Gå til innhold

Hva skjer med kalorier når du ikke legger på deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt vanskelig for å legge på meg. Skulle gjerne lagt på meg ti kilo, men det er vrient. Jeg må trene mye, og tvangsfore meg selv på veien - og til en viss grad fortsette med det for å opprettholde ny vekt. Men også når jeg ikke trener aktivt - og bare inntar flere kalorier enn jeg bruker i løpet av dagen - står vekta stille. Kalorioverskuddet er jo der - så hvor blir det av dem da?

Anonymous poster hash: 90a8d...84e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da spiser du ikke nok. Kalorier inn vs. ut. Spis energitett mat, så trenger du ikke så store mengder om det er det som er problemet.

Anonymous poster hash: 3bc1c...0ed
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hyperthyreose? Altså høyt stoffskifte.

Anonymous poster hash: 5ccc5...9ab

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen har et vektmessig ser point som den vil forsøke å opprettholde. Det er derfor vanskelig å endre en vekt man har vært på lenge, enten man prøver å gå opp eller ned.

Kroppen vil dermed forsøke å fortelle deg at du ikke skal spise mer enn det som trengs for å opprettholde vekt. Spiser du likevel mer, så vil du gå opp i vekt over tid dersom overskuddet er stort nok. Men hvis man ikke teller kalorier er det vanskelig å tvangsfore seg hver dag over tid. Et lite overskudd kan kroppen klare å kvitte seg med ved å bruke det som energi og unngå å lagre det.

Anonymous poster hash: 27b53...ac5

AnonymBruker
Skrevet

*set point

Anonymous poster hash: 27b53...ac5

AnonymBruker
Skrevet

Men også når jeg ikke trener aktivt - og bare inntar flere kalorier enn jeg bruker i løpet av dagen - står vekta stille. Kalorioverskuddet er jo der - så hvor blir det av dem da?

Dersom vekta ikke øker er du ikke i overskudd. Du må spise mer.

Hvordan vet du kaloribehovet ditt? Du trenger nok fler kalorier enn du tror.

Anonymous poster hash: 93c25...c9e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt vanskelig for å legge på meg. Skulle gjerne lagt på meg ti kilo, men det er vrient. Jeg må trene mye, og tvangsfore meg selv på veien - og til en viss grad fortsette med det for å opprettholde ny vekt. Men også når jeg ikke trener aktivt - og bare inntar flere kalorier enn jeg bruker i løpet av dagen - står vekta stille. Kalorioverskuddet er jo der - så hvor blir det av dem da?

Anonymous poster hash: 90a8d...84e

Teller du kalorier aktivt? Jeg går ut fra at du spiser mindre enn du bruker.

Anonymous poster hash: 335b9...858

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...