hash: 8940d...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #23 Del Skrevet 30. april 2015 http://www.rasehund.no/raser/rase.asp?unit=165står her.. Anonymous poster hash: 8940d...52b Og her: http://www.klikk.no/foreldre/helse/article764668.ece Anonymous poster hash: 8940d...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 30. april 2015 #24 Del Skrevet 30. april 2015 Har sett på kleinspitz, men de er ikke allergivennlige noe pomeranian er, derfor blir det en pomeranian!Anonymous poster hash: 8940d...52b http://www.rasehund.no/raser/rase.asp?unit=165står her.. Anonymous poster hash: 8940d...52b Damå jeg dessverre skuffe deg å si at de ikke er allergivennlige, men at noen som er allergiske reagerer mindre på de enn andre raser. Men dette er veldig individuelt. Alle de Tyske spitzene har samme rasestandar utenom størrelse, og alle tillater ikke samme farger. Men eller er det samme ulla gitt. Det blir ikke født kleinspitz og pomeranian i samme kull. Selv om noen pommer kan bli store og noen kleinspitz kan bli små. Pr. i dag så kan man ikke omregistrere disse mellom rasene. Men mellom kleinspitz og mittelspitz kan man omregistrere. Pomeranian og kleinspitz har akkurat samme standard foruten høydeforskjellen. De skal ha underull og dekkhår begge rasene. Skal du ha god info om rasene så gå ikke inn på Allehunderaser eller Rasehund. Det står mye rart det at det er latterlig. Er vondt å lese, for det står så mye feil info der. Vil anbefale deg hunderase infoen hos Canis f.eks. Der får du god info og mye mer riktig info. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 30. april 2015 #25 Del Skrevet 30. april 2015 Og her: http://www.klikk.no/foreldre/helse/article764668.ece Anonymous poster hash: 8940d...52b I denne artikkelen du linker til så beskrives til og med Goldendoodle (som ikke en gang er en rase!) som allergivennlig. Det er noe som for lengst er avkreftet fordi det finnes ikke noen homogene avlsresultater over flere generasjoner på disse overprisede mixene. Så den artikkelen der er ikke noen seriøs kilde til informasjon. http://www.rasehund.no/raser/rase.asp?unit=165står her.. Anonymous poster hash: 8940d...52b Jeg regner med at det er denne ratingen på venstre side du mener at beviser allergivennligheten til pomeranien der? Hvis du ser at det på størrelse ikke er noen fargede felter så sier det seg jo selv at det betyr at ingen fargede felter = lite/ingen. På allergi så er samtlige felter fargede, så der står det faktisk rosa på hvitt at de absolutt ikke er allergivennlige. Nei, TS. Pomeranien er absolutt ikke allergivennlige. Du må nok tilbake til tenkeboksen angående om du bør ha hund. For du har mye å lære enda ser jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 30. april 2015 #26 Del Skrevet 30. april 2015 Forresten så klarer jeg ikke å dy meg: Inne på Rasehunder.no som du linket til (eller hva det nå het det nettstedet) så står det at Pomeranien utmerker seg i agility og andre hundesporter. Men det gjør de ikke. Jeg trener aktivt agility, og av miniatyrraser så er det helst Papillon som utmerker seg og som tar førsteplasser. Ikke mops, ikke pomeranien, og ikke chihuahua. Skal en på pallen i agility så må man optimalt sett ha en Border Collie, men andre mellomstore hunder duger også godt om de har riktige driv og arbeidslyst. Måtte bare få det ut, for direkte feilinformasjon om hund irriterer meg grenseløst siden folk faktisk tror på det. Og det er feilinformasjon som skaper ustabile hunder og/eller dårlig hundehold. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 30. april 2015 #27 Del Skrevet 30. april 2015 (endret) Forresten så klarer jeg ikke å dy meg: Inne på Rasehunder.no som du linket til (eller hva det nå het det nettstedet) så står det at Pomeranien utmerker seg i agility og andre hundesporter. Men det gjør de ikke. Jeg trener aktivt agility, og av miniatyrraser så er det helst Papillon som utmerker seg og som tar førsteplasser. Ikke mops, ikke pomeranien, og ikke chihuahua. Skal en på pallen i agility så må man optimalt sett ha en Border Collie, men andre mellomstore hunder duger også godt om de har riktige driv og arbeidslyst. Måtte bare få det ut, for direkte feilinformasjon om hund irriterer meg grenseløst siden folk faktisk tror på det. Og det er feilinformasjon som skaper ustabile hunder og/eller dårlig hundehold. I følge hunden.no som er like tragisk. Så er Dvergpinscher en blanding av Dachs og Italiensk mynde. Det står det på andre lignende sider også... hahaha Endret 30. april 2015 av MissPierce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #28 Del Skrevet 30. april 2015 I denne artikkelen du linker til så beskrives til og med Goldendoodle (som ikke en gang er en rase!) som allergivennlig. Det er noe som for lengst er avkreftet fordi det finnes ikke noen homogene avlsresultater over flere generasjoner på disse overprisede mixene. Så den artikkelen der er ikke noen seriøs kilde til informasjon. Jeg regner med at det er denne ratingen på venstre side du mener at beviser allergivennligheten til pomeranien der? Hvis du ser at det på størrelse ikke er noen fargede felter så sier det seg jo selv at det betyr at ingen fargede felter = lite/ingen. På allergi så er samtlige felter fargede, så der står det faktisk rosa på hvitt at de absolutt ikke er allergivennlige. Nei, TS. Pomeranien er absolutt ikke allergivennlige. Du må nok tilbake til tenkeboksen angående om du bør ha hund. For du har mye å lære enda ser jeg. Jeg må tilbake i tenkeboksen på å skaffe meg hund kun fordi jeg ikke visste at pomeranier ikke er allergivennlige? Venninnen min er super-allergisk men tåler likevel pomeranian, derfor trodde jeg de var allergivennlige. Bare fordi jeg ikke visste dette betyr ikke det at jeg ikke klarer å ha hund? Ærlig talt. Anonymous poster hash: 8940d...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 30. april 2015 #29 Del Skrevet 30. april 2015 I følge hunden.no som er like tragisk. Så er Dvergpinscher en blanding av Dachs og Italiensk mynde. Det står det på andre lignende sider også... hahaha Herregud, slik går det når hvermannsen skal få lov å oppdatere med "fakta". Slike hundesider er omtrent like seriøse og korrekte som Wikipedia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 30. april 2015 #30 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg må tilbake i tenkeboksen på å skaffe meg hund kun fordi jeg ikke visste at pomeranier ikke er allergivennlige? Venninnen min er super-allergisk men tåler likevel pomeranian, derfor trodde jeg de var allergivennlige. Bare fordi jeg ikke visste dette betyr ikke det at jeg ikke klarer å ha hund? Ærlig talt. Anonymous poster hash: 8940d...52b Ikke bare på grunn av det, men du har vist lite kunnskap om å anskaffe deg hund tidligere i tråden også. Helsen er ikke god bare fordi det er en registrert oppdretter. Bare spør mopsemotstanderne. De vil heller anbefale en "useriøs" oppdretter fordi de ofte har lengre snuteparti osv på sine hunder. Man skal vite hva man leter etter, og vite hvilke egenskaper aktuelle raser har, og viktigst av alt må en vite hva man kan tilby hunden sin. Og man skal kunne tenke ut selv i stedet for å ta en persons opplevelser for god fisk. Alle skryter av egne hunder. Jeg vet om de som har anbefalt min neste rase til folk som bare ville ha en kosehund. Og det er på ingen måte en rein kosehund. De skal jobbes med, og i hvert fall ikke leve livet som en kamerat som man sitter i sofaen med. Og dette sier jeg deg for å gi deg et eksempel på hvor lite troverdig det er å ta i mot råd fra folk som anbefaler egen rase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #31 Del Skrevet 30. april 2015 Ikke bare på grunn av det, men du har vist lite kunnskap om å anskaffe deg hund tidligere i tråden også. Helsen er ikke god bare fordi det er en registrert oppdretter. Bare spør mopsemotstanderne. De vil heller anbefale en "useriøs" oppdretter fordi de ofte har lengre snuteparti osv på sine hunder. Man skal vite hva man leter etter, og vite hvilke egenskaper aktuelle raser har, og viktigst av alt må en vite hva man kan tilby hunden sin. Og man skal kunne tenke ut selv i stedet for å ta en persons opplevelser for god fisk. Alle skryter av egne hunder. Jeg vet om de som har anbefalt min neste rase til folk som bare ville ha en kosehund. Og det er på ingen måte en rein kosehund. De skal jobbes med, og i hvert fall ikke leve livet som en kamerat som man sitter i sofaen med. Og dette sier jeg deg for å gi deg et eksempel på hvor lite troverdig det er å ta i mot råd fra folk som anbefaler egen rase. Jeg spør jo for å lære? Og jeg skal ikke skaffe meg en hund før jeg kan alt jeg trenger å vite? Man kan ikke være profesjonell uten å øve, vet du. Jeg prøver så godt jeg kan å lese meg opp på fakta om hunder, hvor man bør få hunder ifra osv! Anonymous poster hash: 8940d...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 30. april 2015 #32 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg spør jo for å lære? Og jeg skal ikke skaffe meg en hund før jeg kan alt jeg trenger å vite? Man kan ikke være profesjonell uten å øve, vet du. Jeg prøver så godt jeg kan å lese meg opp på fakta om hunder, hvor man bør få hunder ifra osv! Anonymous poster hash: 8940d...52b Fint! Da virker det jo som at du fortsatt kommer til å bruke tid for å finne den rette hunden. Håper du finner den som passer til deg. Og beklager om jeg misforstod deg. Jeg syntes det virket som at du hadde planer om å skaffe deg veldig snart. Lykke til med valget etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #33 Del Skrevet 30. april 2015 Hvis du er allergisk, vær så snill og tilbring tid med en, helst flere hunder av rasen først. Det er så urettferdig at folk skaffer seg hunder de er allergiske mot, bare for å måtte omplassere dem etter kort tid fordi (surprise, surprise) allergien ikke gir seg. Kanskje du reagerer kraftig på Pomeranian, da er du i så fall nødt til å se deg om etter en annen rase. Anonymous poster hash: 12e4d...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #34 Del Skrevet 30. april 2015 Fint! Da virker det jo som at du fortsatt kommer til å bruke tid for å finne den rette hunden. Håper du finner den som passer til deg. Og beklager om jeg misforstod deg. Jeg syntes det virket som at du hadde planer om å skaffe deg veldig snart. Lykke til med valget etterhvert Blir nok ikke før i tidligst(!) september. Jeg vil virkelig finne den rette hunden iforhold til allergi, og hva som passer meg. Vil også at valpen skal være frisk og rask, og at alt skal være i orden før jeg får meg en valp! Anonymous poster hash: 8940d...52b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #35 Del Skrevet 30. april 2015 Hvis du er allergisk, vær så snill og tilbring tid med en, helst flere hunder av rasen først. Det er så urettferdig at folk skaffer seg hunder de er allergiske mot, bare for å måtte omplassere dem etter kort tid fordi (surprise, surprise) allergien ikke gir seg. Kanskje du reagerer kraftig på Pomeranian, da er du i så fall nødt til å se deg om etter en annen rase. Anonymous poster hash: 12e4d...9a3 Det har jeg tenkt til. Vil ikke bli knyttet til hunden for så å måtte gi den bort, det er kjempetrist for meg, men ikke minst veldig trist for hunden også! Anonymous poster hash: 8940d...52b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 30. april 2015 #36 Del Skrevet 30. april 2015 Herregud, slik går det når hvermannsen skal få lov å oppdatere med "fakta". Slike hundesider er omtrent like seriøse og korrekte som Wikipedia. Du sier noe der du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå